Søg Garagen Hej Gæst! Register

Indstilling af powerluftfilter
#13
Nu når vi snakker optimering/tuning.

Jeg forstår simpelthen ikke princippet bag en knækudstødning? Jeg er vant til at arbejde med påhængsmotorer, der for det første har direkte indsugning, altså uden nogen form for filter. Og derefter har direkte udstødning, uden lyddæmper eller nogen anden begrænsning.

Er knækket for at få længere afstand fra cylinderen, eller hvad er ideen?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Futte.com Skrev:Nu når vi snakker optimering/tuning.

Jeg forstår simpelthen ikke princippet bag en knækudstødning? Jeg er vant til at arbejde med påhængsmotorer, der for det første har direkte indsugning, altså uden nogen form for filter. Og derefter har direkte udstødning, uden lyddæmper eller nogen anden begrænsning.

Er knækket for at få længere afstand fra cylinderen, eller hvad er ideen?

Bruger sådan en bådmotor ikke bare vandet som lyddæmper - altså udstødning i vandoverfladen ?.. Griner
Har indsugningen til karburator ingen filter ?

Der er vist noget med at "stingeren" som knækrøret/buen hedder, har indflydelse på noget ydelse, men det er vist mere diameteren end buen, der afgør det. Ellers er knækudstødningen opfundet for at passe bedre på scooteren, samtidig med at man har den lange udstødning, der giver godt bundtræk i forhold til en lige kort.

Eksempelvis yder min ikke-knæk Leovince S-pipe på samme måde som knæk Leovince ZX. Det er kun udseende der er forskel på.
Svar
#15
Energy Skrev:Bruger sådan en bådmotor ikke bare vandet som lyddæmper - altså udstødning i vandoverfladen ?.. Griner
Har indsugningen til karburator ingen filter ?

Der er vist noget med at "stingeren" som knækrøret/buen hedder, har indflydelse på noget ydelse, men det er vist mere diameteren end buen, der afgør det. Ellers er knækudstødningen opfundet for at passe bedre på scooteren, samtidig med at man har den lange udstødning, der giver godt bundtræk i forhold til en lige kort.

Eksempelvis yder min ikke-knæk Leovince S-pipe på samme måde som knæk Leovince ZX. Det er kun udseende der er forskel på.

OK tak for opklaringen.

Jo, i tomgang kommer udstødningen ud over vandoverfladen, for at den ikke skal kvæles i sin røg ved lave omdrejninger. Når man så giver gas, bliver røgen istedet ledet ned og ud gennem propellen.

Og ja der sidder bare en ca 10cm lang plastikstuds med et bøj så der ikke kan komme vand i ovenfra, og intet filter. Der er selvfølgelig heller ikke så meget støv på havet. Og man tænker ikke så meget på støj.
Svar
#16
Futte.com Skrev:Der er selvfølgelig heller ikke så meget støv på havet. Og man tænker ikke så meget på støj.

Nej, det er jo nok derfor så... Idé

Er bådmotorer ikke kommet med injection egentlig ?
Svar
#17
Energy Skrev:Nej, det er jo nok derfor så... Idé

Er bådmotorer ikke kommet med injection egentlig ?

Jo både som 2-takt og 4-takt, Yamaha var de første der havde injection på deres større 4-taktere. Og Tohatsu (Tidligere Nissan) og mange andre nu, har på deres større 2-taktere.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Jeg har efter en del testing droppet at køre uden alm. filter.

Det giver en bedre lyd (i nogens ører) men det kæver en del mere bensin, men jeg syntes ikke det giver noget i optræk. Jeg tror ikke det har den store effekt på så lille en motor.
Svar


Forum spring: