Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så vil den ski ikke starte :-(
#1
Ja så er det bare mig igen *GG*

Onsdag morgen starter jeg min Listo og suser halvejen af de 50 km jeg har på job. Her begynder den at hakke. Skiftevis at tage fat for så at dø ( uden at gå i stå) Jeg kører resten af vejen på halv gas.
Da jeg kommer på job sikrer jeg mmig lige , at den godt kan starte.
Da kl bliver 19 og jeg skal hjem vil den ik en skid. Starteren kører helt fint. Men starte vil den ikke. Det ender med at ham Johansen her har brugt ALT strøm der er på batteriet. Så jeg trækker den igennem 8 meter sne og 5 km trækken med scooter ( overdrivelse fremmer forståelse Men tung Det er den :wink: ) hjem til min mor, og vi får nogle startkabler på scooderen. Den starter, men med samme problem med skiftevis at trække og dø. Efter noget tid er der så bare intet. Den kører som den plejer.
Så er det jeg tænker om den måske har fået noget fugt. Eller om den skal have kaburatorsprit.
Måske noget pronto ( tror jeg nok det hedder) hvis det er fugt.

Mon der er nogen der har oplevet dette '? I det tilfælde. hvad gør jeg så, for at det ikke sker igen ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis du ikke bruger karburatorsprit i forvejen tror jeg det er et godt bud
Svar
#3
Helt sikkert Karburantorsprit der lige skal i tanken. Er meget normalt, ved megen kulde / fugt i luften. Jeg hælder ca. 100-200 ml til en tankfuld v
på min.
Svar
#4
Forresten - satte du startkabler på fra en bil Fortvivlethock: Det havde jeg ikke turdet, de der små batterier har da vist ikke godt af al den strøm et bilbatteri kan afgive, de skal normalt lades ret forsigtigt.
Svar
#5
Ebbe Skrev:Forresten - satte du startkabler på fra en bil Fortvivlethock: Det havde jeg ikke turdet, de der små batterier har da vist ikke godt af al den strøm et bilbatteri kan afgive, de skal normalt lades ret forsigtigt.


Ja det gjorde jeg faktisk.
Og det virkede ret godt. var dog godt klar over at det var med risiko.
Men den skulle startes. Og det blev den ;-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
hvad var der galt med kick-starteren?
Svar
#7
AndersLund Skrev:hvad var der galt med kick-starteren?
'

Den har aldig virket..
Altså den tager da godt nok ved. men den vil bare ikke starte af det.
Svar
#8
Anonymous Skrev:
AndersLund Skrev:hvad var der galt med kick-starteren?
'

Den har aldig virket..
Altså den tager da godt nok ved. men den vil bare ikke starte af det.


Hov. glemte at logge ind
Svar
#9
check lige at der ikke sidder snavs i dit benzindæksel...har selv prøvet at det stoppede og derved lavede vacum i tanken= ingen start.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har faktisk fået den til at starte idag. og har også kørt en del.

Jeg dyssede tilbage til 90 fra 94. Om det er det der var ivejen ved jeg ikke. Men jeg satte min jumpstarter på batteriet og lod den tænde på el-starteren i ret lanfg tid. 2 min ca. Så startede den, og den har kunne starte lige siden.

Fatter jeg hat af. Men jeg tager den til en mekanikker i Odense jeg fik anbefalet af Lindberg. Så må han gå den igennem. Han snakkede om nogle fjedere fra en 50cc der ville passe meget bedre.
Nu må jeg se hvad der sker. Virke.
Det skal den sgu. !! Jeg er helt tosset med at køre på min listo. Den kan slet ikke gå ikke at have sådan en. jeg har dælme sparret mange penge i brandstof.
Svar
#11
Nå Nu vil den starte. Og også køre igen

Når den er kold har jeg dog bare samme problem.
op til halv gas kører den bare perfekt. men fra halv gas og op efter hakker, hoster og prutter den helt vildt :-) Specielt hvis jeg smider den på støttebenet og hæver baghjulet. Hvis den skal trække med læs på er der ikke rigtigt noget. Lige indtil den er varm ihvertfald.

Hvad kan detteb skyldes. Skal jeg have en ny membram monteret i kaburatoren ?
Det er lidt småt med økonomi i denne månede så mekanikker bliver der nok ikke rigtigt noget ud af. Det er rigtig dejligt hvis jeg kan hitte ud af at lave det selv.
Svar
#12
Har den godt kunne køre med fuld gas før?
Ellers kunne dette være et tegn på en for lille dyse.
Ellers er jeg clueless
Svar


Forum spring: