Søg Garagen Hej Gæst! Register

Støttefod sidder fast Dr.Big
#1
Hej Græder

Min støttefod sidder fast, jeg har en dr.big hvor midter støttefoden sidder fast, den startede med at være stram, og da jeg skulle køre i går efter at den havde stået stille i 12 dage, så kunne jeg kun få den op under maven igen ved at banke den på plads, og ude på mit arbejde, gav jeg den rustopløser ad 3 gange, sidste gang var det med WD-40, og intet hjælper, den er umulig at få op uden "værktøj"
jeg tænker at den måske er blevet skæv i den aksel som foden rotere om.

Kan i hjælpe mig med tips eller tricks ?

Mvh Bjarke
Bjarke

PGO Dr.Big - 1340km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Selve akslen kan gro fast så der er ikke andet for at skære den af, hvis ikke man kan banke den ud.

Jeg har lige haft samme problem godt nok på min Baotian, men den var groet helt fast og det hjalp hverken med varme eller med Rust beskyttelse og WD40 og en god hammer Neutral
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
Eneste måde at få den fod af på, er et pille motoren af og vende bunden i vejret på den, og så skære stangen over.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(01-05-2014, 09:35)MSJ1982 Skrev: Selve akslen kan gro fast så der er ikke andet for at skære den af, hvis ikke man kan banke den ud.

Jeg har lige haft samme problem godt nok på min Baotian, men den var groet helt fast og det hjalp hverken med varme eller med Rust beskyttelse og WD40 og en god hammer Neutral

Jeg vil forsøge mig med dit forslag..... Fortvivlet
Bjarke

PGO Dr.Big - 1340km
Svar
#5
(01-05-2014, 22:58)Jps Skrev: Eneste måde at få den fod af på, er et pille motoren af og vende bunden i vejret på den, og så skære stangen over.

Det lyder da bare trist, jeg håber ikke at det er udfaldet, er det en kendt svaghed på PGO ?
Bjarke

PGO Dr.Big - 1340km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(02-05-2014, 17:07)Lightman15 Skrev: Det lyder da bare trist, jeg håber ikke at det er udfaldet, er det en kendt svaghed på PGO ?

Ja, det er det. Men det skyldes jo nok ejeren, der ikke smørre stangen regelmæssigt Blink med øjet. Jeg er selv en af dem, der ikke er flink til det, og har 2 Big's hvor stangen har sat sig fast. Men støttebenene kan da heldigvis bruges.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Jeghar skåret min af og den del af støttebenet det sidder fast i har jeg sat ned i en dunk med spildolie
så kigger jeg imorgen om det kan bankes ud Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#8
(02-05-2014, 17:26)Jps Skrev: Ja, det er det. Men det skyldes jo nok ejeren, der ikke smørre stangen regelmæssigt Blink med øjet. Jeg er selv en af dem, der ikke er flink til det, og har 2 Big's hvor stangen har sat sig fast. Men støttebenene kan da heldigvis bruges.

Ja det er jo nok en "fejl 40" men ejeren anede ikke at det var et problem, men jeg har dog altid rengjort den dernede ved stangen Blink med øjet og sprøjtet lidt sprat fedt omkring gerningsstedet.
Men det var åbenbart ikke nok Græder
Bjarke

PGO Dr.Big - 1340km
Svar
#9
(03-05-2014, 20:24)Lightman15 Skrev: Ja det er jo nok en "fejl 40" men ejeren anede ikke at det var et problem, men jeg har dog altid rengjort den dernede ved stangen Blink med øjet og sprøjtet lidt sprat fedt omkring gerningsstedet.
Men det var åbenbart ikke nok Græder

Stangen skal ud og smørres med noget fedt, regelmæssigt. Det er ikke nok at give den fedt, de steder man kan nå, uden at afmontere den Blink med øjet Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(03-05-2014, 20:51)Jps Skrev: Stangen skal ud og smørres med noget fedt, regelmæssigt. Det er ikke nok at give den fedt, de steder man kan nå, uden at afmontere den Blink med øjet Smil.

Jamen så blev jeg det klogere, men det havde nu været rart at vide Inden ulykke skete Ond

Tak for din hjælp CoolCool
Bjarke

PGO Dr.Big - 1340km
Svar
#11
(04-05-2014, 16:32)Lightman15 Skrev: Jamen så blev jeg det klogere, men det havde nu været rart at vide Inden ulykke skete Ond

Tak for din hjælp CoolCool

Det var så lidt. Smil Men som sagt har jeg jo selv været lidt doven, med hensyn til at pille stangen ud. Og jeg har prøvet at knække det ene hul i blokken, til stangen. Det var noget møg, men havde så sidebenet jeg kunne bruge.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(04-05-2014, 16:42)Jps Skrev: Det var så lidt. Smil Men som sagt har jeg jo selv været lidt doven, med hensyn til at pille stangen ud. Og jeg har prøvet at knække det ene hul i blokken, til stangen. Det var noget møg, men havde så sidebenet jeg kunne bruge.

Du har vel ikke et billede af det jeg skal foretage mig ?
er det bare den split agtige ting som skal ud og så stangen den modsatte vej ? Spørgsmålstegn
Bjarke

PGO Dr.Big - 1340km
Svar


Forum spring: