24-07-2014, 02:24
Jeg har 2 spørgsmål:
Det første har I nok aldrig hørt før
Jeg synes gashåndtaget går lidt for stramt. Det er smurt og kablet nyt så det må skyldes fjederen i karburatoren som trækker håndtaget tilbage til 0. Kan man gøre den fjeder lidt løsere, evt ved at klippe de to øverste vindinger af fjederen?
Og så kunne jeg godt tænke mig at sænke omdrejningstallet lidt ved igangsætning og ved ligeudkørsel. Er det lettere eller tungere ruller jeg skal vælge? Eller har det noget med koblingen at gøre?
Såvidt jeg ved, har koblingen kun noget at sige hvor hurtigt den tar ved, når den skal op i fart. Og når den er oppe i fart så er det variatoren/rullerne der bestemmer omdrejningstallet. Er det korrekt?
Jeg ved ikke helt om det er blødere fjedre i koblingen og tungere ruller jeg skal gå efter.
Jeg går ikke efter høj topfart eller hurtig accelleration, vil bare gerne have at den kører med lavere omdrejninger hele tiden.
Det er en Aprilia Sportcity 30 4T med "ringfri" vario.
Jeg oplevede på en gammel kineser 4T, at når jeg satte en rem på der var 1 cm længere, så opnåede jeg netop det resultat som jeg efterlyser, nemlig at den er en lille smule sløvere op af bakker men til gengæld tøffer den afsted som en diesel med lave omdrejninger når det går ligeud. Og det var faktisk behageligt. Så det kunne måske også være løsningen her med en lidt længere kilerem?
Det første har I nok aldrig hørt før
Jeg synes gashåndtaget går lidt for stramt. Det er smurt og kablet nyt så det må skyldes fjederen i karburatoren som trækker håndtaget tilbage til 0. Kan man gøre den fjeder lidt løsere, evt ved at klippe de to øverste vindinger af fjederen?
Og så kunne jeg godt tænke mig at sænke omdrejningstallet lidt ved igangsætning og ved ligeudkørsel. Er det lettere eller tungere ruller jeg skal vælge? Eller har det noget med koblingen at gøre?
Såvidt jeg ved, har koblingen kun noget at sige hvor hurtigt den tar ved, når den skal op i fart. Og når den er oppe i fart så er det variatoren/rullerne der bestemmer omdrejningstallet. Er det korrekt?
Jeg ved ikke helt om det er blødere fjedre i koblingen og tungere ruller jeg skal gå efter.
Jeg går ikke efter høj topfart eller hurtig accelleration, vil bare gerne have at den kører med lavere omdrejninger hele tiden.
Det er en Aprilia Sportcity 30 4T med "ringfri" vario.
Jeg oplevede på en gammel kineser 4T, at når jeg satte en rem på der var 1 cm længere, så opnåede jeg netop det resultat som jeg efterlyser, nemlig at den er en lille smule sløvere op af bakker men til gengæld tøffer den afsted som en diesel med lave omdrejninger når det går ligeud. Og det var faktisk behageligt. Så det kunne måske også være løsningen her med en lidt længere kilerem?