Scooteren er solgt.
Giantco E-buddy - fra bly til LifePo4 batteri plus diverse
|
Info.
Motor: 1000Watt. Km stand: Ved køb: Ca 300km. Idag: 1900km. Dæk: Originalt For og bagdæk: 3.50-10" Nylon. Begge er nu udskiftet med Michelin S1 100/90-10" Kører mærkbart bedre. Fordæk: 1.7 Bar Bagdæk: 2.0 Bar Batteri kapacitet: Batteri1: 20Ah Batteri2: 25Ah Batteri type: Begge er Lithium Lifepo4, også kaldet LFP. Ladetid: Batteri 1 (5A lader): 4 Timer hvis helt tom Batteri 2 (4A lader): 5 Timer hvis helt tom Alder på Batteri: Batteri 1: Årg. Maj 2012 - 3år. [Stadig 100% ok] * Batteri 2: Årg. Marts 2013 - 2år. [Stadig 100% ok] * Rækkevidde: Batteri 1: målt: 42km. Batteri 2: målt: 45km. Diverse: Toldsats ved import af Lifepo4 baterier fra Kina: Toldsatsen er 2,7% Mål på batterikassen: [attachment=6499] _/_/ Tilbage til top _/_/
Billeder fra ombygningen: Bly
Det er hvad man får for 1200kr, et samlesæt. Og ødelagte skjolde her og der. ![]() Med de gamle defekte 33Ah blybatterier. [attachment=6502] Frontskjoldet og batterier er her fjernet. [attachment=6503] Kun 45 Volt efter, jeg mener det var 6 timers ladning, dengang i 2012. De var færdige. De skal vise 54Volt når de er 100% ok. [attachment=6505] Rengjort, og er her begyndt at samle den igen. Ventede på batterier. Jeg havde 5 scootere i stalden på et tidspunkt, det var nok lige i overkanten. ![]() [attachment=6506] De 4 batterier fra Batterishoppen ankom i 2 pakker. [attachment=6507] De var lidt mindre end de originale og da det var AGM batterier, må de vende som man har lyst til, dog ikke på hovedet. [attachment=6508] De passede helt perfekt på sådan en 30ér E-Buddy til info for andre. [attachment=6509] Dem pillede jeg så senere ud efter 1/2år og solgte som skrevet først, og monterede Lithium: _/_/ Tilbage til top _/_/
19-05-2014, 15:43
For mig står det klart at du ved hvad du har med at gøre. Ser meget fornuftigt og gennemtænkt ud. Flot setup du har her.
![]()
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi. Vespa Ciao. (19-05-2014, 15:43)Russer60 Skrev: For mig står det klart at du ved hvad du har med at gøre. Ser meget fornuftigt og gennemtænkt ud. Flot setup du har her. Det ka´du tro jeg har, arbejder med el hver dag. ![]() Og tak for roserne. ![]()
Andre ting jeg roder med på E-Buddyen:
Nå da, sikke en start på dagen. ![]() På vej til arbejde på E-buddyen idag, punkterede den. Undrede mig godt nok over at den havde sværere og sværere ved at holde farten. Bare 1/2 - 1 BAR er nok til at den taber pusten, så derfor kunne jeg ikke mærke det før ret sent. Nå men så ville jeg vende om, og i det samme vrider dækket rundt på fælgen og bum flad. ![]() Da jeg gav "gas" spandt fælgen/motoren bare rundt i dækket. ![]() Så det blev lige til en gåtur på et par kilometer.
11-09-2014, 21:37
Meget flot!
Jeg har selv haft en Texas El-scooter. Jeg forsynede den med nogle ekstra blyaccumulatorer i bagagerummet under sædet. Desværre ødelagde det lidt af balancen.
12-09-2014, 00:01
Tak for det.
![]() Ja det er synd at fylde bly på dem. Det er en helt anden scooter med LFP batteri(er).
Jeg har lavet min E-Buddy om med 48 V 40Ah LiFePO4 batteri.
![]() Jeg kører ca. 55 Km på en opladning. Opladningstid ca. 6 timer. Min E-Buddy(48V 40 Ah LifePO4) |
« Næst ældste | Næst nyeste »
|