27-08-2014, 00:45
(Dette opslag var sidst ændret: 03-09-2014, 18:55 af BaotianDriver.)
Ja, så har jeg anskaffet mig sådan en billig svend fra Thansen. Det er en 30'er. Så må vi se hvor længe den holder hehe.
Jeg regner med at skrive lidt om mine erfaringer med den.
Købte den i går til 5999 kr. ny. Dertil kom lev. og nr.plade (1390 kr).
Der var ikke yderligere rabat at hente da den var sat 1000 kr. ned i forvejen, men fik da en kæde med 100 kr. rabat alligevel.
Det er jo en billig Kina-scooter, så jeg er lidt spændt på hvordan den klarer de daglige ture og om den vil starte hver dag.
Baglys og bagblink forekommer mig noget svagt i dagslys. Det må jeg lige have undersøgt nærmere for ellers vil jeg sætte nogle andre blinklys bagpå.
Jeg kørte en sen aftentur for lidt siden, og der var lidt "klumper i benzinen" de første 20 meter. Derefter kørte motoren fint. Nærlyset er meget smalt men lyser ellers ok. Det er set bedre, men også betydeligt værre. Fjernlyset er fint. Positionslyset er nogle buede LED-rør som lyser blå-hvidt. De er nærmest usynlige i dagslys, så det er ikke kørelys som jeg først troede. Baglys og blink (som er LED) fungerer fint om aftenen.
Sidespejlene har en underlig oval form og er bestemt ikke de bedste jeg har kigget i. De rækker heller ikke særlig langt ud, men det lykkedes mig dog at indstille dem så jeg rent faktisk kan se noget bagud.
Motoren og lydpotten er utrolig støjsvag, det er overraskende. Og det passer mig fint.
Optrækket er ikke verdens hurtigste, men nu er jeg også ret tung (omkring de 100 kg) men når den har kørt 5 meter så tager den fat og trækker pænt op til ca. 37 km/t på speedometert. CDI'en regulerer omdrejningsbegrænsningen fint, ingen hak eller ruskeri her. Det hele foregår meget blødt.
Jeg ved ikke om den kun er CDI-begrænset, der findes også en 45-model som bruger en anden CDI-boks, så den sandsynligvis kan tage lidt flere omdrejninger.
Bremserne er nogenlunde ok, de bliver bedre for hver meter jeg kører. I starten var der ikke meget bid i dem, men det kommer åbenbart stille og roligt.
Kørestillingen er faktisk ok for mig (180 cm høj) selvom det er en meget lille scooter. Sædet er hævet en smule, ellers minder den meget i opbygning om en Baotian BT49QT-9 som jeg også har. Og den er LAV at sidde på (sædehøjde 73 cm).
Men jeg kan godt li at kunne sætte begge fødder fladt på jorden når jeg holder stille, og det kan jeg også på VGA'en. Den har 10" hjul så affjedringen er lidt hård men egentlig ikke for hård. Men de fleste scootere har altså problemer med en ordentlig affjedring og komfort. Blød sofa-flyder føles i hvert fald anderledes
Håndtagene på styret er tilpas små i diameter og gashåndtaget går dejlig let.
Er der nogen der ved hvem der producerer VGA? Det er ikke meget man kan finde på nettet synes jeg.
Kunne også være interessant at vide hvordan man fx skifter forlygtepæren eller justerer lyslængden.
Edit: Der følger en brugerhåndbog med alligevel, men ekspedienten havde glemt at give mig den. De sender en ny fra hovedkontoret. Men dårlig service, at ekspedienten i butikken siger, at der ikke følger nogen manual med. Jeg synes da også at det lød så underligt, at jeg valgte at skrive til Thansens hovedkontor og spørge. Men forlygtepære-skift og lyslængde-justering kigger man forgæves efter i manualen.
Ikke lige verdens flotteste scooter, men anonym og diskret synes jeg.
Jeg regner med at skrive lidt om mine erfaringer med den.
Købte den i går til 5999 kr. ny. Dertil kom lev. og nr.plade (1390 kr).
Der var ikke yderligere rabat at hente da den var sat 1000 kr. ned i forvejen, men fik da en kæde med 100 kr. rabat alligevel.
Det er jo en billig Kina-scooter, så jeg er lidt spændt på hvordan den klarer de daglige ture og om den vil starte hver dag.
Baglys og bagblink forekommer mig noget svagt i dagslys. Det må jeg lige have undersøgt nærmere for ellers vil jeg sætte nogle andre blinklys bagpå.
Jeg kørte en sen aftentur for lidt siden, og der var lidt "klumper i benzinen" de første 20 meter. Derefter kørte motoren fint. Nærlyset er meget smalt men lyser ellers ok. Det er set bedre, men også betydeligt værre. Fjernlyset er fint. Positionslyset er nogle buede LED-rør som lyser blå-hvidt. De er nærmest usynlige i dagslys, så det er ikke kørelys som jeg først troede. Baglys og blink (som er LED) fungerer fint om aftenen.
Sidespejlene har en underlig oval form og er bestemt ikke de bedste jeg har kigget i. De rækker heller ikke særlig langt ud, men det lykkedes mig dog at indstille dem så jeg rent faktisk kan se noget bagud.
Motoren og lydpotten er utrolig støjsvag, det er overraskende. Og det passer mig fint.
Optrækket er ikke verdens hurtigste, men nu er jeg også ret tung (omkring de 100 kg) men når den har kørt 5 meter så tager den fat og trækker pænt op til ca. 37 km/t på speedometert. CDI'en regulerer omdrejningsbegrænsningen fint, ingen hak eller ruskeri her. Det hele foregår meget blødt.
Jeg ved ikke om den kun er CDI-begrænset, der findes også en 45-model som bruger en anden CDI-boks, så den sandsynligvis kan tage lidt flere omdrejninger.
Bremserne er nogenlunde ok, de bliver bedre for hver meter jeg kører. I starten var der ikke meget bid i dem, men det kommer åbenbart stille og roligt.
Kørestillingen er faktisk ok for mig (180 cm høj) selvom det er en meget lille scooter. Sædet er hævet en smule, ellers minder den meget i opbygning om en Baotian BT49QT-9 som jeg også har. Og den er LAV at sidde på (sædehøjde 73 cm).
Men jeg kan godt li at kunne sætte begge fødder fladt på jorden når jeg holder stille, og det kan jeg også på VGA'en. Den har 10" hjul så affjedringen er lidt hård men egentlig ikke for hård. Men de fleste scootere har altså problemer med en ordentlig affjedring og komfort. Blød sofa-flyder føles i hvert fald anderledes
Håndtagene på styret er tilpas små i diameter og gashåndtaget går dejlig let.
Er der nogen der ved hvem der producerer VGA? Det er ikke meget man kan finde på nettet synes jeg.
Kunne også være interessant at vide hvordan man fx skifter forlygtepæren eller justerer lyslængden.
Edit: Der følger en brugerhåndbog med alligevel, men ekspedienten havde glemt at give mig den. De sender en ny fra hovedkontoret. Men dårlig service, at ekspedienten i butikken siger, at der ikke følger nogen manual med. Jeg synes da også at det lød så underligt, at jeg valgte at skrive til Thansens hovedkontor og spørge. Men forlygtepære-skift og lyslængde-justering kigger man forgæves efter i manualen.
Ikke lige verdens flotteste scooter, men anonym og diskret synes jeg.