Søg Garagen Hej Gæst! Register

Har købt ny scooter (VGA Explora) med billeder
#49
(08-09-2014, 22:16)Scooterballe Skrev: Fugt kan da være et godt bud på problemet. Under alle omstændigheder synes jeg at du skal lade være med at pille selv; thansen har et ansvar de næste 2 år.

Du kunne måske, i en periode med tørt vejr (under forudsætning af at lyset virker) vaske scooteren med en haveslange, måske spule lidt ekstra ved kontakten for evt. at fremprovokere fejlen.
Men alligevel held og lykke med den!

Venligst Erik.

Jeg vil heller ikke forsøge at finde fejlen selv, men jeg orker heller ikke at køre op til Thansen 2 gange om ugen det næste halve år fordi de ikke kan finde fejlen. Jeg skal sandsynligvis undvære scooteren hver gang jeg indleverer den, da de ikke har fast mekaniker. Og da det er en periodisk fejl, så tvivler jeg på at de kan gøre noget som helst medmindre de har oplevet tilsvarende fejl på de andre scootere de har solgt. Måske er det en kendt fejl.
Men jeg burde nok have filmet fejlen med mobilen, ellers har jeg intet bevis. Men jeg troede jo at fejlen også var der i morgen. For ellers har forbrugerklagenævnet sagt, at Thansen har 2 forsøg til at udbedre den samme opståede fejl, ellers kan jeg kræve omlevering eller hæve handlen. Dvs hvis den bliver ved med at have problemer med lyset, så er det en ny scooter eller pengene tilbage.

Den hakkede for øvrigt lidt i motoren når jeg kørte med lav gas. Hvis jeg fx skulle lave en snæver u-vending, så havde den udsættere midt i svinget og det var farligt - var ved at vælte flere gange. Det kunne jeg selv rette, ved at ændre nålen i karburatoren 4 hak op. Det var ellers noget af en fejljustering ab fabrik. Jeg ved ikke om Thansens mekaniker havde fundet den "fejl", så jeg kunne ligeså godt selv ordne det frem for at køre derop 10 gange hvor de bare står og glor og siger øhhh.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Forum spring: