Søg Garagen Hej Gæst! Register

Suge evne
#1
Er der forskel på sugeevnen i vakuum slangerne?
Altså hvis man køre med et 50ccm kontra 72ccm altså der komme mere tryk i slangerne så den suger lidt mere benzin?

Jeg mistænker nemlig mit (Mine) Billige Cylinder kits for at være "utætte" men der er ikke noget når jeg kommer op i 72ccm.

Jeg kan hverken med 50 eller 63 ccm få den til at køre ordenligt Rullende øjne

Første gang jeg købte det billige var 72 der var ingen problemer og anden gang var et "dyrt" Ceramisk coated sæt det var også rigtig godt
og kørte rigtig længe.
Men de andre gange har det bare været billigt 250 eller så noget.

Jeg påtænker nemlig at købe et Naraku 50-63 ccm, for hvis jeg skal bestille andre steder fra inkl Tanten kommer jeg op i nærheden af samme pris,- men vil bare ikke købe et 50ccm hvis ikke jeg kan dyse den til.

Jeg køber også nye vakuum slanger, selvom de ikk er ret gamle.

Jeg har skiftet alt på den scooter inkl motorblok (Altså har 2 forskellige motore jeg kan skifte imellem) og begge har kørt med 72ccm hvor den køre bedst, pånær cdi boksen.
Men det kan det jo ikke være når den så virker med mit store kit, så er lidt på bar bund.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(21-08-2014, 06:38)MSJ1982 Skrev: Er der forskel på sugeevnen i vakuum slangerne?
Altså hvis man køre med et 50ccm kontra 72ccm altså der komme mere tryk i slangerne så den suger lidt mere benzin?

Jeg mistænker nemlig mit (Mine) Billige Cylinder kits for at være "utætte" men der er ikke noget når jeg kommer op i 72ccm.

Jeg kan hverken med 50 eller 63 ccm få den til at køre ordenligt Rullende øjne

Første gang jeg købte det billige var 72 der var ingen problemer og anden gang var et "dyrt" Ceramisk coated sæt det var også rigtig godt
og kørte rigtig længe.
Men de andre gange har det bare været billigt 250 eller så noget.

Jeg påtænker nemlig at købe et Naraku 50-63 ccm, for hvis jeg skal bestille andre steder fra inkl Tanten kommer jeg op i nærheden af samme pris,- men vil bare ikke købe et 50ccm hvis ikke jeg kan dyse den til.

Jeg køber også nye vakuum slanger, selvom de ikk er ret gamle.

Jeg har skiftet alt på den scooter inkl motorblok (Altså har 2 forskellige motore jeg kan skifte imellem) og begge har kørt med 72ccm hvor den køre bedst, pånær cdi boksen.
Men det kan det jo ikke være når den så virker med mit store kit, så er lidt på bar bund.

Det lyder sgu underligt.
Men det lyder da mest logisk at jo større stempel og cylinder jo større vacum.

Hvis man foreksempel tager en injktions sprøjte så er det jo også stor forskel på det vacum den kan lave afhænig af hvor stor den er.
En 5 ml laver jo ikke samme vacum som en 50 ml sprøjte, hvis man holder tommelfingeren for enden og trækker i stemplet.

Var lige det eneste jeg kunne finde på som eksempel.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
Nej det er også det jeg tænker Rullende øjne

Men det hele ryger af i morgen, for der er røget en Bøsning i den ene side i motor ophænget.
Har bare ikke 600 kr til et nyt kit så jeg må prøve nogle nye slanger først.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
(21-08-2014, 07:13)MSJ1982 Skrev: Nej det er også det jeg tænker Rullende øjne

Men det hele ryger af i morgen, for der er røget en Bøsning i den ene side i motor ophænget.
Har bare ikke 600 kr til et nyt kit så jeg må prøve nogle nye slanger først.

Kan jo nemt være et lille bitte hul i en af slangerne, uden man kan se det.

Håber da det hjælper med nye slanger.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#5
Har jo haft det problem stort set altid med den scooter, har ikke oplevet det på andre Rullende øjne
Og det eneste jeg ikke kan udelukke er cylinder og eller vakuum halløjet i selve tanken, men der kommer jo benzin når jeg suger i slangen og det stopper igen når man ikke suger, så den må jo funke efter hensigten.

Jeg har også haft problemer med den sige starten,- "The Haunted Scooter" Målløs
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(21-08-2014, 07:21)MSJ1982 Skrev: Har jo haft det problem stort set altid med den scooter, har ikke oplevet det på andre Rullende øjne
Og det eneste jeg ikke kan udelukke er cylinder og eller vakuum halløjet i selve tanken, men der kommer jo benzin når jeg suger i slangen og det stopper igen når man ikke suger, så den må jo funke efter hensigten.

Jeg har også haft problemer med den sige starten,- "The Haunted Scooter" Målløs

Ja det lyder underligt.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
Ellers pænt tændrør Smil

[Image: 2vv2uxt.jpg]
[Image: 29m6hac.jpg]

Jeg har startet med at skifte luftfiltret og sat et anderledes rør på ved luft indtaget.
Det originale er jo monteret i sideskjoldet, men det er formet sådan så det luft der bliver trykket ind, kan gå 3 veje.
Et stort 4 kantet hul ind til motoren og så røret til luftfilter kassen, som er forsvævret i forhold til selve røret.
Og så 2 små huller der bare er der.
Så alt den luft der evt skulle gå ned i luftfiltret bliver omdririgeret Rullende øjne
Ved ikke om det var det samme på min Sprint.

Har nu sat sådan en her på http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...521466044/
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#8
Spoiler, Baglygte, Bagskærm af for at komme til benzin hanen Ond
Er godt nok træt af det plastic, men begge slanger var godt hårde, så nu blev det skiftet og sat en tykkere på (Benzin Slange)
Og så har jeg brugt strips i stedet for de klips de holder ikke en meter...

[Image: 5x79jl.jpg]
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
(21-08-2014, 06:38)MSJ1982 Skrev: Er der forskel på sugeevnen i vakuum slangerne?
Altså hvis man køre med et 50ccm kontra 72ccm altså der komme mere tryk i slangerne så den suger lidt mere benzin?

Mængden af vakuum - altså hvor stort undertryk der er - har ingen indflydelse på motorens benzinforbrug, så længe undertrykket blot formår at holde ventilen i din benzinhane fuldt åben. Der er ikke engang noget 'forbrug' af vakuum - samtlige slanger ender i en membran, så medmindre der er hul i een af disse membraner (eller i slangerne) bør du kunne 'suge dertil og så ikke længere' på den slange-ende, der normalt sidder på studsen. Kan du fylde lungerne via slangen, er der et hul i systemet.

Vakuumslange forhandles i metermål hos Mekonomen. Ikke alene er det meget billigere at købe dér, jeg vil vove den påstand at kvaliteten også er bedre end kina-stumperne fra f.eks. THansen.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det hjalp heller ikke, men så er de skiftet.
Så problemet ligger i cylindre, da alt andet er afprøvet, det gav dog noget mere bundtræk at jeg lavede luften om, så måske jeg skulle prøve at dyse den til igen Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
I dag da jeg tjekkede mit tændrør så jeg at det var sort, så jeg satte nålen tilbage i det øverste hak.
Jeg prøvede også at skifte min kobling med en ældre jeg havde, og gik ned fra 6 gr til 5.5 grams ruller.
Nu tager den omdrejninger fra start til slut, har så mistet 5 km på toppen, så rammer nok lige over effekt båndet.
Så næste gang der bliver lavet noget får den en blanding af 6 og 5.5 gr.

Nu køre den som en drøm, der er en lille smule ved halv gas, men det er så lidt så jeg ikke tør at ændre på noget
jeg har dog skiftet tilbage fra min nysvejset udstødning Smil
Og tændrøret er fint igen.

[Image: 33nc1s5.jpg]
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#12
Hvad størrelse er slangerne, skal jo snart ha plastikken af bagpå.
Har købt ny baglygte pære og benzinfilter.
Så tænkte at jeg jo ligeså godt ku skifte de slanger der sidder derinde bagved når vi nu alligevel skal ha det skildt ad.
Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: