Svar: 59
Tråde: 8
Tilmeldt: Sep 2011
Jeg har lige set denne salgs annonce fra Barden:
http://www.billig-scooter.dk/showthread....#pid239632
Som dog er solgt nu, men mit spørgsmål er om sådan en kan løse et problem med en Sprint, der er temmelig sløv i optræk og op ad bakker, men ellers kører med en fin tophastighed. Sprint´en er iøvrigt en helt standard og lovlig 45´er.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(16-09-2014, 13:16)VGAtorben Skrev: {...}mit spørgsmål er om sådan en kan løse et problem med en Sprint, der er temmelig sløv i optræk og op ad bakker, men ellers kører med en fin tophastighed. Sprint´en er iøvrigt en helt standard og lovlig 45´er.
Ja, den holder hastigheden bedre i bakker end den originale. Jeg havde dog også 4.5gram i den. Det fungerede fint, til mig.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
(16-09-2014, 15:28)barden Skrev: Ja, den holder hastigheden bedre i bakker end den originale. Jeg havde dog også 4.5gram i den. Det fungerede fint, til mig.
4,5gram? Så har du da ligget oppe i omdrejningsbegrænseren hele tiden
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(16-09-2014, 15:50)Arbejdsnarkomanen Skrev: 4,5gram? Så har du da ligget oppe i omdrejningsbegrænseren hele tiden
Nej det har den ikke. Den havde behagelig omdrejninger med 4.5g.
Flemmingo herinde har kørt med samme opsætning.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
(16-09-2014, 16:03)barden Skrev: Nej det har den ikke. Den havde behagelig omdrejninger med 4.5g.
Flemmingo herinde har kørt med samme opsætning. Så må jeg konkluderer at en GY6 motor ikke bare er en GY6. Kymco Agility kører originalt med 6,5gram, og 6,25gram passer perfekt til en standard setup.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(16-09-2014, 16:06)Arbejdsnarkomanen Skrev: Så må jeg konkluderer at en GY6 motor ikke bare er en GY6. Kymco Agility kører originalt med 6,5gram, og 6,25gram passer perfekt til en standard setup.
Tror ikke der er 2 der er helt ens.
Sprinten skulle så vidt jeg husker køre med 5.5g-6gram (45ér) . Men det duede slet ikke, den var sløv som bare pokker overalt.
I med en Naraku eller Malossi, og så 4.5g, så rykker den fint fra land. Og marchhastigheden, er lydmæssig helt perfekt.
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
(16-09-2014, 16:06)Arbejdsnarkomanen Skrev: Så må jeg konkluderer at en GY6 motor ikke bare er en GY6. Kymco Agility kører originalt med 6,5gram, og 6,25gram passer perfekt til en standard setup.
Det er fordi di har forskjellig styrke på den store fjederen i di bakre reimskiver.
Svar: 59
Tråde: 8
Tilmeldt: Sep 2011
Tak for vurderinger og erfaringer. Jeg har prøvet med 4,5 gram, men den tabte bare topfarten uden nogen effekt på optrækket så den kører nu med 5,5 gram som holder en rigtig god topfart, når den endelig når derop.
Jeg har en Naraku karburator, som jeg vil prøve at montere. Membranen i den originale ser ud som om den har for lille en diameter, så den slutter nok ikke tæt, hvilket kan være årsagen til det dårlige optræk. Så det bliver lige karburator bytte, inden der ofres yderligere.
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Det kommer også an på længden af din kilerem
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(16-09-2014, 16:06)Arbejdsnarkomanen Skrev: Så må jeg konkluderer at en GY6 motor ikke bare er en GY6. Kymco Agility kører originalt med 6,5gram, og 6,25gram passer perfekt til en standard setup.
Du har helt ret i at 6,25g er meget meget tæt på det optimale for en kymco agility.
Den har dog en meget stram trykfjeder. Så vidt jeg husker er det en 30 kg trykfjeder (kræver 30 kg at trykke fuldstendig sammen), hvilket hos nogle producenter af "tundele" bliver kaldt 1000 rpm, men det er en skala der ikke giver nogen mening. Jeg kan kun finde ud af det med de fysiske egenskaber af fjederen.
Og nej, en GY6 motor er ikke bare én motor men en motortype, så vidt jeg ved udviklet af Honda i sin tid. Således er der én version med 125cc, hvor motorophænget sidder på oversiden og to modeller med 50cc, hvor motorophænget sidder på undersiden. Forskellen på de to 50cc motorer er om de er til 10" eller 12" hjul. Men selve indmaden kan godt have forskelle og da udvekslingen i CVT'en ikke er særlig bundet af dimensionene i motorens udformning kan der sagtens være stor forskel på dette.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
Jeg var godt klar over at GY6 bare er en motortype, og findes i et hav af forskellige modeller.
Men hvad er det så lige forskellen er mellem Tunge ruller og stram fjeder vs. lette ruller og slap fjeder? Giver det dét samme i sidste ende?
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(25-09-2014, 21:51)Arbejdsnarkomanen Skrev: Jeg var godt klar over at GY6 bare er en motortype, og findes i et hav af forskellige modeller.
Men hvad er det så lige forskellen er mellem Tunge ruller og stram fjeder vs. lette ruller og slap fjeder? Giver det dét samme i sidste ende?
Tunge ruller og stram fjeder giver et højere tryk på remmen, således at der er mindre chance for at remmen glider eller kryber unødigt meget ned mellem bagerste remskiver, hvis der skal overføres mange kræfter.
Altså ved at påføre mere kraft holdes remmen strammere. Desværre giver det også et større effekttab i varioen.
Angående påvirkningen af omdrejningerne, så burde det give det samme resultat, udover at en strammere fjeder vil have nemmere ved at holde omdrejningerne oppe under nedgearing en en slappere fjeder.
Således at en baneracer der jo har langt flere kræfter end den skal bruge godt kan tåle at have større effekttab, hvis det betyder at omdrejningerne holdes tættere på effektbåndet mens man slipper gassen og sænker farten rundt i et sving.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
|