Søg Garagen Hej Gæst! Register

Montere karburator forkert eller?
#1
Efter jeg har haft liv i Lifan har jeg et problem med karburatoren. Synes ikke jeg kan give så meget gas ??
Det skal forståes sådan at der IKKE er meget at give i håndtaget når det drejes. Vil da mene at man skal kunne dreje det mere end ca 1/8 rundt?? Umiddelbart ser det ikke ud til at noget er forkert men??

Har kun haft karburatoren af for at rense bundkarret og dyserne og intet andet så måske jeg ved monteringen har gjort noget forkert?

Det er nok svært at svare specifikt på men er der nogen der har en tanke eller ide til hvor jeg skal kigge?

Tænker selv at jeg vil afmontere den og se om spjældet åbner helt når jeg giver gas.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Prøv med kabelforstrækkeren Grøn grin

Hænger kablet pga. manglende smøring? (det plejer godt nok at være den anden vej).
Der må jo rent fysisk være en årsag til at der ikke kan trækkes mere i det.
Svar
#3
(26-06-2014, 19:11)Teddy Skrev: Prøv med kabelforstrækkeren Grøn grin

Hænger kablet pga. manglende smøring? (det plejer godt nok at være den anden vej).
Der må jo rent fysisk være en årsag til at der ikke kan trækkes mere i det.


Grin
Næhhh kablet hænger ikke og miseren startede efter jeg havde pillet den af. Monteret 100% som før.
Må have den pillet af kan jeg se på det hele. Bare noget bøvl med alt det plast Ked af det der skal af
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
(28-06-2014, 11:27)Russer60 Skrev: Grin
Næhhh kablet hænger ikke og miseren startede efter jeg havde pillet den af. Monteret 100% som før.
Må have den pillet af kan jeg se på det hele. Bare noget bøvl med alt det plast Ked af det der skal af

Også det jeg hader ved scootere at alt er pakket ind i plastik så det er umuligt og komme til og lave noget uden man skal bruge en masse tid på og pille plastik af før man kan komme til det engtlige problem.
Var sgu noget nemmere på de gamle knallerter og på Mcér der ikke er pakket ind i kåber osv.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#5
Flov
Fejl 40. Jeg fandt ud af at spændebåndet eller rettere skruen på spændebåndet til studsen var så lang at den kunne blokere for gasgivning ved spjældet. Der hvor kablet sidder fast. Drejede spændebåndet ca 1cm og så var der intet problem mere Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(28-06-2014, 15:51)Russer60 Skrev: Flov
Fejl 40. Jeg fandt ud af at spændebåndet eller rettere skruen på spændebåndet til studsen var så lang at den kunne blokere for gasgivning ved spjældet. Der hvor kablet sidder fast. Drejede spændebåndet ca 1cm og så var der intet problem mere Grin

Altså Russer. Du som har rodet med 2 hjulede i mange herrens år, og så laver du en fejl 40 Blink med øjet Grøn grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Selv "ægspærter" kan lave fejl. Ikke at jeg er det men du ved, noget man har gjort 1million gange og så, FAIL Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar


Forum spring: