03-09-2014, 18:36
(03-09-2014, 17:57)tiggi Skrev: Som på de andre vgaér bag sædet i højre side sat fast på stellet .Iøvrigt samme sted på buddy stelth og sprint.
På en Sprint sidder den nu godt nok under fodpladen.
Har købt ny scooter (VGA Explora) med billeder
|
||
03-09-2014, 18:36
(03-09-2014, 17:57)tiggi Skrev: Som på de andre vgaér bag sædet i højre side sat fast på stellet .Iøvrigt samme sted på buddy stelth og sprint. På en Sprint sidder den nu godt nok under fodpladen.
03-09-2014, 18:37
Sorry gjorde den ikke på min, derfor jeg skrev og ikke kan forstå der altid står batteriboks.
03-09-2014, 18:41
(03-09-2014, 18:37)tiggi Skrev: Sorry gjorde den ikke på min, derfor jeg skrev og ikke kan forstå der altid står batteriboks. Derfor. Har aldrig set en Sprint hvor CDI sidder andetsteds. Så skulle det da være en af de første de lavede.
03-09-2014, 18:47
Købt i 09 i Haderslev fik dog et kort liv tabte til en pegout 308 i et kryds, og på den sad den på stellet oppe i højreside modsat låsen til sædet.
03-09-2014, 18:57
(Dette opslag var sidst ændret: 03-09-2014, 19:03 af BaotianDriver.)
Et par billeder mere:
Ovenfor: Vil den køre med ubegrænset cdi hvis man hiver stikket med den brune og blå ledning fra hinanden? Nedenfor: Man har prøvet at komme noget fedt i stikkene til det danske klima. Positivt. Ovenfor: Karburatoren har jeg aldrig hørt om før, men de "praler" med at have brugt teknologi fra Japan. Dog synes jeg ikke den kører bedre end de gamle. Den kan stadig hakke lidt ved lav gas. Ved ikke om den skal dyses lidt op eller om det er fordi den er ny. Nedenfor: Hætten til tændspolen passer ikke. Man har beholdt den gamle type gummihætte, men brugt en ny type spole der ikke er cylinderformet men kantet. Det betyder at stikkene sidder ubeskyttet, og der kommer faktisk vand og grus op fra vejen. Kæmpe minus.
03-09-2014, 19:17
Vedr. cdi:
Jeg synes nemlig ikke at dette billede har samme farver ledning selvom stikkene ser ens ud. Så hvilke ledninger er til hvad?
Så vidt jeg kan se er ingen ledning, der begrænser hastigheden. Så den pågældende CDI kan ikke køre ubegrænset. Det ligner en almn. CDI.
Hvis fartbegrænsningen alene er i CDI'en, risikerer du den kan køre meget hurtigt med en ubegrænset CDI. En bedre løsning - og også en mere sikker - er en CDI, hvor du kan indstille tophastigheden. Du kan så indstille den, så den er under det som politiet tager scooteren for. Typisk vælges 39 km/t, og max 42 km/t.
03-09-2014, 20:50
(Dette opslag var sidst ændret: 03-09-2014, 20:55 af Scooterhovedet.)
(03-09-2014, 20:42)Super 8 Skrev: Så vidt jeg kan se er ingen ledning, der begrænser hastigheden. Så den pågældende CDI kan ikke køre ubegrænset. Det ligner en almn. CDI. Jeg tror billedet med engelsk tekst er fra nettet. Men hvis du kigger højere oppe på siden, så er der et billede af hans cdi. Men ledningernes farve passer ikke på det billede fra nettet.
03-09-2014, 20:51
(Dette opslag var sidst ændret: 03-09-2014, 20:55 af Scooterhovedet.)
(03-09-2014, 19:17)BaotianDriver Skrev: Vedr. cdi: Køb en cdi til en 45-model, så er du ude over at motoren brænder sammen pga for høje omdrejninger. Hvis du altså kan nøjes med at køre 45-50 km/t.
03-09-2014, 22:30
(03-09-2014, 18:36)barden Skrev: På en Sprint sidder den nu godt nok under fodpladen. Gør den også på min G-Buddy. Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt) Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
03-09-2014, 22:32
| ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|