Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tuning af Pmx Sport
#1
Opsætning på pmx sport.
Gianelli go.
Racing krumtap.
Racing membran.
47.6 cylinder.
Tændrør racing: B8EKN.
Kobling 107mm Racer.
CDI unit full speed NC.
NC drive NC full speed (Remskive)



Mit spørgsmål kommer så her, hvis jeg gerne vil have den oppe på de 110-115. Den render cirka 100 pt. hvad skulle jeg så udskifte?. Der er std kaburator med større dyse selvfølgelig. Havde overvejet en 21mm eller en 24mm kaburator. Hvad syntes i?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(04-08-2014, 23:42)Tobiaxx Skrev: Opsætning på pmx sport.
Gianelli go.
Racing krumtap.
Racing membran.
47.6 cylinder.
Tændrør racing: B8EKN.
Kobling 107mm Racer.
CDI unit full speed NC.
NC drive NC full speed (Remskive)



Mit spørgsmål kommer så her, hvis jeg gerne vil have den oppe på de 110-115. Den render cirka 100 pt. hvad skulle jeg så udskifte?. Der er std kaburator med større dyse selvfølgelig. Havde overvejet en 21mm eller en 24mm kaburator. Hvad syntes i?

At du skal stoppe med at drømme.

Ja, det lyder hårdt, men jeg ved hvad det kræver at få en maskine op over de 100 km/t, og det er bestemt ikke småting, inden du kommer alt for godt i gang skulle du nok lige prøve at måle maskinen med en GPS.

Din opsætning er ikke andet end sports, du kommer aldrig nogensinde så højt op i fart med den, ikke engang med en større karburator.

Hvis du er sikker på at du vil have en topfart på 110-115 km/t, så skal du kigge i nærheden af hyper racing, jeg ejer selv en maskine med HPR opsætning, og den kan lige presse sig selv op på 120 km/t efter gps, der sidder ikke så meget som 1 standard del tilbage i motoren.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
(04-08-2014, 23:59)DarkSide Skrev: At du skal stoppe med at drømme.

Ja, det lyder hårdt, men jeg ved hvad det kræver at få en maskine op over de 100 km/t, og det er bestemt ikke småting, inden du kommer alt for godt i gang skulle du nok lige prøve at måle maskinen med en GPS.

Din opsætning er ikke andet end sports, du kommer aldrig nogensinde så højt op i fart med den, ikke engang med en større karburator.

Hvis du er sikker på at du vil have en topfart på 110-115 km/t, så skal du kigge i nærheden af hyper racing, jeg ejer selv en maskine med HPR opsætning, og den kan lige presse sig selv op på 120 km/t efter gps, der sidder ikke så meget som 1 standard del tilbage i motoren.

Jamen så hvis jeg bare skal have den presset op på en 100-105 stykker? Du kan nemt have ret da jeg ikke har testet den med gps endnu, hvad vil du skyde på den vil rende med de overstående dele?.

Og hvad vil du tro at karburator vil hjælpe? Tænker optræk/topfart..

Og hvad kunne jeg skifte for at presse den op på 100-105 så? Tænker helst ikke tydeligt tun Dvs Udstødning. Den skal jo ikke se ulovlig ud. Grin
Svar
#4
(05-08-2014, 01:28)Tobiaxx Skrev: Jamen så hvis jeg bare skal have den presset op på en 100-105 stykker? Du kan nemt have ret da jeg ikke har testet den med gps endnu, hvad vil du skyde på den vil rende med de overstående dele?.

Og hvad vil du tro at karburator vil hjælpe? Tænker optræk/topfart..

Og hvad kunne jeg skifte for at presse den op på 100-105 så? Tænker helst ikke tydeligt tun Dvs Udstødning. Den skal jo ikke se ulovlig ud. Grin

Jeg tror ikke du skal forvente meget mere end max 80 km/t med den opsætning du har nu, at ramme 100 km/t ægte efter gps er slet ikke så nemt når maskinen på samme tid skal se lovlig ud.

Husk på hvis du monterer en kæmpe karburator, så bliver det nødvendigt at køre med powerfilter, da det orginale ikke længere kan monteres, dog burde du kunne klemme en 19mm dellorto ind, og stadigt kunne bruge dit orginale filter, en større karburator vil give dig mere optræk, og måske en anelse på toppen, men det kan også ses på benzinforbruget. Smil

Giannelli go er jo heller ikke ligefrem en racer udstødning.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
(05-08-2014, 14:22)DarkSide Skrev: Jeg tror ikke du skal forvente meget mere end max 80 km/t med den opsætning du har nu, at ramme 100 km/t ægte efter gps er slet ikke så nemt når maskinen på samme tid skal se lovlig ud.

Husk på hvis du monterer en kæmpe karburator, så bliver det nødvendigt at køre med powerfilter, da det orginale ikke længere kan monteres, dog burde du kunne klemme en 19mm dellorto ind, og stadigt kunne bruge dit orginale filter, en større karburator vil give dig mere optræk, og måske en anelse på toppen, men det kan også ses på benzinforbruget. Smil

Giannelli go er jo heller ikke ligefrem en racer udstødning.

Ville det være realistisk med 90km/t, altså ikke med min nuværende opsætning, men hvis jeg skiftede nogle dele og i såfald hvilke dele ville du foreslå jeg skiftede? Jeg vil helst holde mig til en udstødning som ikke er knæk. Tidligere ejer sagde at den rendte 90. Og siden da har jeg skiftet Kobling Membran Cdi Remskive Trykfjeder og cylinderkit.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvilken cylinder er det? Noget billigt skrammel eller?
Hvorfor har du skiftet cdi til det der?
Jeg kan kun anbefale stage 6 racing høj komprimeret, det er et meget omdrejningsvilligt cylinder der snildt kan opfylde dit ønske om hastighed. Hvis du skal have en udstødning der er i nogenlunde samme arbejdsområde som cylinder tror jeg man kan få den udstødning der hedder r-setup 12k den ligner en almindelig udstødning men er lavet til store cylinderkits.
Du skal helt klart have mindst en 19mm karburator for at få noget ud af cylinderen.. En multivar ville jeg også anbefale..
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#7
(13-08-2014, 15:35)Dahlgaard95 Skrev: Hvilken cylinder er det? Noget billigt skrammel eller?
Hvorfor har du skiftet cdi til det der?
Jeg kan kun anbefale stage 6 racing høj komprimeret, det er et meget omdrejningsvilligt cylinder der snildt kan opfylde dit ønske om hastighed. Hvis du skal have en udstødning der er i nogenlunde samme arbejdsområde som cylinder tror jeg man kan få den udstødning der hedder r-setup 12k den ligner en almindelig udstødning men er lavet til store cylinderkits.
Du skal helt klart have mindst en 19mm karburator for at få noget ud af cylinderen.. En multivar ville jeg også anbefale..

Hvis jeg nu kørte med min nuværende opsætning, og skiftede til Stage 6 racing høj komprimeret. Og Kaburator til en 19mm og en yasuni c16 eller en med samme ydeævne ville jeg så ikke kunne ramme de 100km/h.
Svar


Forum spring: