Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vil kun gå i tomgang
#1
Min kære gamle kinøjser knallert vil kun gå i tomgang. Når jeg giver gas så dør den. Jeg har lige sat ny karburator på, men den har stadig samme problem.
Nogen bud?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(14-08-2014, 09:24)Scooterhovedet Skrev: Min kære gamle kinøjser knallert vil kun gå i tomgang. Når jeg giver gas så dør den. Jeg har lige sat ny karburator på, men den har stadig samme problem.
Nogen bud?

Kan huske vi havde nogenlunde samme problem efter vi havde pillet karburatoren af uden og pille den af luftfilteret så der var kommet benzin ind i luftfilteret.

Måtte pille filteret ud og tøre det på radiatoren, så kørte den fint igen.Grin

Ved ikke om det er det samme med din men prøv og tjek filteret om det er vådt.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
(14-08-2014, 09:31)Quiks Skrev: Kan huske vi havde nogenlunde samme problem efter vi havde pillet karburatoren af uden og pille den af luftfilteret så der var kommet benzin ind i luftfilteret.

Måtte pille filteret ud og tøre det på radiatoren, så kørte den fint igen.Grin

Ved ikke om det er det samme med din men prøv og tjek filteret om det er vådt.

Skal luftfilteret være helt tørt før tingene fungerer optimalt?
Og skal luftfilterkassen være helt tæt? Den har nemlig en lille sprække, men det er altså meget lidt. Ikke større end hullet i en 5-krone. Arbejder den med modtryk eller sådan noget? Jeg mener at kunne huske, at jeg for et par år siden kunne køre helt uden luftfilterkasse, og den tog fint gas.
Svar
#4
Hvis det er et papir filterelement skal det være helt tørt ja. Hvis det er i samme materiale som en køkkensvamp, skal det være lidt fedtet i olie Smil
Svar
#5
Har selv oplevet samme problem, hjalp da jeg sætte nålen et hak ned. Prøv det?
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er svampe-typen.

Men hvorfor vil den køre med nålen i "normal"-indstilling i flere år, og pludselig vil det hjælpe at sætte den 1 hak ned?
Betyder 1 hak ned, at nålen bliver hævet mere?

Noget helt andet: Kan det være et tændrørsproblem?
Svar
#7
(14-08-2014, 10:58)Scooterhovedet Skrev: Det er svampe-typen.

Men hvorfor vil den køre med nålen i "normal"-indstilling i flere år, og pludselig vil det hjælpe at sætte den 1 hak ned?
Betyder 1 hak ned, at nålen bliver hævet mere?

Noget helt andet: Kan det være et tændrørsproblem?

Nålen bliver hævet 1 hak ja. Hvilket gør den får lidt mere benzin.
Tændrøret kan også sagtens have noget at sige.
Tjek benzin filteret, muligvis næsten tilstoppet så den ikke får benzin nok.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#8
(14-08-2014, 13:15)emil-jensen Skrev: Nålen bliver hævet 1 hak ja. Hvilket gør den får lidt mere benzin.
Tændrøret kan også sagtens have noget at sige.
Tjek benzin filteret, muligvis næsten tilstoppet så den ikke får benzin nok.

Okay det vil jeg prøve.
Problemet opstod efter det havde regnet helt vildt forleden dag.
Kan det måske være fordi der er kommet vand i tanken? Det virker nok lidt usandsynligt fordi vand vil tage et par minutter at komme ned i karburatoren. Men problemet opstod 1 sekund efter start, så det kan næsten ikke skyldes vand.

Jeg har opdaget, at hvis jeg løsner skruen i bundkarret og lader 1 dl benzin løbe ud, så kan den pludselig køre igen.
Kan det være en svømmer der hænger?
Svar
#9
Når du skriver dør, er det så fordi den går helt ud? Har du tjekket dit tændrør, evt om det er helt sort/hvidt?
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(14-08-2014, 13:20)Scooterhovedet Skrev: Okay det vil jeg prøve.
Problemet opstod efter det havde regnet helt vildt forleden dag.
Kan det måske være fordi der er kommet vand i tanken? Det virker nok lidt usandsynligt fordi vand vil tage et par minutter at komme ned i karburatoren. Men problemet opstod 1 sekund efter start, så det kan næsten ikke skyldes vand.

Jeg har opdaget, at hvis jeg løsner skruen i bundkarret og lader 1 dl benzin løbe ud, så kan den pludselig køre igen.
Kan det være en svømmer der hænger?

Lugt til det, det skal lugte kraftigt af benzin og hvis det ikke rigtig lugter af benzin er der vand i.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#11
(14-08-2014, 14:37)Jes P Skrev: Når du skriver dør, er det så fordi den går helt ud? Har du tjekket dit tændrør, evt om det er helt sort/hvidt?

Ja den går ud hvis jeg åbner gashåndtaget mere end 1 cm. Den kan gå i tomgang og måske et par hundrede omdrejninger mere, men det er også alt. Hvis jeg giver gas siger den bare båååårrrhhh og man kan høre at den ikke får benzin/gnist eller noget andet. Hvis jeg hurtigt lukker for gassen igen, så går den tilbage til tomgang. Den starter ok på el-start.
Tændrøret ser ud som farven på dit icon, så'n lidt lysebrunt. Men kun på den ene halvdel af elektroden. Den anden halvdel er helt hvid. Den er delt farvemæssigt på højkant.
Svar
#12
Ville fortage en kraftig rensning af kaburator og tjekke om der er revner i gummi der går fra filter og evt se om studs er ok lige ledes se efter om det liille ekstra rør i filter kassen sidder rigtigt .
Konklution den får kun nok benzin når den står i tomgang men kun "mere luft og ikke nok benzin når du drejer gassen rundt.
Svar


Forum spring: