Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mere luft til værkstedet.
#1
Ja, jeg var så heldig at få en gratis kompressor, en FF Tornado fra engang i 80'erne med en 40 liter tank, pånær et par småfejl, så er det en rigtig fin kompressor, men man kunne jo altid bruge lidt mere tank kapacitet, så efter lidt google kom ideen med at benytte gasflasker.

Første forsøg var med en 11kg flaske, men den havde et underligt gevind, så det blev aldrig helt godt, i stedet fandt jeg 2x22kg flasker på guloggratis, og har nu lavet den ene af dem om til en ekstra tank til kompressoren. Smil

Jeg regner med den kan holde mellem 80 og 90 liter ekstra luft, hvilket giver mig et totalt på 120-130 liter luft ved knap 10 bar.

Et par hurtige billeder, jeg beklager kvaliteten, men de blev lige taget med telefonen:
   
   
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Så fik jeg fat i en ekstra slange, så tanken kunne sættes til, det kom til at se således ud:

Det er testet med sandblæsepistolen, og før dykkede kompressoren til lidt under 5 bar ved kontinuerligt brug, nu med gasflasken som ekstra tank ligger den på 6.5 bar, så det må siges at være et resultat - det burde dog kunne gøres endnu bedre med endnu en tank. Blink med øjet

   
   
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
(15-09-2014, 14:14)DarkSide Skrev: Så fik jeg fat i en ekstra slange, så tanken kunne sættes til, det kom til at se således ud:

Det er testet med sandblæsepistolen, og før dykkede kompressoren til lidt under 5 bar ved kontinuerligt brug, nu med gasflasken som ekstra tank ligger den på 6.5 bar, så det må siges at være et resultat - det burde dog kunne gøres endnu bedre med endnu en tank. Blink med øjet

Pas nu på, det ikke siger BUUUMM Blink med øjet Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(15-09-2014, 14:36)Jps Skrev: Pas nu på, det ikke siger BUUUMM Blink med øjet Smil.

Hvorfor skulle det sige buuum ? Smil Det er jo bare en tom flaske, den er beregnet til over 20 bars tryk, kompressoren giver kun 10, og har sikkerhedsventil til hvis trykket bliver for højt. Smil

Det har ihvertfald gjort kompressoren mere brugbar, da den nu også kan bruges til at sandblæse de lidt større ting med, også selvom det kommer til at tage en del tid. Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
(15-09-2014, 14:43)DarkSide Skrev: Hvorfor skulle det sige buuum ? Smil Det er jo bare en tom flaske, den er beregnet til over 20 bars tryk, kompressoren giver kun 10, og har sikkerhedsventil til hvis trykket bliver for højt. Smil

Det har ihvertfald gjort kompressoren mere brugbar, da den nu også kan bruges til at sandblæse de lidt større ting med, også selvom det kommer til at tage en del tid. Grin

Jeg tænkte på det gas der kunne være til overs Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(15-09-2014, 14:46)Jps Skrev: Jeg tænkte på det gas der kunne være til overs Blink med øjet.

Den er helt tom flasken, så bare rolig, jeg har kørt de første mange liter luft igennem den idag da jeg legede med sandblæseren. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
(15-09-2014, 14:51)DarkSide Skrev: Den er helt tom flasken, så bare rolig, jeg har kørt de første mange liter luft igennem den idag da jeg legede med sandblæseren. Smil

Du skulle jo nødig lægge NordJylland øde Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(15-09-2014, 15:06)Jps Skrev: Du skulle jo nødig lægge NordJylland øde Blink med øjet.

Der skal vist mere end et par gasflasker til. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(14-09-2014, 20:19)DarkSide Skrev: Ja, jeg var så heldig at få en gratis kompressor, en FF Tornado fra engang i 80'erne med en 40 liter tank, pånær et par småfejl, så er det en rigtig fin kompressor, men man kunne jo altid bruge lidt mere tank kapacitet, så efter lidt google kom ideen med at benytte gasflasker.

Første forsøg var med en 11kg flaske, men den havde et underligt gevind, så det blev aldrig helt godt, i stedet fandt jeg 2x22kg flasker på guloggratis, og har nu lavet den ene af dem om til en ekstra tank til kompressoren. Smil

Jeg regner med den kan holde mellem 80 og 90 liter ekstra luft, hvilket giver mig et totalt på 120-130 liter luft ved knap 10 bar.

Et par hurtige billeder, jeg beklager kvaliteten, men de blev lige taget med telefonen:

Er det muligt at fylde lattergas i den. Grin
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(15-09-2014, 16:15)Micras Skrev: Er det muligt at fylde lattergas i den. Grin

Jeg tvivler, men jeg kan fylde den med giftgas, det kræver blot jeg spiser en masse kål, og opholder mig ved siden af kompressoren når det går løst. Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
Så fik jeg gjort den anden flaske klar til trykluft brug, og der er nu knap 220 liter luft i alt.

Sådan her endte det med at se ud:
   
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
Så der da luft nok, til sandblæsningen Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: