Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint svær at starte kører dårligt
#13
Det vil jeg gøre.
Jeg har ikke så meget værktøj selv, så får en kammerat til at hjælpe med det.

Har selv forsøgt i går at rense karburatoren, men er ikke så skarp på lige den del, så nøjes med de to dyser og røret som hoveedysen sidder i.
Der var ikke ret meget gennemgang i tomgangsskruen, men hoveddysen så fin ud.
Forsøgte at rense dem begge, men tomgangsskruen fik jeg ikke særlig meget gennemgang i.
Har ikke nogen kompressor her, så den må vi kammerat også klare.

Har forsøgt at skifte tændrør, og det nye gnister bedre og mere kraftigt.
Men ja en service hele vejen rundt ville nok være godt Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(29-07-2014, 09:07)RasmusKP Skrev: Det vil jeg gøre.
Jeg har ikke så meget værktøj selv, så får en kammerat til at hjælpe med det.

Har selv forsøgt i går at rense karburatoren, men er ikke så skarp på lige den del, så nøjes med de to dyser og røret som hoveedysen sidder i.
Der var ikke ret meget gennemgang i tomgangsskruen, men hoveddysen så fin ud.
Forsøgte at rense dem begge, men tomgangsskruen fik jeg ikke særlig meget gennemgang i.
Har ikke nogen kompressor her, så den må vi kammerat også klare.

Har forsøgt at skifte tændrør, og det nye gnister bedre og mere kraftigt.
Men ja en service hele vejen rundt ville nok være godt Smil

Ja så du da sikker på at fejlen ikke ligger der.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#15
Hejsa.

Hvis din ven som du skriver kan hjælpe dig, så få ham til og tjekke ventilerne om de står rigtig. Har før oplevet at T.Hansen "glemmer" og tjekke ventilerne, selvom de både skriver det på regningen og siger det Ked af det Ked af det.

Du skriver også noget om at det først er kommet efter en tur med kraftig regn, så ville jeg hjvis du har mulighed for det stille den i et opvarmet rum evt. cykelkælder. Hvis den så spinder som en mis, så er det et fugtproblem som der skal findes.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#16
Den står i en garage hver nat, og det har været meget varmt, så tror egentlig at det har et tilfælde at det startede efter den kraftige regn og den lange tur. Men vil skifte gearolie i morgen, og så køber jeg et søgerbladesæt så jeg kan tjekke ventilerne.
Den kører nemlig værre og værre.

Hvilket værktøj skal jeg bruge til at indstille ventilerne, og hvordan skal de stå på en giantco sprint?
Spurgte ved T.Hansen i dag og fik at vide at en 10er var fint.
Svar
#17
(29-07-2014, 21:22)RasmusKP Skrev: Den står i en garage hver nat, og det har været meget varmt, så tror egentlig at det har et tilfælde at det startede efter den kraftige regn og den lange tur. Men vil skifte gearolie i morgen, og så køber jeg et søgerbladesæt så jeg kan tjekke ventilerne.
Den kører nemlig værre og værre.

Hvilket værktøj skal jeg bruge til at indstille ventilerne, og hvordan skal de stå på en giantco sprint?
Spurgte ved T.Hansen i dag og fik at vide at en 10er var fint.

Det er det også i mangel på bedre.
Jeg købte et sæt ved Daxshoppen med 0,6-0,8-1,0 mm men har lige kigget efter dem og de har dem ikke mere så du må bruge en 1,0 fra et alm sæt søgerblade også sørge for den er godt stram.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Så er problemet umiddelbart løst Smil

Ventilerne blev stillet, og nu kører den igen.
Den ene (nederste) ventil var helt i bund og kunne næsten ikke få den løs, men det gik.

Forsøgte også at få skiftet gearolie, men kunne ikke løsne bundskruen, så må få fat i en luftnøgle evt.

Er lidt utilfreds med T.Hansens ventilindstilling, hvis den stod indstillet sådan, efter betaling for at de gjorde det ordentligt.
Nu hvor jeg har gjort det selv, vil jeg også gøre det fremover. Er også meget billigere Smil

Tak for alle de gode råd, som jeg vil tage til mig, til når der på et tidspunkt kommer problemer igen Smil
Svar
#19
(30-07-2014, 16:26)RasmusKP Skrev: Så er problemet umiddelbart løst Smil

Ventilerne blev stillet, og nu kører den igen.
Den ene (nederste) ventil var helt i bund og kunne næsten ikke få den løs, men det gik.

Forsøgte også at få skiftet gearolie, men kunne ikke løsne bundskruen, så må få fat i en luftnøgle evt.

Er lidt utilfreds med T.Hansens ventilindstilling, hvis den stod indstillet sådan, efter betaling for at de gjorde det ordentligt.
Nu hvor jeg har gjort det selv, vil jeg også gøre det fremover. Er også meget billigere Smil

Tak for alle de gode råd, som jeg vil tage til mig, til når der på et tidspunkt kommer problemer igen Smil

Tror ikke det er nogen god idé med luftnøgle på de små bolte. Jeg har selv knækket to til udstødningen.

Prøv evt. at lad scooteren blive godt varm og se så om du kan få løsnet bolten. Ellers bank lidt på nøglen, når du har den på.

Ved ikke om de andre har bedre råd Smil
Svar
#20
Når en bolt/skrue sidder fast er det en god ide at slå på hovedet med en hammer. Altså lige ned på hovedet. Det kan i mange tilfælde løsne den en smule. Når man så har en der sidder i alu, skal man nok slå lidt forsiktigt og flere gange.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
#21
(31-07-2014, 12:00)Fut Skrev: Når en bolt/skrue sidder fast er det en god ide at slå på hovedet med en hammer. Altså lige ned på hovedet. Det kan i mange tilfælde løsne den en smule. Når man så har en der sidder i alu, skal man nok slå lidt forsiktigt og flere gange.

Brug en gummihammer.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(31-07-2014, 12:00)Fut Skrev: Når en bolt/skrue sidder fast er det en god ide at slå på hovedet med en hammer. Altså lige ned på hovedet. Det kan i mange tilfælde løsne den en smule. Når man så har en der sidder i alu, skal man nok slå lidt forsiktigt og flere gange.

Super, det vil jeg prøve.
Har sprøjtet lidt WD-40 på.. Har jeg hørt også skulle være godt.
Svar
#23
(30-07-2014, 16:26)RasmusKP Skrev: Så er problemet umiddelbart løst Smil

Ventilerne blev stillet, og nu kører den igen.
Den ene (nederste) ventil var helt i bund og kunne næsten ikke få den løs, men det gik.

Forsøgte også at få skiftet gearolie, men kunne ikke løsne bundskruen, så må få fat i en luftnøgle evt.

Er lidt utilfreds med T.Hansens ventilindstilling, hvis den stod indstillet sådan, efter betaling for at de gjorde det ordentligt.
Nu hvor jeg har gjort det selv, vil jeg også gøre det fremover. Er også meget billigere Smil

Tak for alle de gode råd, som jeg vil tage til mig, til når der på et tidspunkt kommer problemer igen Smil

Ved du hvad ventilerne blev stillet til? Har nogenlunde samme problem med min nemlig. Har godt nok en Giantco Venus, men mener at motorerne er meget lig hinanden. Smil
Svar
#24
(01-08-2014, 10:33)mrr Skrev: Ved du hvad ventilerne blev stillet til? Har nogenlunde samme problem med min nemlig. Har godt nok en Giantco Venus, men mener at motorerne er meget lig hinanden. Smil

Mrr dine ventiler skal stilles til 0,8 - 1,0 mm hvis du ikke har et søgerblad på 0,8 mm så brug et på 1,0 og stil dem så de er godt stramme.

Så skulle det være fint.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: