Søg Garagen Hej Gæst! Register

17,5 karburator til std.
#1
Hej atter en gang BS. Står og skal bruge en ny karburator til min HOT 50. Men kunne godt tænke mig at smide en støre karburator på. Da en orginal/keihin, karburator jo er en dyr sag. Tænkte på om det var muligt med en Airsal/amal 16mm. Eller en delorto 17,5mm., ikke kunne være en fin erstatning?

Men er det så noget med jeg skal indstille med en støre eller mindre dyse? Eftersom at der kommer mere gennem gang? Og hvad med olie blanding? Er der noget man skal være obs på? Såsom at den suger mindre eller mere til sig? (Selvsmørene) Håber på i kloge hoveder har nogle svar. Grin
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Oljeblandingen behøver du Ikke gjøre noe med men du skal nok opp 10-15nr i dysestr.
Svar
#3
(11-09-2014, 00:43)rune75 Skrev: Oljeblandingen behøver du Ikke gjøre noe med men du skal nok opp 10-15nr i dysestr.

Tak for svaret! Grin men er det virkelig nødvndigt med så stor en dyse? Så svare det til en størelse 82-85 i dyse til std hot 50 Overrasket
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
#4
(11-09-2014, 09:06)PGO Tosse :) Skrev: Tak for svaret! Grin men er det virkelig nødvndigt med så stor en dyse? Så svare det til en størelse 82-85 i dyse til std hot 50 Overrasket



En Yamaha Aerox med 12mm Gurtner og 72 dyse må opp i en 84 dyse med 17,5mm Dellorto forgasser.
Prøv deg litt frem men start med en ganske stor dyse, på er du sikker på at unngå varmskjæring.
Svar
#5
(11-09-2014, 10:46)rune75 Skrev: En Yamaha Aerox med 12mm Gurtner og 72 dyse må opp i en 84 dyse med 17,5mm Dellorto forgasser.
Prøv deg litt frem men start med en ganske stor dyse, på er du sikker på at unngå varmskjæring.

Okay tak igen. Jeg vil prøve at købe en arreche/amal 16mm karburator. Og bestille dyse str. 75, 80, 85. Med i købet og så finde den bedste indstilling. Men er der nogen der hved hvilken dyse str. En arreche/amal køre med? For de originale dyser til deres sortiment af scooter karburatore. Er delt op i 5 + såsom nævnt. Fortvivlet
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: