Svar: 351
Tråde: 70
Tilmeldt: May 2010
07-05-2014, 21:25
(Dette opslag var sidst ændret: 07-05-2014, 21:26 af cb.)
Godaften .
Var lige en lille tur på tanken efter tobak ,til fruen,så slog det mig ,hvad er bedst for min lille Suzuki address ,at køre på 92 eller 95 oktan .
Og hvad skal dæktryk være i bar ,på forhjul og baghjul.
Vh CB
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(07-05-2014, 21:25)cb Skrev: Godaften .
Var lige en lille tur på tanken efter tobak ,til fruen,så slog det mig ,hvad er bedst for min lille Suzuki address ,at køre på 92 eller 95 oktan .
Og hvad skal dæktryk være i bar ,på forhjul og baghjul.
Vh CB
Jeg vil sige 95 på den gamle sag.
http://illvid.dk/spoerg-os/hvad-er-forsk...tan-benzin
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(07-05-2014, 22:15)barden Skrev: Jeg vil sige 95 på den gamle sag.
http://illvid.dk/spoerg-os/hvad-er-forsk...tan-benzin
Jeg sparer 3 øre per liter, ved at tanke 95 fra '92' hanen.
Svar: 16
Tråde: 0
Tilmeldt: Apr 2014
Hvis det var mig der ejede den, ville læse i min medfølgende brugermanual som Suzuki har lavet til den, eller også ville jeg kontakte Suzuki og spørge dem.
Du får nok et langt mere kvalificeret svar fra deres ingeniører, istedetfor den lokale bruger på diverse forums, der tror de ved bedre end ingeniørene hos motorcykelproducenterne.
Svar: 351
Tråde: 70
Tilmeldt: May 2010
Citat: (08-05-2014, 15:08)250 Skrev: Hvis det var mig der ejede den, ville læse i min medfølgende brugermanual som Suzuki har lavet til den, eller også ville jeg kontakte Suzuki og spørge dem.
Du får nok et langt mere kvalificeret svar fra deres ingeniører, istedetfor den lokale bruger på diverse forums, der tror de ved bedre end ingeniørene hos motorcykelproducenterne.
Hej 250.
Den bog der følger med giver ikke svaret på beste oktan tal,bare at det mindst skal være 91 .Dæk trykke er ikke oplyst i bar ,som den skala ,jeg kan finde ud af på min luft håndtag ,der er på min temmelig gamle kompresser .
Dette er så ment ,det eneste forum jeg benytter,og det kunne jo godt være at der var en herinde ,der havde/ har en mc mange til mig,eller en der måske kendte det rigtige svar.
Har skam fornylig ringet til Suzuki dk,for at prøve at få oplyst ,hvor der stod en bestemt model/type af ders mc hos en en forhandler,for at prøve den/ måske købe . Det kunne de " desværre ikke " hjælpe med, men jeg kunde da ringe til samtlige mc forhandler i dk. Jeg spurgte om de ikke havde samme system som autoforhandler ,men nej .
Jeg opleve ikke den store imødekommen hed.
Så derfor brugte jeg, naturligvis BS forummet .
Vh.CB
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(08-05-2014, 19:55)cb Skrev: Den bog der følger med giver ikke svaret på beste oktan tal,bare at det mindst skal være 91 .
Jeg ryster og bæver og tillader mig et svar, og håber ikke den almægtige 250 ser det.
Men mindst 91, så burde 92 oktan jo være nok.
Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
(08-05-2014, 22:24)barden Skrev: Jeg ryster og bæver og tillader mig et svar, og håber ikke den almægtige 250 ser det.
Men mindst 91, så burde 92 oktan jo være nok.
+1 herfra. 92 skulle fint ku' gøre det. Fandt den korte spec på Address'en via Google, og det ser jo ud til at det er en injection-model, så den burde selv kunne finde ud af at stille alting optimalt.
Det sagt, så er der ikke noget galt med en gang imellem at gi' maskinen en gang Redex eller en tankfuld Vpower - det siges at kunne rense gamle slagger, koks og snask ud.
Min egen cykel er speccet til 92 - og det får den så. Virker fint; fuldstændig jævn tomgang, holder 160 cruise på autobahn og kan stadig nå fabrikkens angivne topfart som 13-årig.
På 92.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar: 369
Tråde: 13
Tilmeldt: Oct 2012
Da jeg købte min Kymco Agility, spurgte jeg forhandler og han sagde så 95 oktan.
Da jeg kom hjem med den, kiggede jeg i manuael og der står "mindst 91 oktan" - ved næste service eftersyn spurgte jeg så hvorfor han sagde 95, når der stod 91 i manualen - og han sagde så at det betød 95 oktan.
Derefter var jeg en del mere skeptisk over udtalelser fra den kant
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar: 16
Tråde: 0
Tilmeldt: Apr 2014
(08-05-2014, 22:24)barden Skrev: Jeg ryster og bæver og tillader mig et svar, og håber ikke den almægtige 250 ser det.
Men mindst 91, så burde 92 oktan jo være nok.
Nå det er med øgenavne nu, jeg troede ikke man sku være almægtig for at kunne læse en brugermanual til mc, troede du det knægt.
Men herinde på billigscooter er der ikke meget der overrasker mig, men det ER altså sjov læsning.
Svar: 16
Tråde: 0
Tilmeldt: Apr 2014
(08-05-2014, 19:55)cb Skrev: Så derfor brugte jeg, naturligvis BS forummet .
Vh.CB
Hvad er tættest på 91 oktan i dk
Måske var det en ide og købe en lufttrykmåler der måler i bar, jeg ved det findes på tankstationer, Thansen har dem sikkert også.
Suzuki forhandler har oplyst at det er nogle år siden de har haft dem på programmet herhjemme, det forklare deres store imødekommenhed
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
09-05-2014, 14:00
(Dette opslag var sidst ændret: 09-05-2014, 15:17 af K. Hansen.)
(09-05-2014, 13:34)250 Skrev: Nå det er med øgenavne nu, jeg troede ikke man sku være almægtig for at kunne læse en brugermanual til mc, troede du det knægt.
Men herinde på billigscooter er der ikke meget der overrasker mig, men det ER altså sjov læsning.
Han kalder dig så vidt jeg kan se ikke øgenavne, men refererer til din måde at skrive på. Og kan da godt forstå ham.
Citat:
"Du får nok et langt mere kvalificeret svar fra deres ingeniører, istedetfor den lokale bruger på diverse forums, der tror de ved bedre end ingeniørene hos motorcykelproducenterne."
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
09-05-2014, 15:25
(Dette opslag var sidst ændret: 09-05-2014, 15:26 af barden.)
(09-05-2014, 13:34)250 Skrev: Nå det er med øgenavne nu, jeg troede ikke man sku være almægtig for at kunne læse en brugermanual til mc, troede du det knægt.
Men herinde på billigscooter er der ikke meget der overrasker mig, men det ER altså sjov læsning.
Du er da "lidt" mærkelig.
Tankevækkende at du ikke bidrager med andet end lort i 2 tråde.
Har du mon haft 4 andre brugernavne herinde?.
|