Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO G-Max - Køb af ny udstødning
#1
Hej,
Efter jeg har fået taget ringen på min scooter, har jeg fået blod på tanden
og vil nu også have en ny udstødning på.

Vil gerne have en udstødning der ikke springer i øjnene hos politiet, men
samtidig en udstødning som giver noget power. :wink:

Har kigget på en Gianelli GO PGO
[http://www.stage6.dk/products/productinf...temID=2569]
[Image: bdf5a80c-c431-44f4-82f6-c3898230a936.jpg]

Nogen der har andre forslag eller erfaringer med Gianelli GO PGO ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej,
Efter jeg har fået taget ringen på min scooter, har jeg fået blod på tanden
og vil nu også have en ny udstødning på.

Vil gerne have en udstødning der ikke springer i øjnene hos politiet, men
samtidig en udstødning som giver noget power. :wink:

Har kigget på en Gianelli GO PGO
[http://www.stage6.dk/products/productinf...temID=2569]
[Image: bdf5a80c-c431-44f4-82f6-c3898230a936.jpg]

Nogen der har andre forslag eller erfaringer med Gianelli GO PGO ?
Svar
#3
Giko Skrev:Hej,
Efter jeg har fået taget ringen på min scooter, har jeg fået blod på tanden
og vil nu også have en ny udstødning på.

Vil gerne have en udstødning der ikke springer i øjnene hos politiet, men
samtidig en udstødning som giver noget power. :wink:

Har kigget på en Gianelli GO PGO
[http://www.stage6.dk/products/productinf...temID=2569]

Nogen der har andre forslag eller erfaringer med Gianelli GO PGO ?

Udemærket valg, og den fungerer fint med en afdroslet maskine. Den vil dog yde bedre med et sportskit på, hvadenten om du vælger et 40 mm eller 47.6 mm sportscylinderkit.

Dutch
Svar
#4
Giko Skrev:Hej,
Efter jeg har fået taget ringen på min scooter, har jeg fået blod på tanden
og vil nu også have en ny udstødning på.

Vil gerne have en udstødning der ikke springer i øjnene hos politiet, men
samtidig en udstødning som giver noget power. :wink:

Har kigget på en Gianelli GO PGO
[http://www.stage6.dk/products/productinf...temID=2569]

Nogen der har andre forslag eller erfaringer med Gianelli GO PGO ?

Udemærket valg, og den fungerer fint med en afdroslet maskine. Den vil dog yde bedre med et sportskit på, hvadenten om du vælger et 40 mm eller 47.6 mm sportscylinderkit.

Dutch
Svar
#5
Jeg kører med den, og den yder godt på et sportkit. Havde dog lidt problemer i starten, da den larmede mere, end godt var. Men det har fortaget sig efterhånden.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg kører med den, og den yder godt på et sportkit. Havde dog lidt problemer i starten, da den larmede mere, end godt var. Men det har fortaget sig efterhånden.
Svar
#7
DutchDK Skrev:...den fungerer fint med en afdroslet maskine...
Hvad vil det sige at det er en afdroslet maskine?
DutchDK Skrev:...hvadenten om du vælger et 40 mm eller 47.6 mm sportscylinderkit...
Vil helst ikke igang med at sætte ny cylinder i. Hvad er forskellen på 40 mm eller 47.6 mm, har kun hørt om noget med Ø10 og Ø12 i forbindelse med cylindere...?
Svar
#8
DutchDK Skrev:...den fungerer fint med en afdroslet maskine...
Hvad vil det sige at det er en afdroslet maskine?
DutchDK Skrev:...hvadenten om du vælger et 40 mm eller 47.6 mm sportscylinderkit...
Vil helst ikke igang med at sætte ny cylinder i. Hvad er forskellen på 40 mm eller 47.6 mm, har kun hørt om noget med Ø10 og Ø12 i forbindelse med cylindere...?
Svar
#9
Giko Skrev:Vil helst ikke igang med at sætte ny cylinder i. Hvad er forskellen på 40 mm eller 47.6 mm, har kun hørt om noget med Ø10 og Ø12 i forbindelse med cylindere...?

Afdroslet betyder at du har fjernet begrænsningerne. Hvis du ikke kører afdroslet, får du slet ingen nævneværdig effekt med en Gianelli Go.

Mht til 40mm contra 47.6 mm, så drejer det sig om diameteren på boringen i cylinderen, og dermed hvormeget volumen cylinderen kan indeholde. En 40mm er det som der sidder standard på vores scootere, og den har et volumen på 50 ccm. En 47.6 mm svarer så til godt 70 ccm volumen.

Det med 10 og 12 mm diameter du nævner, har intet med cylinderen at gøre. Det har noget med krumtappen og stemplet at gøre, nemlig diameteren på det nåleleje som sidder i toppen af krumtappen, hvor stemplet så sættes fast. H

Hvis tappen har Ø12 så skal stemplet også have Ø12 for krydspinden.
Samme gør sig gældende hvis man har en tap med Ø 10, så skal stemplet også have Ø 10 i krydspinden.
Man kan vist nok få nogen adaptere til nålelejet, så hvis man har en Ø12 tap, kan man godt bruge et stempel med Ø10, men personligt ville jeg ikke anbefale det.

De forskellige cylinderkit l leveres oftest med et stempel - her skal man så huske at vælge det stempel med den rette krydspinds diameter der passer med ens krumtap. Men det er ikke værre end at man kan blot bestille et seperat stempel med den rette krydspindsstørrelse, såfremt man har fået et cyllekit hvor stemplet har en anden krydspindstørrelse. Cylinderen er nemlig helt den samme , i udformingen af portene på den, hvad enten du har bestilt med 12 mm krydspind eller 10 mm krydspind - og det er portudformningen der i sidste ende betyder noget, effektmæssigt.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Giko Skrev:Vil helst ikke igang med at sætte ny cylinder i. Hvad er forskellen på 40 mm eller 47.6 mm, har kun hørt om noget med Ø10 og Ø12 i forbindelse med cylindere...?

Afdroslet betyder at du har fjernet begrænsningerne. Hvis du ikke kører afdroslet, får du slet ingen nævneværdig effekt med en Gianelli Go.

Mht til 40mm contra 47.6 mm, så drejer det sig om diameteren på boringen i cylinderen, og dermed hvormeget volumen cylinderen kan indeholde. En 40mm er det som der sidder standard på vores scootere, og den har et volumen på 50 ccm. En 47.6 mm svarer så til godt 70 ccm volumen.

Det med 10 og 12 mm diameter du nævner, har intet med cylinderen at gøre. Det har noget med krumtappen og stemplet at gøre, nemlig diameteren på det nåleleje som sidder i toppen af krumtappen, hvor stemplet så sættes fast. H

Hvis tappen har Ø12 så skal stemplet også have Ø12 for krydspinden.
Samme gør sig gældende hvis man har en tap med Ø 10, så skal stemplet også have Ø 10 i krydspinden.
Man kan vist nok få nogen adaptere til nålelejet, så hvis man har en Ø12 tap, kan man godt bruge et stempel med Ø10, men personligt ville jeg ikke anbefale det.

De forskellige cylinderkit l leveres oftest med et stempel - her skal man så huske at vælge det stempel med den rette krydspinds diameter der passer med ens krumtap. Men det er ikke værre end at man kan blot bestille et seperat stempel med den rette krydspindsstørrelse, såfremt man har fået et cyllekit hvor stemplet har en anden krydspindstørrelse. Cylinderen er nemlig helt den samme , i udformingen af portene på den, hvad enten du har bestilt med 12 mm krydspind eller 10 mm krydspind - og det er portudformningen der i sidste ende betyder noget, effektmæssigt.

Dutch
Svar
#11
Okay tak for forklaringen, men hva' giver sådan en udstødning sådan cirka? Topfart eller optræk, mener jeg har hørt at den skulle give lidt i topfart.

Tror nu jeg vil prøve at købe sådan en, der kan jo ikke ske det store ved at prøve.

Nu når jeg skal bestille har jeg også tænkt at købe mig en Malossi Multivar og nogle 5 grams ruller. For at få lidt bedre optræk, da den er begyndt at køre rigtig langsom op af bakke siden jeg fik pillet ringen. Hvad kan grunden egentligt være til det?

Malossi Multivar:
[http://www.stage6.dk/products/productinf...temID=2571]
Svar
#12
Okay tak for forklaringen, men hva' giver sådan en udstødning sådan cirka? Topfart eller optræk, mener jeg har hørt at den skulle give lidt i topfart.

Tror nu jeg vil prøve at købe sådan en, der kan jo ikke ske det store ved at prøve.

Nu når jeg skal bestille har jeg også tænkt at købe mig en Malossi Multivar og nogle 5 grams ruller. For at få lidt bedre optræk, da den er begyndt at køre rigtig langsom op af bakke siden jeg fik pillet ringen. Hvad kan grunden egentligt være til det?

Malossi Multivar:
[http://www.stage6.dk/products/productinf...temID=2571]
Svar


Forum spring: