Søg Garagen Hej Gæst! Register

Aller første by-bils køb - Hjælp.
#1
Konen og jeg har været ude og prøve, Up´en, 107 og 208 - Vi er så faldet for 208´eren. Cool

Det skal lige siges at det er hende der køber bilen da hun skal bruge den mere end mig, vi har så fået et tilbud der lyder på 2135,- pr. måned.
Og det er med, afdrag på bilen, forsikring og en serviceaftale på 60 måneder a 15.000.km om året.

Serviceaftalen er på 525.kr (Er med i de 2135,- pr. måned om måneden), og den dækker de ubehagelige regninger man kan få ved et service.
Feks. Min far havde sin C5´er til service og fik en regning på 8500, han ikke lige havde forudset.

Hva mener i? Skal vi have serviceaftale på, eller skal vi finde en mekker kan der klare det når tid er?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvor lang er løbetiden på den finansiering? Jeg overvejer selv noget lignende Smil
Svar
#3
Behold den serviceaftale!!!
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
(05-08-2014, 18:08)Arbejdsnarkomanen Skrev: Hvor lang er løbetiden på den finansiering? Jeg overvejer selv noget lignende Smil

8 år. Iøvrigt, har vi lagt 50.000 i udbetaling. Og det gav altså en del i afdrag. Minimums udbetaling var vist 30.000.
Svar
#5
Du skal køre en del km. for at det kan betale sig at have serviceaftale (Hvis man altså selv kan finde ud af at lægge penge til side!), men så slipper man for at tænke på service de næste mange år.
Der kommer jo heller ingen udforudsete udgifter på en sprit ny bil.
Jeg vil anbefale at I får en undervognsbehandling til den, det øger også brugtvognsværdien.
Jeg har ikke prøvet eller set en 208, så har ingen kritik til den Smil

Lånet lyder forholdsvist billligt, jeg giver 1700kr om måneden for min gamle i10'er, og det var med rent lån (Dog var jeg kun 18 dengang, så det var meget dyrt..)

Held og lykke med bilen Blink med øjet

Arbejdsnarkomanen, typisk er finansieren over 7 år.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Husk på, hvis i kører 15.001 km på et år, og der bliver behov for lidt ekstra service, dækker aftalen formentlig ikke. De går MEGET op i den slags detaljer, når de skal have penge op af lommen. Rullende øjne
Svar
#7
(05-08-2014, 18:06)Polywog Skrev: Konen og jeg har været ude og prøve, Up´en, 107 og 208 - Vi er så faldet for 208´eren. Cool


Nu ved jeg ikke om det er den 3 cylindrede 208 i har kig på, men
jeg ville tage Up' en, eller endnu bedre en Citigo. (Mere udstyr for billige penge) Smil

De kører bare godt, billig i drift. Og gratis vejhjælp i hele bilen levetid, også i udlandet. Bare man passer eftersyn. Peugeot´s gælder kun 24 mdr.
Jeg har lige haft den til service idag, 2100kr, det er 175kr md.

Service aftale ved jeg ikke lige om jeg ville vælge. Enig med JesP. Det er jo en ny bil, så de første 3 år kommer der jo ikke noget er min erfaring. Smil

Det var bare mit input, så kan du selv sortere i det. Smil

Svar
#8
(05-08-2014, 22:03)barden Skrev: Nu ved jeg ikke om det er den 3 cylindrede 208 i har kig på, men

http://www.peugeot.dk/kbh-c/light-showro...08-5-dors/#

Og hér.
http://www.peugeot.dk/showroom/208/5-dors/

Det er den hér - Faktisk også i samme farve, med 1.0 3.cylinder.

Men den er en klasse større end både Up og citigo, som vi mener at de er for små.
Så er den også "forberedt" til når vi på et tidspunkt for børn. Cool
Svar
#9
(06-08-2014, 05:48)Polywog Skrev: http://www.peugeot.dk/kbh-c/light-showro...08-5-dors/#

Og hér.
http://www.peugeot.dk/showroom/208/5-dors/

Det er den hér - Faktisk også i samme farve, med 1.0 3.cylinder.

Men den er en klasse større end både Up og citigo, som vi mener at de er for små.
Så er den også "forberedt" til når vi på et tidspunkt for børn. Cool

Børn er lig med kostant udgift på minimum 1.000.000,00 kr alt ialt på 18 år det der kommer derefter er tillægs udgifter. Griner Blink med øjet

Nej det er bare fis, børn er da dejlige.

Men til tider ret så krævende.Grøn grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(06-08-2014, 06:04)Quiks Skrev: Børn er lig med kostant udgift på minimum 1.000.000,00 kr alt ialt på 18 år det der kommer derefter er tillægs udgifter. Griner Blink med øjet

Nej det er bare fis, børn er da dejlige.

Men til tider ret så krævende.Grøn grin

Sjovt du siger det, jeg debaterede det med nogle kollegaer for noget tid siden, og jeg tror faktisk det er mere end en million. For det er jo mange år siden man kom frem til at det koster en mill. I dag skal ungerne have tablets, mobiler, computere og ting er kun blevet dyrer med tiden. Så jeg gætter på 1.5 Målløs
Svar
#11
(06-08-2014, 06:58)Polywog Skrev: Sjovt du siger det, jeg debaterede det med nogle kollegaer for noget tid siden, og jeg tror faktisk det er mere end en million. For det er jo mange år siden man kom frem til at det koster en mill. I dag skal ungerne have tablets, mobiler, computere og ting er kun blevet dyrer med tiden. Så jeg gætter på 1.5 Målløs

Ja du har nok ret det er nærmere 1,5-2 mill i vore dage, hvor de skal ha alverdens teknik og modetøj osv.

Jeg har en datter der bliver 14 til oktober, det er den dyre alder med computer tablet og mobil telefon og modetøj og ordenlig cykel osv og så løber det sgu hurtigt op.

Men heldigvis er vi to om og betale.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#12
(06-08-2014, 05:48)Polywog Skrev: http://www.peugeot.dk/kbh-c/light-showro...08-5-dors/#

Og hér.
http://www.peugeot.dk/showroom/208/5-dors/

Det er den hér - Faktisk også i samme farve, med 1.0 3.cylinder.

Men den er en klasse større end både Up og citigo, som vi mener at de er for små.
Så er den også "forberedt" til når vi på et tidspunkt for børn. Cool

Den er dælme også pæn den Peugeot. Smil

Og ok, tænker man børn, så er Up trillingerne for små.

Svar


Forum spring: