Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(10-10-2014, 23:35)Katana Skrev: Baddi, Jeg fandt denne pdf parts catalog til Kymco K-Pipe med reservedelsnumre og en omfattende samling af tekniske tegninger af hver del af K-Pipe'en.
http://www.masco.fi/images/K-PIPE%20125%20KB25AA.pdf
Lækkert! 
Tusind tak, det giver et meget bedre billede af den uden at jeg behøver skille den ad for at kigge.
(11-10-2014, 00:02)rune75 Skrev: Den har ikke shimskiver til ventilene.
Kanon, så er det jo som jeg kender det.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
(11-10-2014, 14:51)Baddi Skrev: Tusind tak, det giver et meget bedre billede af den uden at jeg behøver skille den ad for at kigge.  Den er go' nok, det er en version af verdens mest solgte motor, præcis som jeg sagde. Du kan finde væsentlig bedre eksplosionstegninger over motoren hos cmsnl. Passer ikke helt (ingen elstarter), men rigelig fint til at du kan få indblik i funktionen.
Gearboxen er en 4-trins dogbox med gafler på en roterende tromle, lige efter bogen. Bemærk forskellene i koblingens opbygning , eller kig på een af de andre modeller med manuel kobling hvis du overvejer at bytte halvautomat-funktionen ud med noget du kender bedre.
Lidt ledetråde til ting&sager som bruger 'din' motortype:
http://www.funbikes.co.uk/pl-Pit_Bikes-27-0.aspx
http://www.pitbikeparts.co.uk/engines-c-50.html
http://www.minimobracing.com/store/TAKEG...index.html
http://www.daxdodo.com/catalog/index.php?cPath=22
http://www.takegawa.nl/ (de linker i øvrigt til cmsnl.)
- and the list goes on. Led f.eks efter 'pit bike', 'Dax', 'Takegawa', 'Daytona', 'dirt bike' eller 'Cub'.
Og ham her har jeg vist skrevet om før: Worlds fastest Monkey. Bemærk motoren: 175cc med 28 pruheste...
Velkommen til motor-himlen.
Russer: Jo, kørekortet kan godt holde til at han overskrider 20% grænsen på en 10 hestes maskine, sålænge han ikke passerer 15 heste. At der så er tale om alverdens afgifts og typegodkendelsesregel overskridelser, er en helt anden sag.
Nogen som ved om ordensmagtens transportable rullefelt kun måler hastighed , eller om de osse kan måle effekt?
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(13-10-2014, 10:04)stormbringer Skrev: Den er go' nok, det er en version af verdens mest solgte motor, præcis som jeg sagde. Du kan finde væsentlig bedre eksplosionstegninger over motoren hos cmsnl. Passer ikke helt (ingen elstarter), men rigelig fint til at du kan få indblik i funktionen.
Gearboxen er en 4-trins dogbox med gafler på en roterende tromle, lige efter bogen. Bemærk forskellene i koblingens opbygning , eller kig på een af de andre modeller med manuel kobling hvis du overvejer at bytte halvautomat-funktionen ud med noget du kender bedre.
Lidt ledetråde til ting&sager som bruger 'din' motortype:
http://www.funbikes.co.uk/pl-Pit_Bikes-27-0.aspx
http://www.pitbikeparts.co.uk/engines-c-50.html
http://www.minimobracing.com/store/TAKEG...index.html
http://www.daxdodo.com/catalog/index.php?cPath=22
http://www.takegawa.nl/ (de linker i øvrigt til cmsnl.)
- and the list goes on. Led f.eks efter 'pit bike', 'Dax', 'Takegawa', 'Daytona', 'dirt bike' eller 'Cub'.
Og ham her har jeg vist skrevet om før: Worlds fastest Monkey. Bemærk motoren: 175cc med 28 pruheste...
Velkommen til motor-himlen.
Russer: Jo, kørekortet kan godt holde til at han overskrider 20% grænsen på en 10 hestes maskine, sålænge han ikke passerer 15 heste. At der så er tale om alverdens afgifts og typegodkendelsesregel overskridelser, er en helt anden sag.
Nogen som ved om ordensmagtens transportable rullefelt kun måler hastighed , eller om de osse kan måle effekt?
Tusind tak for linkene og billederne på Google+, som jeg har kigget lidt nærmere på nu, det er meget interessant at se den slags, når man også har en af den motortype stående ude i garagen.
Jeg vil kigge meget mere på det når jeg lige har tid (forhåbentlig senere i aften), men jeg tror nu ikke pengepungen i øjeblikket er til store udskiftninger i motordele, så jeg håber den bliver lidt mere livlig med et iridium tændrør, en afprøvning af dysestørrelse og hvad jeg ellers kan finde på der passer det nuværende budget. 
Problemet er alligevel ikke så stort igen, men jeg begynder da at få alt for gode ideer når jeg ser at det er den motortype alle de firventilede topstykker med dobbelt overliggende knastaksel hører til. 
Men ak ja, det kan jeg ikke være med til lige nu.
Anyway, angående det transportable rullefelt, så skulle det være i fin stand til at måle hestekræfter, omend det mangler en del instrumenter der bruges til at korrigere. Så vidt jeg kan læse mig frem til bruger man gerne en lufttemperatursensor og en tryksensor til at lade noget software korrigere på det målte resultat, så man får et resultat der kan sammenlignes med andre målinger der er lavet andre dage andre steder i verdenen. 
Derudover mangler det transportable rullefelt en måde at udskrive resultatet.
Jeg kan desværre ikke finde den model politiet bruger, men jeg har fundet en der også er udviklet til politiets brug. Den stammer fra Dynomet.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
Jeg snakkede med et firma der laver og sælger rullefelter til biler og mc.
Og han sagde at det rullefelt politiet bruger er specielt lavet til dem og virker kun til hastighed.
Ud over det så fik jeg afvide at de koster omkring 40.000.00 kr
Og for at man kan stole på dem skal de konfigureres/justeres af teknologisk institut hvert kvartel (3 månder)
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 22.173
Tråde: 754
Tilmeldt: Jul 2005
(14-10-2014, 09:45)Quiks Skrev: For at man kan stole på dem skal de konfigureres/justeres af teknologisk institut hvert kvartel (3 månder)
De 3 mdr,. skulle være hver uge. Jeg er ret sikker på, at de rullefelter Politiet bruger, viser forkert efter kort tids brug.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
14-10-2014, 11:13
(Dette opslag var sidst ændret: 14-10-2014, 11:13 af Quiks.)
(14-10-2014, 09:58)Jps Skrev: De 3 mdr,. skulle være hver uge. Jeg er ret sikker på, at de rullefelter Politiet bruger, viser forkert efter kort tids brug.
Det har du sikkert ret i, da man jo ikke kan regne med de bliver stillet ned på vejen og ikke smidt ned.
Ligsom der er store chancer for at de ikke er blevet kalibreret til tiden.
Vil ihvertfald kræve dokumentation for at det er gjort hvis jeg får en bøde efter en tur på rullefeltet.
Og huske og optage alt hvad der foregår.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 22.173
Tråde: 754
Tilmeldt: Jul 2005
(14-10-2014, 11:13)Quiks Skrev: Det har du sikkert ret i, da man jo ikke kan regne med de bliver stillet ned på vejen og ikke smidt ned.
Ligsom der er store chancer for at de ikke er blevet kalibreret til tiden.
Vil ihvertfald kræve dokumentation for at det er gjort hvis jeg får en bøde efter en tur på rullefeltet.
Og huske og optage alt hvad der foregår.
Som du sikkert har læst, så viste min tur på feltet 53,2 km/t. Min cykelcomputer og GPS sagde 55-57 km/t. Det jo så lidt ligemeget, når det er over 43, men stadig forkert måling.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar: 22.173
Tråde: 754
Tilmeldt: Jul 2005
Men mht. til rullefeltsmåling af MC for at kunne vise HK osv., så er de jo gode nok til det.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(14-10-2014, 11:13)Quiks Skrev: Det har du sikkert ret i, da man jo ikke kan regne med de bliver stillet ned på vejen og ikke smidt ned.
Ligsom der er store chancer for at de ikke er blevet kalibreret til tiden.
Vil ihvertfald kræve dokumentation for at det er gjort hvis jeg får en bøde efter en tur på rullefeltet.
Og huske og optage alt hvad der foregår.
Så vidt jeg har forstået kalibreres de i forhold til at vise korrekt, hvilket har noget med elektronikken at gøre, og ikke den fysiske modstand, som helst ikke skulle blive mindre over tid. Det der er problemet er at scootere uden omdrejningsbegrænser vil kunne komme højere op i omdrejninger, jo mindre modstand der er, så hvis der ikke er samme rullemodstand som i den pågældende scooter med den pågældede kører på vil en scooter uden omdrejningsbegrænser kunne vise højere og jeg er rimelig sikker på at det er dér problemet ligger, når scootere viser en højere hastighed på rullefeltet end deres ejer har kunnet opleve på vejen.
Karburatordrevne maskiner med omdrejningsbegrænser kan også være uheldige og opleve en lille stigning, da begrænsningen i CDI'en blot flytter tændingen og giver maskinen færre kræfter, men er modstanden stadig mindre end på lige vej, så vil den kunne køre hurtigere. Jeg ved dog ikke, hvor meget vi taler om her, men det burde være ret lidt.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
(13-10-2014, 17:28)Baddi Skrev: Men jeg begynder da at få alt for gode ideer når jeg ser at det er den motortype alle de firventilede topstykker med dobbelt overliggende knastaksel hører til. 
Men ak ja, det kan jeg ikke være med til lige nu.
Jeg kan desværre ikke finde den model politiet bruger, men jeg har fundet en der også er udviklet til politiets brug. Den stammer fra Dynomet.
Motorstumper: Hehe. Det er det der er hele fidusen ved standardisering - i dette tilfælde formfaktor. Men var jeg i din situation, undlod jeg at pille ved nogetsomhelst den første tid - og jeg ville faktisk også vælge at lade forhandleren servicere dyret. Så finder du ud af hvad 'baseline' er, altså det fabrikken mener cyklen skal kunne. Når du har fået lagt nogen tusind kilometer på maskinen, så den er ordentligt kørt til - så kan eksperimenterne begynde.
Pudsig observation vedrørende din motors konstruktion: Tager du svinghjul, krumtapaksel og kobling, monterer dem løseligt sammen og prøver at vurdere 'pølsen', vil du opdage at der er tale om en ganske tung sag. Velsagtens en 2-3 kilogram. Det er denne vægt der er årsag til at motoren er knap så skarp i antrittet, når man giver Brian-gas. Imidlertid giver den store roterende masse anledning til en 'tung' fornemmelse, som jeg personligt finder rigtig rar.
Fin info om rullefelt. Tak
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
Baddi for faen, du skal da bare smide sprøjt på K-Pipen ligesom du har gjort med Agility'en
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(15-10-2014, 18:02)Arbejdsnarkomanen Skrev: Baddi for faen, du skal da bare smide sprøjt på K-Pipen ligesom du har gjort med Agility'en 
Ville være sjovt, men det har jeg nu ikke lige råd til.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
|