Svar: 18
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2014
Det vil jeg gøre.
Jeg har ikke så meget værktøj selv, så får en kammerat til at hjælpe med det.
Har selv forsøgt i går at rense karburatoren, men er ikke så skarp på lige den del, så nøjes med de to dyser og røret som hoveedysen sidder i.
Der var ikke ret meget gennemgang i tomgangsskruen, men hoveddysen så fin ud.
Forsøgte at rense dem begge, men tomgangsskruen fik jeg ikke særlig meget gennemgang i.
Har ikke nogen kompressor her, så den må vi kammerat også klare.
Har forsøgt at skifte tændrør, og det nye gnister bedre og mere kraftigt.
Men ja en service hele vejen rundt ville nok være godt
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
29-07-2014, 09:12
(Dette opslag var sidst ændret: 29-07-2014, 09:12 af Quiks.)
(29-07-2014, 09:07)RasmusKP Skrev: Det vil jeg gøre.
Jeg har ikke så meget værktøj selv, så får en kammerat til at hjælpe med det.
Har selv forsøgt i går at rense karburatoren, men er ikke så skarp på lige den del, så nøjes med de to dyser og røret som hoveedysen sidder i.
Der var ikke ret meget gennemgang i tomgangsskruen, men hoveddysen så fin ud.
Forsøgte at rense dem begge, men tomgangsskruen fik jeg ikke særlig meget gennemgang i.
Har ikke nogen kompressor her, så den må vi kammerat også klare.
Har forsøgt at skifte tændrør, og det nye gnister bedre og mere kraftigt.
Men ja en service hele vejen rundt ville nok være godt
Ja så du da sikker på at fejlen ikke ligger der.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hejsa.
Hvis din ven som du skriver kan hjælpe dig, så få ham til og tjekke ventilerne om de står rigtig. Har før oplevet at T.Hansen "glemmer" og tjekke ventilerne, selvom de både skriver det på regningen og siger det .
Du skriver også noget om at det først er kommet efter en tur med kraftig regn, så ville jeg hjvis du har mulighed for det stille den i et opvarmet rum evt. cykelkælder. Hvis den så spinder som en mis, så er det et fugtproblem som der skal findes.
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 18
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2014
Den står i en garage hver nat, og det har været meget varmt, så tror egentlig at det har et tilfælde at det startede efter den kraftige regn og den lange tur. Men vil skifte gearolie i morgen, og så køber jeg et søgerbladesæt så jeg kan tjekke ventilerne.
Den kører nemlig værre og værre.
Hvilket værktøj skal jeg bruge til at indstille ventilerne, og hvordan skal de stå på en giantco sprint?
Spurgte ved T.Hansen i dag og fik at vide at en 10er var fint.
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(29-07-2014, 21:22)RasmusKP Skrev: Den står i en garage hver nat, og det har været meget varmt, så tror egentlig at det har et tilfælde at det startede efter den kraftige regn og den lange tur. Men vil skifte gearolie i morgen, og så køber jeg et søgerbladesæt så jeg kan tjekke ventilerne.
Den kører nemlig værre og værre.
Hvilket værktøj skal jeg bruge til at indstille ventilerne, og hvordan skal de stå på en giantco sprint?
Spurgte ved T.Hansen i dag og fik at vide at en 10er var fint.
Det er det også i mangel på bedre.
Jeg købte et sæt ved Daxshoppen med 0,6-0,8-1,0 mm men har lige kigget efter dem og de har dem ikke mere så du må bruge en 1,0 fra et alm sæt søgerblade også sørge for den er godt stram.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 18
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2014
Så er problemet umiddelbart løst
Ventilerne blev stillet, og nu kører den igen.
Den ene (nederste) ventil var helt i bund og kunne næsten ikke få den løs, men det gik.
Forsøgte også at få skiftet gearolie, men kunne ikke løsne bundskruen, så må få fat i en luftnøgle evt.
Er lidt utilfreds med T.Hansens ventilindstilling, hvis den stod indstillet sådan, efter betaling for at de gjorde det ordentligt.
Nu hvor jeg har gjort det selv, vil jeg også gøre det fremover. Er også meget billigere
Tak for alle de gode råd, som jeg vil tage til mig, til når der på et tidspunkt kommer problemer igen
Svar: 282
Tråde: 23
Tilmeldt: Mar 2006
(30-07-2014, 16:26)RasmusKP Skrev: Så er problemet umiddelbart løst
Ventilerne blev stillet, og nu kører den igen.
Den ene (nederste) ventil var helt i bund og kunne næsten ikke få den løs, men det gik.
Forsøgte også at få skiftet gearolie, men kunne ikke løsne bundskruen, så må få fat i en luftnøgle evt.
Er lidt utilfreds med T.Hansens ventilindstilling, hvis den stod indstillet sådan, efter betaling for at de gjorde det ordentligt.
Nu hvor jeg har gjort det selv, vil jeg også gøre det fremover. Er også meget billigere
Tak for alle de gode råd, som jeg vil tage til mig, til når der på et tidspunkt kommer problemer igen
Tror ikke det er nogen god idé med luftnøgle på de små bolte. Jeg har selv knækket to til udstødningen.
Prøv evt. at lad scooteren blive godt varm og se så om du kan få løsnet bolten. Ellers bank lidt på nøglen, når du har den på.
Ved ikke om de andre har bedre råd
Svar: 401
Tråde: 3
Tilmeldt: Feb 2012
Når en bolt/skrue sidder fast er det en god ide at slå på hovedet med en hammer. Altså lige ned på hovedet. Det kan i mange tilfælde løsne den en smule. Når man så har en der sidder i alu, skal man nok slå lidt forsiktigt og flere gange.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(31-07-2014, 12:00)Fut Skrev: Når en bolt/skrue sidder fast er det en god ide at slå på hovedet med en hammer. Altså lige ned på hovedet. Det kan i mange tilfælde løsne den en smule. Når man så har en der sidder i alu, skal man nok slå lidt forsiktigt og flere gange.
Brug en gummihammer.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 18
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2014
(31-07-2014, 12:00)Fut Skrev: Når en bolt/skrue sidder fast er det en god ide at slå på hovedet med en hammer. Altså lige ned på hovedet. Det kan i mange tilfælde løsne den en smule. Når man så har en der sidder i alu, skal man nok slå lidt forsiktigt og flere gange.
Super, det vil jeg prøve.
Har sprøjtet lidt WD-40 på.. Har jeg hørt også skulle være godt.
Svar: 146
Tråde: 11
Tilmeldt: May 2013
01-08-2014, 10:33
(Dette opslag var sidst ændret: 01-08-2014, 10:33 af mrr.)
(30-07-2014, 16:26)RasmusKP Skrev: Så er problemet umiddelbart løst
Ventilerne blev stillet, og nu kører den igen.
Den ene (nederste) ventil var helt i bund og kunne næsten ikke få den løs, men det gik.
Forsøgte også at få skiftet gearolie, men kunne ikke løsne bundskruen, så må få fat i en luftnøgle evt.
Er lidt utilfreds med T.Hansens ventilindstilling, hvis den stod indstillet sådan, efter betaling for at de gjorde det ordentligt.
Nu hvor jeg har gjort det selv, vil jeg også gøre det fremover. Er også meget billigere
Tak for alle de gode råd, som jeg vil tage til mig, til når der på et tidspunkt kommer problemer igen
Ved du hvad ventilerne blev stillet til? Har nogenlunde samme problem med min nemlig. Har godt nok en Giantco Venus, men mener at motorerne er meget lig hinanden.
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(01-08-2014, 10:33)mrr Skrev: Ved du hvad ventilerne blev stillet til? Har nogenlunde samme problem med min nemlig. Har godt nok en Giantco Venus, men mener at motorerne er meget lig hinanden.
Mrr dine ventiler skal stilles til 0,8 - 1,0 mm hvis du ikke har et søgerblad på 0,8 mm så brug et på 1,0 og stil dem så de er godt stramme.
Så skulle det være fint.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
|