Jeg legede lidt med min backup-scooter idag, ang. det med powerfilter.
Jeg tog simpelthen filterkassen af, og lod karburatoren trække al den luft den ville ha. Det der skete var at den kunne godt stå i tomgang, men når jeg gav gas døde den med det samme.
Jeg dysede så op fra en 96 til en 100 dyse, så kunne den tage halv gas, og næsten hel med choker. Nå så havde jeg ikke lige en større dyse, så jeg tog bare dysen ud, og lod den få alt det bensin den kunne tage. Den kunne stadig stå i tomgang, men nu sprøjtede der lidt bensin ud af karburatoren.
Jeg tog så 100 dysen og borede den lidt større, kørte en tur og tjekkede tændrør, det var lidt for tørt, så jeg borede lidt mere, og sidst jeg tjekkede var tændrøret fint og brunt. Nu kører den fint, og det sjove er at den bare trækker og trækker når man giver fuld gas
. Så jeg skal da vidst bare bore nogle huller i min filterkasse.