Søg Garagen Hej Gæst! Register

VGA Formular 125cm3 scooter tuning
#25
(02-10-2014, 21:48)Finn Olesen Skrev: {...}Derimod skal den have lidt flere kræfter så den kan holde sig på 90kmt både op af bakke modvind osv. Griner

Det var så her lettere ruller, eller anden vario muligvis kunne hjælpe.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(03-10-2014, 12:12)Finn Olesen Skrev: Det i sikkert mener er at mit variator system har for stor friktion og modstand, og dermed æder en masse kræfter...
Jeg mener som sidst skrevet at man skal holde snitterne fra variator og koncentrere sig om at få et par HK mere ud af dyret... det er jo kun 5-10 kmt mere i timen jeg vil have...


Variator, rem og ruller magter kun at flytte rundt på omløbstallet. Hvis det i forvejen ligger og svinger mellem max-moment og max-ydelse kan du kun håbe at opnå lavere tab i elastik-træk-systemet ved bytte til noget andet.

Altså er vi enige. Flere pruheste. Alternativt mindre spild: Dæk, frontareal, friktion hvor du kan finde og eliminere den. Og jeg tror som sagt ikke på den med en anden variator. En stivere/hårdere rem måske? Og så alligevel - det lyder heller ikke rart.

Gammeldags tuning er den ligefremme løsning. Om maskinen så kan holde til det i længden er uvist.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#27
(03-10-2014, 12:19)barden Skrev: Det var så her lettere ruller, eller anden vario muligvis kunne hjælpe.


Ok havde med min vildeste fantasi aldrig drømt om at en ny lettere vario kunne give så meget mere træk kraft Fortvivlet . Nok med alt det vil i første omgang prøve at modifisere luftfilter til støre gennemgang, og lette vaccumnålen et trin, og måske bore et huld ekstra i lyddæmper inde i udstødning. Så må jeg kigge på variator til næste år hvis det ikke har en tilfredsstillende effekt. Tak for fif Grin
Svar
#28
(03-10-2014, 14:05)stormbringer Skrev: Variator, rem og ruller magter kun at flytte rundt på omløbstallet. Hvis det i forvejen ligger og svinger mellem max-moment og max-ydelse kan du kun håbe at opnå lavere tab i elastik-træk-systemet ved bytte til noget andet.

Altså er vi enige. Flere pruheste. Alternativt mindre spild: Dæk, frontareal, friktion hvor du kan finde og eliminere den. Og jeg tror som sagt ikke på den med en anden variator. En stivere/hårdere rem måske? Og så alligevel - det lyder heller ikke rart.

Gammeldags tuning er den ligefremme løsning. Om maskinen så kan holde til det i længden er uvist.

Helt enig Baden Variator indgreb er spild af tid, det er kun noget man leger med på 50cm3èr hvor begrænsningen jo tit ligger her for at opnå nogle flere få km.t mere. Tak for FIF.
Svar
#29
(03-10-2014, 14:56)Finn Olesen Skrev: Ok havde med min vildeste fantasi aldrig drømt om at en ny lettere vario kunne give så meget mere træk kraft Fortvivlet . Nok med alt det vil i første omgang prøve at modifisere luftfilter til støre gennemgang, og lette vaccumnålen et trin, og måske bore et huld ekstra i lyddæmper inde i udstødning. Så må jeg kigge på variator til næste år hvis det ikke har en tilfredsstillende effekt. Tak for fif Grin

Og måske sætte større dyse i. Jeg ved ikke om et sportsluftfilter hjælper, men der kan karburatoren suge frit. Diameteren i karburatoren kan man jo ikke lige ændre, så et lettere flow er måske en ide. Og så et bedre tændrør. Jeg har engang set en udstødning hvor afgangshullet var blevet boret op til 3-dobbelt størrelse på en tunet knallert.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(03-10-2014, 15:23)Steen6000 Skrev: Jeg ved ikke om et sportsluftfilter hjælper.

Som udgangspunkt så nej. Dog ved jeg ikke helt hvad du mener med sportsluftfilter?
Det vil i bedste fald give meget meget lidt i værste fald være værre efter min mening.

Skulle man overveje noget sådant så måske, hvis det kan findes, et KN filter men det er kun fordi man så sparer udgiften ved at købe nyt filter med mellemrum. KN filtre bør kunne holde 100.000km eller deromkring ved korrekt pasning Grin Giver dog intet på effektsiden.
Overvejer om jeg kan finde et KN filter der passer på Lifaneseren men det er mest fordi det kan være lidt svært at finde et luftfilterelement til den efterhånden. Den er ret så sjælden, tro det eller lad være Grin
Selvfølgelig kan man købe et nyt men med KN filter på behøver jeg ikke tænke i nyt filter i dens levetid.
Det var så lidt OT - Undskyld.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#31
Det er bare sjovt at man kan få bedre VAriatore den så, men de virker nok ikke.
De er nok fake.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#32
(04-10-2014, 11:23)MSJ1982 Skrev: Det er bare sjovt at man kan få bedre VAriatore den så, men de virker nok ikke.
De er nok fake.

Ja, du har ret. Det er da mærkelig at man kan købe dem når de ikke virker, de må bestemt være fake. Smil
De skriver også "with noticeably better traction and more top end speed"
Sikke da nogle svin at skrive sådan noget fake noget. Grin
http://www.racing-planet.co.uk/variator-...855-1.html

Svar
#33
En bedre variator end stock er vel aldrig at foragte?
Malossi er/ har nu aldrig været et dårligt valg men som stand alone er der ikke meget at hente efter min mening.
Der skal lidt mere til Grin

Overvejer at købe en anden variator til min Lifaneser (150cc) Ikke på grund af topfart men for at få et bedre træk derop.

Jeg har også en skarpere knast liggende hos enMCven som kommer på på et tidspunkt hvad den giver, se det ved jeg ikke endnu
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(04-10-2014, 12:14)Russer60 Skrev: Jeg har også en skarpere knast liggende hos enMCven som kommer på på et tidspunkt hvad den giver, se det ved jeg ikke endnu

Men sådan en skarp knast, så er det vel svært at få den til at gå ordentlig i tomgang, eller?. Smil

Svar
#35
(04-10-2014, 12:57)barden Skrev: Men sådan en skarp knast, så er det vel svært at få den til at gå ordentlig i tomgang, eller?. Smil

Se det er jo det jeg ikke ved endnu men efter sigende så skulle den sagtens kunne bruges uden besvær så det satser jeg på. Ellers hiver jeg den da "bare" af igen Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#36
(01-10-2014, 14:18)Finn Olesen Skrev: Er ny her i forummet, og håber nogle kan give et fif.

En større karburator plejer at være noget, der virker. Evt. kombineret med en skarpere knast Smil
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar


Forum spring: