Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kawasaki KLE 650 Versys
#13
Uhhh den der Kwaksaki grønne, den støder mit øje. Den er godtnok grøn!!!
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(19-10-2014, 18:49)Russer60 Skrev: Hvorfor i alverden har du vasket den??? Den er da ikke så beskidt. Hvor i alverden har du samlet alle de lig op???? Cool
Overvejer at købe E modellen af scottoileren. så en "kritik" af din vil ikke være af vejen når du nu har kørt et stykke tid med den. ved godt at din er "manuel" men i bund og grund er det same shit Grin

Ca. 2000km aften kørsel, giver det resultat når der er efterårGræder

Jeg havde også overvejet at købe E modellen, men jeg blev frarådet at købe den af min lokale forhandler, (rydbergs mc), fordi de vil gå i stykker, og så er den 1100kr dyrere end V modellen er, og så var mit valg lige pludselig ikke ret svært.

Jeg har allerede kørt over 18000km med scottoiler, og er 99% tilfreds med den, de 60ml olie holder over +10.000km, for mit vedkommende. Når man først lige har lært den at kende så sviner, den næsten ikke, kun når man køre i regnvejr, hvor man bliver nød til at skrue op for olien. Olien er lige til at tørre af med en klud når det IKKE er vådt.
Hvis der er plads til at montere den så man ikke skal skrue hele cyklen fra hinanden for at komme til den så vil jeg tag V modellen, dels fordi det er halv pris i forhold til E modellen, og så kan den næsten heller ikke gå i stykker.

Jeg kan kun anbefale en, om du så tager en E eller V er op til dig selv.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#15
(19-10-2014, 18:50)Russer60 Skrev: Uhhh den der Kwaksaki grønne, den støder mit øje. Den er godtnok grøn!!!

Jeg synes netop den farve er super flot. Og designet er meget frisk og moderne.
Svar
#16
Omkring 'scottoilere', altså kædesmøremekanismer helt generelt:

Mærkevarerne er rasende dyre. Jeg har en defekt een af slagsen liggende, mikroprocessorstyret, kræver både el og vakuum og at man installerer drejeknap til justering (borehul i kåbe/skjold).

Og den vil ikke virke en dyt bedre end denneher, som har overtaget pladsen: Loobman.

Loobman oileren er fuldt manuel. Den kræver hverken el, vakuum eller indlagt vand, og den er billig; to hundrede kroner for hele kittet. Olien er, den du har på hylden. Jeg bruger 75W90 gearolie, og rygtet siger at kædesavsolie (ja hvorfor ikke, det ligger da lige for) skulle fungere glimrende.

Udviklet af professionelle kørere i pengebekneb; engelske motorcykel-kurerer. 'nuff said.

Kwakkeren: Fin rækketoer. Hvordan lyder den? Rækketoerens charme er ofte det lidt 'grove' lydbillede, sammenlignet med firebenerne.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#17
(21-10-2014, 11:00)stormbringer Skrev: Omkring 'scottoilere', altså kædesmøremekanismer helt generelt:

Mærkevarerne er rasende dyre. Jeg har en defekt een af slagsen liggende, mikroprocessorstyret, kræver både el og vakuum og at man installerer drejeknap til justering (borehul i kåbe/skjold).

Og den vil ikke virke en dyt bedre end denneher, som har overtaget pladsen: Loobman.

Loobman oileren er fuldt manuel. Den kræver hverken el, vakuum eller indlagt vand, og den er billig; to hundrede kroner for hele kittet. Olien er, den du har på hylden. Jeg bruger 75W90 gearolie, og rygtet siger at kædesavsolie (ja hvorfor ikke, det ligger da lige for) skulle fungere glimrende.

Udviklet af professionelle kørere i pengebekneb; engelske motorcykel-kurerer. 'nuff said.

Kwakkeren: Fin rækketoer. Hvordan lyder den? Rækketoerens charme er ofte det lidt 'grove' lydbillede, sammenlignet med firebenerne.

Skal man ikke trygge på olie beholderen på loobman'en før den giver olie ned på kæden?

Prisen på olien til min scottoiler er næsten ligegyldigt da jeg køre over 150.000km på en flaske hvor der er en halv liter til 125,- til sammenligning køre jeg kun 12.000km på tre liter motorolie til 90,- pr liter Blink med øjet

Hvis du vil høre lyden, så må vi da på tur en dag. Desværre bliver det nok først til næste år, vejret er med os Græder
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(21-10-2014, 18:38)mtk Skrev: Skal man ikke trygge på olie beholderen på loobman'en før den giver olie ned på kæden?

Prisen på olien til min scottoiler er næsten ligegyldigt da jeg køre over 150.000km på en flaske hvor der er en halv liter

Jo. Du har den fulde kontrol over oliegivningen. Ikke noget med at 'systemet bestemmer' Smil

En halv liter olie til ethundredehalvtredstusinde kilometers kædesmøring? Jeg vil tillade mig at tvivle.

Ja, vi må høres ved.

Ang dårligt vejr: Jeg vil anbefale et sæt Helly Hansen traditionelt polyurethan-baseret regntøj i to dele. Købte et komplet sæt i Bilka for 380 kr og har overordentlig gode erfaringer med det. Ikke ligefrem noget fashion-statement, men tilgengæld effektivt. To timer på motorvej i øsende regn; knastør!
Link til jakken: http://shop.hellyhansen.com/nl/item/voss...t_type=cat
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#19
(22-10-2014, 11:07)stormbringer Skrev: Ang dårligt vejr: Jeg vil anbefale et sæt Helly Hansen traditionelt polyurethan-baseret regntøj i to dele. Købte et komplet sæt i Bilka for 380 kr og har overordentlig gode erfaringer med det. Ikke ligefrem noget fashion-statement, men tilgengæld effektivt. To timer på motorvej i øsende regn; knastør!
Link til jakken: http://shop.hellyhansen.com/nl/item/voss...t_type=cat

Fås det sæt i Bilka i skrivende stund? Det lyder som et godt tilbud. Men hvad gør du mht vand ind i ærmerne? Mine handsker kan nok ikke gå ud over jakken. Havde været rart hvis ærmet kunne lukkes lidt med velcro el.lign.
Svar
#20
(22-10-2014, 11:07)stormbringer Skrev: Jo. Du har den fulde kontrol over oliegivningen. Ikke noget med at 'systemet bestemmer' Smil

En halv liter olie til ethundredehalvtredstusinde kilometers kædesmøring? Jeg vil tillade mig at tvivle...

Ja, vi må høres ved.

Ang dårligt vejr: Jeg vil anbefale et sæt Helly Hansen traditionelt polyurethan-baseret regntøj i to dele. Købte et komplet sæt i Bilka for 380 kr og har overordentlig gode erfaringer med det. Ikke ligefrem noget fashion-statement, men tilgengæld effektivt. To timer på motorvej i øsende regn; knastør!
Link til jakken: http://shop.hellyhansen.com/nl/item/voss...t_type=cat

Om jeg når op på 150.000km på en ½ liter skal være usagt. Jeg beregnet bare ud fra at jeg kørte de 15.000km på de 50ml, som jeg gjorde på min Honda cbr 250, men hvis jeg køre alle kilometer i regnvejr så kan jeg nok ikke.

Hvis vi skal ud at køre en lille tur så skal det da være på søndag, kun 1mm regn i Midt og Vestjylland, og kun 0,5mm i Østjylland, som det ser ud nuBlink med øjet
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#21
Så er katten gået løs i min udstødningGræder
Ringer til forhandleren i morgen og høre hvad han siger til det.
Jeg har kun haft den i 12 måneder og 14.000km, cyklen er fra 2010 om har kørt 33500km.

   
   
   
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(30-08-2015, 19:37)mtk Skrev: Så er katten gået løs i min udstødningGræder
Ringer til forhandleren i morgen og høre hvad han siger til det.
Jeg har kun haft den i 12 måneder og 14.000km, cyklen er fra 2010 om har kørt 33500km.

Han siger sikkert: Køb en ny.
Ivecar plus 2023.
Svar
#23
Bør din forhandler sige noget - udstødningen er jo ikke original.

Fik du ikke den originale udstødning med, da du købte motorcyklen ?
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#24
(30-08-2015, 19:37)mtk Skrev: Så er katten gået løs i min udstødningGræder
Ringer til forhandleren i morgen og høre hvad han siger til det.
Jeg har kun haft den i 12 måneder og 14.000km, cyklen er fra 2010 om har kørt 33500km.

Han vil sige til dig at du kan købe en ny. Udstødning og dæk er alm. slitage.
Men træls er det.

Svar


Forum spring: