Søg Garagen Hej Gæst! Register

Naraku High Speed Variator
#1
Jeg har lige set denne salgs annonce fra Barden:

http://www.billig-scooter.dk/showthread....#pid239632

Som dog er solgt nu, men mit spørgsmål er om sådan en kan løse et problem med en Sprint, der er temmelig sløv i optræk og op ad bakker, men ellers kører med en fin tophastighed. Sprint´en er iøvrigt en helt standard og lovlig 45´er.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(16-09-2014, 13:16)VGAtorben Skrev: {...}mit spørgsmål er om sådan en kan løse et problem med en Sprint, der er temmelig sløv i optræk og op ad bakker, men ellers kører med en fin tophastighed. Sprint´en er iøvrigt en helt standard og lovlig 45´er.

Ja, den holder hastigheden bedre i bakker end den originale. Jeg havde dog også 4.5gram i den. Det fungerede fint, til mig. Smil

Svar
#3
(16-09-2014, 15:28)barden Skrev: Ja, den holder hastigheden bedre i bakker end den originale. Jeg havde dog også 4.5gram i den. Det fungerede fint, til mig. Smil

4,5gram? Så har du da ligget oppe i omdrejningsbegrænseren hele tiden Målløs
Svar
#4
(16-09-2014, 15:50)Arbejdsnarkomanen Skrev: 4,5gram? Så har du da ligget oppe i omdrejningsbegrænseren hele tiden Målløs

Nej det har den ikke. Den havde behagelig omdrejninger med 4.5g.
Flemmingo herinde har kørt med samme opsætning.

Svar
#5
(16-09-2014, 16:03)barden Skrev: Nej det har den ikke. Den havde behagelig omdrejninger med 4.5g.
Flemmingo herinde har kørt med samme opsætning.
Så må jeg konkluderer at en GY6 motor ikke bare er en GY6. Kymco Agility kører originalt med 6,5gram, og 6,25gram passer perfekt til en standard setup.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(16-09-2014, 16:06)Arbejdsnarkomanen Skrev: Så må jeg konkluderer at en GY6 motor ikke bare er en GY6. Kymco Agility kører originalt med 6,5gram, og 6,25gram passer perfekt til en standard setup.

Tror ikke der er 2 der er helt ens. Smil

Sprinten skulle så vidt jeg husker køre med 5.5g-6gram (45ér) . Men det duede slet ikke, den var sløv som bare pokker overalt. Smil

I med en Naraku eller Malossi, og så 4.5g, så rykker den fint fra land. Og marchhastigheden, er lydmæssig helt perfekt. Grin

Svar
#7
(16-09-2014, 16:06)Arbejdsnarkomanen Skrev: Så må jeg konkluderer at en GY6 motor ikke bare er en GY6. Kymco Agility kører originalt med 6,5gram, og 6,25gram passer perfekt til en standard setup.

Det er fordi di har forskjellig styrke på den store fjederen i di bakre reimskiver.
Svar
#8
Tak for vurderinger og erfaringer. Jeg har prøvet med 4,5 gram, men den tabte bare topfarten uden nogen effekt på optrækket så den kører nu med 5,5 gram som holder en rigtig god topfart, når den endelig når derop.

Jeg har en Naraku karburator, som jeg vil prøve at montere. Membranen i den originale ser ud som om den har for lille en diameter, så den slutter nok ikke tæt, hvilket kan være årsagen til det dårlige optræk. Så det bliver lige karburator bytte, inden der ofres yderligere.
Svar
#9
Det kommer også an på længden af din kilerem Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(16-09-2014, 16:06)Arbejdsnarkomanen Skrev: Så må jeg konkluderer at en GY6 motor ikke bare er en GY6. Kymco Agility kører originalt med 6,5gram, og 6,25gram passer perfekt til en standard setup.

Du har helt ret i at 6,25g er meget meget tæt på det optimale for en kymco agility. Grøn grin
Den har dog en meget stram trykfjeder. Så vidt jeg husker er det en 30 kg trykfjeder (kræver 30 kg at trykke fuldstendig sammen), hvilket hos nogle producenter af "tundele" bliver kaldt 1000 rpm, men det er en skala der ikke giver nogen mening. Jeg kan kun finde ud af det med de fysiske egenskaber af fjederen. Grøn grin

Og nej, en GY6 motor er ikke bare én motor men en motortype, så vidt jeg ved udviklet af Honda i sin tid. Således er der én version med 125cc, hvor motorophænget sidder på oversiden og to modeller med 50cc, hvor motorophænget sidder på undersiden. Forskellen på de to 50cc motorer er om de er til 10" eller 12" hjul. Men selve indmaden kan godt have forskelle og da udvekslingen i CVT'en ikke er særlig bundet af dimensionene i motorens udformning kan der sagtens være stor forskel på dette. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
Jeg var godt klar over at GY6 bare er en motortype, og findes i et hav af forskellige modeller.
Men hvad er det så lige forskellen er mellem Tunge ruller og stram fjeder vs. lette ruller og slap fjeder? Giver det dét samme i sidste ende?
Svar
#12
(25-09-2014, 21:51)Arbejdsnarkomanen Skrev: Jeg var godt klar over at GY6 bare er en motortype, og findes i et hav af forskellige modeller.
Men hvad er det så lige forskellen er mellem Tunge ruller og stram fjeder vs. lette ruller og slap fjeder? Giver det dét samme i sidste ende?

Tunge ruller og stram fjeder giver et højere tryk på remmen, således at der er mindre chance for at remmen glider eller kryber unødigt meget ned mellem bagerste remskiver, hvis der skal overføres mange kræfter. Smil
Altså ved at påføre mere kraft holdes remmen strammere. Desværre giver det også et større effekttab i varioen. Grøn grin

Angående påvirkningen af omdrejningerne, så burde det give det samme resultat, udover at en strammere fjeder vil have nemmere ved at holde omdrejningerne oppe under nedgearing en en slappere fjeder. Grin
Således at en baneracer der jo har langt flere kræfter end den skal bruge godt kan tåle at have større effekttab, hvis det betyder at omdrejningerne holdes tættere på effektbåndet mens man slipper gassen og sænker farten rundt i et sving. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: