Som I nok kan regne ud er det den ulyksalige Lifan der igen driller lidt.
Ville lige have den startet op idag så den kunne blive varm så olien kunne blive skiftet meeen det ville den da bare overhovedet ikke være med til.
Jo jo starterrelæet klikkede, der var masser af strøm men satte den nu alligevel til opladning hvis nu. Det hjalp bare ikke.
Nå jamen så matte jeg jo til det "sure" arbejde med at strippe den ned så jeg kunne komme til starteren. Dvs ca 1/2 delen af skjoldene kom af. Luftfilteret skulle selvfølgelig også af. Hvorfor lave noget nemt når man kan gøre det besværligt (Lifankonstruktørerne)
Nå men fremme ved sagens kerne (starteren) satte jeg strøm på direkte fra plus til starteren, 3 omdr og skidtet startede!!
Nå tænkte jeg det var nok kun held. Prøvede at starte med nøgle og den sprang igang som var den betalt for det.
Ok jamen så venter vi da bare 15 min sådan ca så vil den garanteret ikke starte men nu tog fanden ved dyret. Den startede næsten før jeg rørte nøglen ( I ved overdrivelse frmmer forståelsen)
Nu er mit spørgsmål så efter denne lange lange søforklaring.
Hvorfor pokker har den mon skabt sig sådan?
Kan starteren have stået "forkert" på nogen måde så den ikke kunne trækkes rundt eller?
Er batteriet den store synder?
Nyt koster jo ikke alverden så hvis jeg kan undgå den slags ved at skifte det så er det jo billigt sluppet.
Tør jo næsten ikke køre længere ture når nu jeg får den, forhåbentlig, synet i uge 31 hvis den skaber sig sådan. Man skulle næsten tro at den var af hunkøn
Ville lige have den startet op idag så den kunne blive varm så olien kunne blive skiftet meeen det ville den da bare overhovedet ikke være med til.
Jo jo starterrelæet klikkede, der var masser af strøm men satte den nu alligevel til opladning hvis nu. Det hjalp bare ikke.
Nå jamen så matte jeg jo til det "sure" arbejde med at strippe den ned så jeg kunne komme til starteren. Dvs ca 1/2 delen af skjoldene kom af. Luftfilteret skulle selvfølgelig også af. Hvorfor lave noget nemt når man kan gøre det besværligt (Lifankonstruktørerne)
Nå men fremme ved sagens kerne (starteren) satte jeg strøm på direkte fra plus til starteren, 3 omdr og skidtet startede!!
Nå tænkte jeg det var nok kun held. Prøvede at starte med nøgle og den sprang igang som var den betalt for det.
Ok jamen så venter vi da bare 15 min sådan ca så vil den garanteret ikke starte men nu tog fanden ved dyret. Den startede næsten før jeg rørte nøglen ( I ved overdrivelse frmmer forståelsen)
Nu er mit spørgsmål så efter denne lange lange søforklaring.
Hvorfor pokker har den mon skabt sig sådan?
Kan starteren have stået "forkert" på nogen måde så den ikke kunne trækkes rundt eller?
Er batteriet den store synder?
Nyt koster jo ikke alverden så hvis jeg kan undgå den slags ved at skifte det så er det jo billigt sluppet.
Tør jo næsten ikke køre længere ture når nu jeg får den, forhåbentlig, synet i uge 31 hvis den skaber sig sådan. Man skulle næsten tro at den var af hunkøn
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Puch Maxi.
Vespa Ciao.