Søg Garagen Hej Gæst! Register

"Slæbespor" på skiven
#1
Min forbremse er begyndt at hænge. Ikke at den bliver rødglødende, men jeg bør dog have handsker på, hvis jeg ønsker at tage fat på skiven.

Jeg har fundet denne lidt ældre post om emnet.
http://www.billig-scooter.dk/showthread....%C3%A6nger

Desværre har jeg kun overværet en enkelt renovering af de dele, og med 12 tommelfingre på hver hånd!
Er der ikke en 'nemmere' metode end at skulle skille det hele totalt ad?
Jeg har jo heller ikke just et 'værested' til rådighed.

Bør måske nævne, at, naturligvis, er forbremsen den primære!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(16-08-2014, 21:44)walker1 Skrev: Min forbremse er begyndt at hænge. Ikke at den bliver rødglødende, men jeg bør dog have handsker på, hvis jeg ønsker at tage fat på skiven.

Jeg har fundet denne lidt ældre post om emnet.
http://www.billig-scooter.dk/showthread....%C3%A6nger

Desværre har jeg kun overværet en enkelt renovering af de dele, og med 12 tommelfingre på hver hånd!
Er der ikke en 'nemmere' metode end at skulle skille det hele totalt ad?
Jeg har jo heller ikke just et 'værested' til rådighed.

Bør måske nævne, at, naturligvis, er forbremsen den primære!

Umidelbart tænker jeg, om du kan massere lidt olie ind på cylinderen mens du trykker på bremsen? Så den går lettere. Pas på du ikke får olie på bremseklodser og skive.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#3
(16-08-2014, 21:44)walker1 Skrev: Er der ikke en 'nemmere' metode end at skulle skille det hele totalt ad?
Jeg har jo heller ikke just et 'værested' til rådighed.

Johhh køb en ny kaliber meen den er nok lidt pebret i pris. ELLER købe en brugt hvor du risikerer samme problem så desværre.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
Nu fik jeg så mandet mig op til at få kikket på sagerne.
Lidt bøvlet, eftersom den ene cylinder og de 2 'indvendig sekskantskruer' var pænt groet til.
Skruerne måtte jeg reelt banke ud!

Det var også et problem, at man åbenbart skal trykke ret lige ind, når cylinderne er kommet godt ud.

Men nu sætter bremsen da sig i det mindste ikke fast ved første ryk i håndtaget. (Og der bremses!)

Den lille bladfjeder nedenunder klodserne var dog knækket og er derfor ikke monteret igen. Jeg antager at den mest skal forhindre tingene sidder og rasler. Eller?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
Den lille fjeder er holderen/monteringsdelen til klodserne. Ville foreslå du sætter en ny på da den bla holder dine klodser på rette plads og ellers kan give mærkelige spor på din skive.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: