Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny rem ryster
#37
Fik du målt på remmen, om den skulle være uens i bredden. Du har helt ret i at min rem er af størrelsen 669x18 mm. Jeg tror på det var fejlen, men det lyder også helt forkert, at variatoren sidder fast eller stramt. Måske har vibrationerne gjort pladerne skæve. Jeg er ret sikker på at min har de takker, som den du viser på billedet. Jeg vil pille min skæve rem af igen og aflevere, hvis jeg da lige kan finde bon´en, for det er virkelig en dårlig reservedel med den fejl. Sur
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
(20-10-2014, 09:47)VGAtorben Skrev: Fik du målt på remmen, om den skulle være uens i bredden. Du har helt ret i at min rem er af størrelsen 669x18 mm. Jeg tror på det var fejlen, men det lyder også helt forkert, at variatoren sidder fast eller stramt. Måske har vibrationerne gjort pladerne skæve. Jeg er ret sikker på at min har de takker, som den du viser på billedet. Jeg vil pille min skæve rem af igen og aflevere, hvis jeg da lige kan finde bon´en, for det er virkelig en dårlig reservedel med den fejl. Sur

Jeg har prøvet og måle men jeg synes det er svært uden det rette værktøj. Hvis den er uens, så det ikke ret meget. Men den er noget ru i kanten, som om den er meget dårligt lavet. Den anden rem var helt glat på siderne.

Mht bagpladen på varioen så må jeg vente til næste uge med at få en vurdering fra mekanikeren. Jeg har opdaget at scooterens horn nu pludselig heller ikke virker. Ak ja.

Er din en 2-takter? Fordi Cdi'en på min er virkelig ringe. Den har nogle trælse udsættere ved bestemte hastigheder. Er lidt nysgerring efter om andre også har disse problemer. Nå, må prøve med en anden Cdi på mandag på værkstedet.
Svar
#39
Motoren er begyndt at tage ret mange omdrejninger når jeg accelererer. De første par meter er alt nomalt, men når den først triller så ræser den op i omdrejninger som aldrig før og larmer temmelig meget. Og acc er også meget hurtigere end før. Det er selvfølgelig rart at der er lidt mere skub i den, men det lyder lidt forkert synes jeg. Jeg troede cdi'en begrænsede omdrejningerne, men det er åbenbart kun ved tophastighed.
Hvad sker der hvis remmen bliver for smal pga slid, fx 16mm mod normalt 18mm? Vil det resultere i det beskrevne?
Svar
#40
Min er også en Gy6 motor og identisk med din. Min gamle rem er også fin og ensartet i kanten hele vejen rundt. Det kunne godt lyde til, at den rem de sælger som erstatning for den originale er en dårlig produktion. Det er meget sandsynligt at den kan tage flere omdrejninger med den slidte smalle rem, da den ikke gearer så langt ud, men det er vist fint med en mekanikervurdering, også i forhold til den varioskive uden takker, da den ikke kan have det fulde greb i akslen uden, og måske det er derfor den ræser op i omdrejninger.
Svar
#41
(21-10-2014, 09:26)VGAtorben Skrev: Min er også en Gy6 motor og identisk med din. Min gamle rem er også fin og ensartet i kanten hele vejen rundt. Det kunne godt lyde til, at den rem de sælger som erstatning for den originale er en dårlig produktion. Det er meget sandsynligt at den kan tage flere omdrejninger med den slidte smalle rem, da den ikke gearer så langt ud, men det er vist fint med en mekanikervurdering, også i forhold til den varioskive uden takker, da den ikke kan have det fulde greb i akslen uden, og måske det er derfor den ræser op i omdrejninger.

Angående kileremmen.
Så har jeg næsten lige skiftet kilerem på min G-buddy og jeg købte den også ved THansen for 199,00 kr.
Den fejler ikke noget.

Der står: SCOOPED V BELT.
På pappet med store bogstaver derfor de store bogstaver.Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
(21-10-2014, 09:42)Quiks Skrev: Der står: SCOOPED V BELT.
På pappet med store bogstaver derfor de store bogstaver.Blink med øjet

Tak, det vil jeg tjekke på mandag når jeg skal på værksted. Måske findes der nye og gamle lagre med de remme.
Svar
#43
(21-10-2014, 09:42)Quiks Skrev: Angående kileremmen.
Så har jeg næsten lige skiftet kilerem på min G-buddy og jeg købte den også ved THansen for 199,00 kr.
Den fejler ikke noget.

Der står: SCOOPED V BELT.
På pappet med store bogstaver derfor de store bogstaver.Blink med øjet

Samme som min, så de må være lidt uens fra rem til rem, og så fik jeg bare nitten hehe Fortvivlet
Men nogen der har prøvet én af disse ellers:

http://www.speedline.dk/da/scooter/giant...k-kilerem/
Svar
#44
(23-10-2014, 12:14)VGAtorben Skrev: Samme som min, så de må være lidt uens fra rem til rem, og så fik jeg bare nitten hehe Fortvivlet
Men nogen der har prøvet én af disse ellers:

http://www.speedline.dk/da/scooter/giant...k-kilerem/

Der er vel 6 mdrs reklamationsret på remmen? Eller teoretisk set 2 år. Så måske kan du få den ombyttet da produktet har en fejl. Jeg har ikke prøvet nogen af Speedlines remme.

Men Narakuen får ikke gode anmeldelser (ikke fordi man skal stole blindt på én anmelder). Men jeg har prøvet en Malossi rem købt på ebay.uk og den ryster ikke. Den er dog en smule længere end originalen så den vil jeg ikke anbefale. Peugeot Vclick kører vist også med GY6 motor, måske kan man finde en kvalitets rem ved at søge på den scooter.
Svar
#45
(23-10-2014, 12:14)VGAtorben Skrev: Samme som min, så de må være lidt uens fra rem til rem, og så fik jeg bare nitten hehe Fortvivlet
Men nogen der har prøvet én af disse ellers:

http://www.speedline.dk/da/scooter/giant...k-kilerem/

Har ikke prøvet nogen af de kileremme du linker til, men siden jeg fik min scooter har THansen skiftet remmen en gang og Baddi og jeg selv har skiftet den 2 gange mere.
Alle 3 gange med de remme TH sælger til 199,95 kr.

Første gang til 1 år´s service ved TH.

Anden gang da vi satte Malossi multivar og Malossi Wingbell Koblingsklokke på min G-buddy.

Trejde gang var efter jeg havde haft en 45 drossel skive i varioén.
Den havde lavet et underligt spor i remmen så vi skiftede den for en sikkerhed´s skyld.

Men der har aldrig været nogen rysten eller underlige lyde fra Varioén.

Så jeg ville nok tage remmen og kviteringen med ind til TH og bede om en bytter eller mine penge retur.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Nej Narakuen får en enkelt dårlig anmeldelse, og det kan ikke være så afgørende og der gives ingen begrundelse, men brugeren sammenligner den alligevel direkte med den fra TH så derfor tøver jeg lige med at bestille den. Det ser ud til at være samme type til V-clic også, men jeg vil lige prøve at få den byttet i TH for nemhedens skyld (og besparelsen Griner ).

Nå nu kom det vist til at handle om min rem, men jeg håber mekanikeren kommer op med noget brugbart og en løsning på din scooter Idé
Svar
#47
(24-10-2014, 10:40)VGAtorben Skrev: Nej Narakuen får en enkelt dårlig anmeldelse, og det kan ikke være så afgørende og der gives ingen begrundelse, men brugeren sammenligner den alligevel direkte med den fra TH så derfor tøver jeg lige med at bestille den. Det ser ud til at være samme type til V-clic også, men jeg vil lige prøve at få den byttet i TH for nemhedens skyld (og besparelsen Griner ).

Nå nu kom det vist til at handle om min rem, men jeg håber mekanikeren kommer op med noget brugbart og en løsning på din scooter Idé

Jeg skal nok give besked på mandag ang. resultatet. Hvordan opfører din scooter sig ellers mht CDI'en? Kan jeg få dig til at teste det - fx køre præcis 10 km/t og mærke om den hakker. Og igen ved præcis 30 km/t om den ligesom dør lidt (tallene er speedometerets aflæsning, ikke gps).

Det er træls når den laver de unoder, fx en u-vending med 10 km/t så er jeg ved at vælte fordi motoren pludeslig ikke trækker mere men begynder at få en masse udsættere. Eller skal man igennem en bom og ind på en sti, så hakker den også. Også ved igangsætning er der udsættere når den kommer forbi 10 km/t. Alt sammen gør den temmelig ukørbar, synes jeg.

Nu er sidestøttefoden også gået helt løs og hornet virker ikke mere. Gaskablet er beyndt at gå vildt stramt. Lyset forsvandt også for et stykke tid siden, men blev repareret 2 gange. Og bolten til motorophænget knækkede. Og scooteren er ikke engang 2 måneder gammel endnu! Den er godt nok værre end jeg havde frygtet. Har brugt samlet 6 timer på at køre til reparation indtil videre. Får jeg mon lønkompensation af Thansen snart?

Hvis det fortsætter kontakter jeg forbrugerklagenævnet med ønske om ophævelse af handlen. Men scooteren er egentlig meget fiks men den rasler jo nærmest fra hinanden, og at den har så mange fejl er ikke forventeligt når man køber en ny vare (jaja, jeg kan godt se ironien når der er tale om et Thansen produkt).
Svar
#48
Min trækker jævnt og stabilt ved alle hastigheder. Jeg tror at din Explora er den samme scooter som min G-buddy, men i en ny "faceliftet" udgave, så kvalitet og drift skulle være det samme. Men det lyder som om, at det er et uheldigt eksemplar du har fået. Med så mange alvorlige problemer efter kun 2 måneder, så burde de faktisk ombytte den til en ny. Jeg kan ikke tro at de alle er så dårlige. Vi har her i huset 2 stk. Digita (2-takt), 1 G-buddy og 1 Sprint, som også er af samme type med 4 takts GY6 motor. De kører alle fint.

Forresten hvis sidestøttefoden er slatten og hænger, så kan det være den tricker lidt på sikkerhedsafbryderen, men der er jo så også en del andre el-problemer, så den lyder helt gal generelt. Th. skal virkelig tage din reklamation alvorligt og gøre noget ved det.
Svar


Forum spring: