Søg Garagen Hej Gæst! Register

A2 kørekort
#49
(11-07-2014, 07:26)stormbringer Skrev: Jeg ved godt det ikke er relevant, men jeg ska' lige af med det her link.

250cc rækkefirer, angiveligt med en redline på 19krpm. Ayay caramba! Men om den kommer til Europa er uvist.

Fire stempler der buldrer udad med nitten tusinde omgange i minuttet, hold da kæft det er en der kan høres. Grøn grin
Godt lydtesten ikke foretages ved maks. omdrejninger. Kommer den til Europa skal man nok være mere end almindeligt heldig i økonomien for at få fat i den som studerende, men det kunne da være noget så dejlig voldsomt at buldre ud på motorvejen og give 633 udstødningstakte i sekundet. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
(11-07-2014, 07:26)stormbringer Skrev: Jeg ved godt det ikke er relevant, men jeg ska' lige af med det her link.

250cc rækkefirer, angiveligt med en redline på 19krpm. Ayay caramba! Men om den kommer til Europa er uvist.

Den kører da sig selv ihjel. Hvis omdr. kommer derop så tvivler jeg da på at den holder ret længe!!!
Næh så hellere "normale" omdr.

Lyden må være øredøvende irriterende, som en hidsig bi i et glas eller noget i den stil.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#51
(15-07-2014, 18:09)Russer60 Skrev: Den kører da sig selv ihjel. Hvis omdr. kommer derop så tvivler jeg da på at den holder ret længe!!!
Næh så hellere "normale" omdr.

Lyden må være øredøvende irriterende, som en hidsig bi i et glas eller noget i den stil.

Hvis slaglængden er meget kort slider det ikke mere på cylinder/stempel. Sliddet dér kommer nemlig med stempelhastigheden Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#52
Hehe.

Four-cylider-howl - two-cylinder-growl.

Bortset fra det, så har Honda været rigtig gode til det med højtdrejede motorer i lang tid - faktisk helt tilbage fra de glade tressere. Følg dette link og fryd dig over f.eks. den fine række-femmer RC149 på hele 125cc. Eller hvad med RC113; en 50cc rækketoer med 4 ventiler per cylinder - og 9 gear Smil

Jeg mener at ha' set et billede af omdrejningstælleren på denne model - den *begyndte* ved 5k og der sad et lille rødt mærke et sted omkring 20k. Den ærværdige dax' generatorklokke er i øvrigt påtrykt teksten "500-11000 rpm", så de var ikke bange for at flytte resultaterne fra forskningen over i produktionsleddet. Teknik anno 1968 - syv år før amerikanerne forlod Saigon og sluttede Vietnamkrigen.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#53
(22-07-2014, 09:45)stormbringer Skrev: Hehe.

Four-cylider-howl - two-cylinder-growl.

Bortset fra det, så har Honda været rigtig gode til det med højtdrejede motorer i lang tid - faktisk helt tilbage fra de glade tressere. Følg dette link og fryd dig over f.eks. den fine række-femmer RC149 på hele 125cc. Eller hvad med RC113; en 50cc rækketoer med 4 ventiler per cylinder - og 9 gear Smil

Jeg mener at ha' set et billede af omdrejningstælleren på denne model - den *begyndte* ved 5k og der sad et lille rødt mærke et sted omkring 20k. Den ærværdige dax' generatorklokke er i øvrigt påtrykt teksten "500-11000 rpm", så de var ikke bange for at flytte resultaterne fra forskningen over i produktionsleddet. Teknik anno 1968 - syv år før amerikanerne forlod Saigon og sluttede Vietnamkrigen.

Ja men 9 gear så kan man jo ikke lave andet end og skifte gear, er vist ikke lige tænkt til brug på almindelig veje og bykørsel.
Men 4 ventiler per cylinder, der er de jo lidt foran idag er der jo 2 på de fleste 50 ccm og 3 på nogle få.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
(22-07-2014, 10:19)Quiks Skrev: Ja men 9 gear så kan man jo ikke lave andet end og skifte gear, er vist ikke lige tænkt til brug på almindelig veje og bykørsel.
Men 4 ventiler per cylinder, der er de jo lidt foran idag er der jo 2 på de fleste 50 ccm og 3 på nogle få.

RC-serien er 'sandkasse'-modeller, og man har velsagtens prøvet at se hvor langt ud man kunne tage systemet. En to-benet 50cc-motor er nok sylespids i karakteristikken, så det har været nødvendigt med alle de her gear.

Hvilket bringer os tilbage til udsagnet fra gutterne i amerikanerbils-klubben: "There's no replacement for displacement!"

2 ventiler/cylinder er idag reserveret scootere og plæneklippere. Alt andet har 4.

Omdrejninger: Det kan gå rigtig vildt for sig; eksempelvis løber modelfly-motorer op til nær 30.000 rpm - og ja, de fåes både i firetakt og multicylinder-konfiguration (f.eks boxer). 3, 5 og 8cc Smil
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#55
(28-07-2014, 20:24)stormbringer Skrev: RC-serien er 'sandkasse'-modeller, og man har velsagtens prøvet at se hvor langt ud man kunne tage systemet. En to-benet 50cc-motor er nok sylespids i karakteristikken, så det har været nødvendigt med alle de her gear.

Hvilket bringer os tilbage til udsagnet fra gutterne i amerikanerbils-klubben: "There's no replacement for displacement!"

2 ventiler/cylinder er idag reserveret scootere og plæneklippere. Alt andet har 4.

Omdrejninger: Det kan gå rigtig vildt for sig; eksempelvis løber modelfly-motorer op til nær 30.000 rpm - og ja, de fåes både i firetakt og multicylinder-konfiguration (f.eks boxer). 3, 5 og 8cc Smil

Der er nu nogle nye scootere der har 3 ventiler.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#56
Hva med en Kymco K-Pipe til 14.995 kr. ny? Den har en Honda motor med aut. kobling og manuelt gear ligesom AN 125. Men den er ret lille at sidde på. Bare et forslag hvis man gerne vil have nyt. Og Kymco kender du jo. Personligt synes jeg også bedre om Honda'en men den er og meget dyrere.
Svar
#57
(31-07-2014, 14:05)BaotianDriver Skrev: Hva med en Kymco K-Pipe til 14.995 kr. ny? Den har en Honda motor med aut. kobling og manuelt gear ligesom AN 125. Men den er ret lille at sidde på. Bare et forslag hvis man gerne vil have nyt. Og Kymco kender du jo. Personligt synes jeg også bedre om Honda'en men den er og meget dyrere.

Jaa, K-pipe er både billig og ser egentlig fin ud. Jeg har faktisk set én i Odense kort. Smil
Hvis jeg lader være med at købe en dyr sportsmotorcykel er det jo egentlig en rigtig god pris til en begynder cykel. Jeg ser dog ikke mig selv som så meget begynder at jeg har brug for automatkobling.

Og nu hvor jeg jo har praktisk letkørt scooter med både automatisk indkobling og indgearing, hvor man kun har kontrol over køreegenskaberne ved at man sætter den op hjemmefra inden kørsel og så lader maskinen køre som man har gjort det med fjedre, rullevægte, benzinblanding og tænding.

En motorcykel skal kunne transportere mig (og en tøs eller en rygsæk) på en sjovere måde, hvor selve det at køre den er mere udfordrende og spændende. Så jeg kan vælge et lavt gear og accellerere "hurtigt" eller et højere gear og så bare holde farten konstant for at cruise ved lave omdrejninger. Grin

Jeg har lidt kig på CBF som et alternativ til CBR, hvis jeg kan finde den brugt lidt billigere. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
(31-07-2014, 15:04)Baddi Skrev: Jaa, K-pipe er både billig og ser egentlig fin ud. Jeg har faktisk set én i Odense kort. Smil
Hvis jeg lader være med at købe en dyr sportsmotorcykel er det jo egentlig en rigtig god pris til en begynder cykel. Jeg ser dog ikke mig selv som så meget begynder at jeg har brug for automatkobling.

Og nu hvor jeg jo har praktisk letkørt scooter med både automatisk indkobling og indgearing, hvor man kun har kontrol over køreegenskaberne ved at man sætter den op hjemmefra inden kørsel og så lader maskinen køre som man har gjort det med fjedre, rullevægte, benzinblanding og tænding.

En motorcykel skal kunne transportere mig (og en tøs eller en rygsæk) på en sjovere måde, hvor selve det at køre den er mere udfordrende og spændende. Så jeg kan vælge et lavt gear og accellerere "hurtigt" eller et højere gear og så bare holde farten konstant for at cruise ved lave omdrejninger. Grin

Jeg har lidt kig på CBF som et alternativ til CBR, hvis jeg kan finde den brugt lidt billigere. Grøn grin

Den K-Pipe var også kun et alternativ, for jeg tror ikke du kan finde en meget bedre cykel end en Honda CBF 125, medmindre du elsker at ligge med maven hen over tanken fordi styret er placeret i en decideret lav racerstilling. Det bliver man hurtigt træt af medmindre man har 180 HK der kan holde én på plads.

Og nu er det nok begrænset hvor spændende det hele kan blive med kun 12 HK. Der vil 48 gøre det hele lidt sjovere. Men Hondaen er overraskende god og føles også ganske rigtig. Og til 25.000 kr. er der næsten ikke pålagt nogen afgift, hvilket i mine øjne gør det sjovere når halvdelen af cyklens værdi ikke er afgifter. I Tyskland koster den 21.000 dkr. Så man bliver i hvert fald ikke snydt.
Svar
#59
Tag lige et kig på den her også Baddi.

En Jps lage ind i et andet indlæg men en flot maskine og til ca. 19.000.00 kr.

[Image: 2003-gilera-cougar-125-mcimg-600_90514_0...49728.jpeg]

Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#60
(31-07-2014, 15:04)Baddi Skrev: Jeg ser dog ikke mig selv som så meget begynder at jeg har brug for automatkobling.

En motorcykel skal kunne transportere mig (og en tøs eller en rygsæk) på en sjovere måde, hvor selve det at køre den er mere udfordrende og spændende. Så jeg kan vælge et lavt gear og accellerere "hurtigt" eller et højere gear og så bare holde farten konstant for at cruise ved lave omdrejninger. Grin

K-Pipe er forsynet med en variant af C90-motoren. Verdens mest fremstillede maskine. Dax, Super Cub, Dream, Innova, you name 'em - de er allesammen lavet over den samme læst.

Fordelen er at det er et afprøvet koncept og at der er et hav af sjove stumper tilgængelige.

Du nævner automatkobling - det er det ikke. Faktisk er der TO koblinger: Den sædvanlige slyngkobling du kender fra scooteren, kombineret med en ordinær vådpladekobling + 4-trins-dogbox. Aktivering er så koblet på gearskiftepedalen, så man kobler ud når man træder på dén - og ind igen når man holder op. Det betyder at du kan holde stille med motoren i tomgang og gearkassen sat i 1. gear. Giv gas - og slyngkoblingen sender dig afsted. Gearskifte er nemt - slip gassen lidt, giv pedalen et dap og giv igen gas - denne del er fuldt manuel.

Det skal prøves. Men vær ikke i tvivl - det ER en manuel box. Du har fuld kontrol over gearing & omløbstal.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar


Forum spring: