Søg Garagen Hej Gæst! Register

Elproblem eller hvad hulen sker der?
#1
Som I nok kan regne ud er det den ulyksalige Lifan der igen driller lidt.
Ville lige have den startet op idag så den kunne blive varm så olien kunne blive skiftet meeen det ville den da bare overhovedet ikke være med til.

Jo jo starterrelæet klikkede, der var masser af strøm men satte den nu alligevel til opladning hvis nu. Det hjalp bare ikke.

Nå jamen så matte jeg jo til det "sure" arbejde med at strippe den ned så jeg kunne komme til starteren. Dvs ca 1/2 delen af skjoldene kom af. Luftfilteret skulle selvfølgelig også af. Hvorfor lave noget nemt når man kan gøre det besværligt (Lifankonstruktørerne)

Nå men fremme ved sagens kerne (starteren) satte jeg strøm på direkte fra plus til starteren, 3 omdr og skidtet startede!!
Nå tænkte jeg det var nok kun held. Prøvede at starte med nøgle og den sprang igang som var den betalt for det.
Ok jamen så venter vi da bare 15 min sådan ca så vil den garanteret ikke starte men nu tog fanden ved dyret. Den startede næsten før jeg rørte nøglen ( I ved overdrivelse frmmer forståelsen)

Nu er mit spørgsmål så efter denne lange lange søforklaring.
Hvorfor pokker har den mon skabt sig sådan?
Kan starteren have stået "forkert" på nogen måde så den ikke kunne trækkes rundt eller?
Er batteriet den store synder?

Nyt koster jo ikke alverden så hvis jeg kan undgå den slags ved at skifte det så er det jo billigt sluppet.
Tør jo næsten ikke køre længere ture når nu jeg får den, forhåbentlig, synet i uge 31 hvis den skaber sig sådan. Man skulle næsten tro at den var af hunkøn Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(19-07-2014, 20:35)Russer60 Skrev: Som I nok kan regne ud er det den ulyksalige Lifan der igen driller lidt.
Ville lige have den startet op idag så den kunne blive varm så olien kunne blive skiftet meeen det ville den da bare overhovedet ikke være med til.

Jo jo starterrelæet klikkede, der var masser af strøm men satte den nu alligevel til opladning hvis nu. Det hjalp bare ikke.

Nå jamen så matte jeg jo til det "sure" arbejde med at strippe den ned så jeg kunne komme til starteren. Dvs ca 1/2 delen af skjoldene kom af. Luftfilteret skulle selvfølgelig også af. Hvorfor lave noget nemt når man kan gøre det besværligt (Lifankonstruktørerne)

Nå men fremme ved sagens kerne (starteren) satte jeg strøm på direkte fra plus til starteren, 3 omdr og skidtet startede!!
Nå tænkte jeg det var nok kun held. Prøvede at starte med nøgle og den sprang igang som var den betalt for det.
Ok jamen så venter vi da bare 15 min sådan ca så vil den garanteret ikke starte men nu tog fanden ved dyret. Den startede næsten før jeg rørte nøglen ( I ved overdrivelse frmmer forståelsen)

Nu er mit spørgsmål så efter denne lange lange søforklaring.
Hvorfor pokker har den mon skabt sig sådan?
Kan starteren have stået "forkert" på nogen måde så den ikke kunne trækkes rundt eller?
Er batteriet den store synder?

Nyt koster jo ikke alverden så hvis jeg kan undgå den slags ved at skifte det så er det jo billigt sluppet.
Tør jo næsten ikke køre længere ture når nu jeg får den, forhåbentlig, synet i uge 31 hvis den skaber sig sådan. Man skulle næsten tro at den var af hunkøn Grin

Vi snakkede om det måske ku være batteriet igår på chatten så tænkte jeg lige ville gi dig linket til det varta 12 V. 7 amp. batteri jeg tænker på og købe selv, det koster 549 kr, men så er det også bedre kvalitet end et TH batteri.
Og de sender det gratis.
http://www.batteribyen.dk/bil-motorcykel...mc-batteri

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
(20-07-2014, 07:49)Quiks Skrev: Vi snakkede om det måske ku være batteriet igår på chatten så tænkte jeg lige ville gi dig linket til det varta 12 V. 7 amp. batteri jeg tænker på og købe selv, det.

Det sgi bare helt ok Grin Tusind tak fordi du linkede til det. Nu skal jeg lige se om det kan være i batterikassen.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
Hmm det kan det men troe ikke jeg vinder noget ved at købe det i stedet for det til min.
http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...815926840/
6AH

Mod "dit" på 7ah. Det kan da vist være hip som hap. Kun passer det fra Thansen så direkte i batterikassen, det gør 7AH batteriet ikke specielt i højden. Igen tak for linket.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#5
(20-07-2014, 12:54)Russer60 Skrev: Hmm det kan det men troe ikke jeg vinder noget ved at købe det i stedet for det til min.
http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...815926840/
6AH

Mod "dit" på 7ah. Det kan da vist være hip som hap. Kun passer det fra Thansen så direkte i batterikassen, det gør 7AH batteriet ikke specielt i højden. Igen tak for linket.

Nææ nok ikke andet end en bedre kvalitet også 1 amp mere.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tror næppe 1 ampere har meget at sige med det problem du har. Tror snarere det kan være relæet.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
(20-07-2014, 13:12)Quiks Skrev: Nææ nok ikke andet end en bedre kvalitet også 1 amp mere.

Ja johhh men koster også små 200,- mere end std batteri. Er det pengene værd? Kvaliteten aner man jo intet om og 1 AMP?? Tjahhh tjohhh Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#8
(20-07-2014, 14:53)K. Hansen Skrev: Tror næppe 1 ampere har meget at sige med det problem du har. Tror snarere det kan være relæet.

Relæet er spritnyt men ok selv nye dele kan være fejlbehæftede.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#9
(20-07-2014, 20:26)Russer60 Skrev: Relæet er spritnyt men ok selv nye dele kan være fejlbehæftede.

Sandt.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(20-07-2014, 20:25)Russer60 Skrev: Ja johhh men koster også små 200,- mere end std batteri. Er det pengene værd? Kvaliteten aner man jo intet om og 1 AMP?? Tjahhh tjohhh Grin

Varta er et gammel batteri firma de lavede også små 1,5 volt´s - 9 volt´s og de ståre flade batterier men brugte i ringeklokker i 1960-70 erne.

Så et gammel velrenommeret firma.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: