Søg Garagen Hej Gæst! Register

MC "kan" være dyrt bekendskab
#1
"Ulykkerne" vælter ned over mig Grin
Kiggede lidt på min kæde og så at tanhjulet på baghjulet var slidt mere end godt er så der skal ny på. Lidt bøvlet da bagsvingeren skal af. Kan jeg ikke selv så ekstern udgift. Samtidig vil jeg have sat en Waveskive på baghjulet incl nye klodser.

Så langt så godt.
Kørte en lille tur i går på 100km for at få løsnet op i ryggen, det plejer at hjælpe. Gjorde det så ikke denne gang Græder
Der imod opdagede jeg at mellempotten som forbinder de 2 potter med forrørene var rustet fra hinanden i den ene side. Den ene potte kan svinge næsten frit - ikke godt.

Heldigvis har jeg et godt netværk og har skaffet en mellempotte til 300,- brugt.
Nu skal jeg så bare beslutte mig, har nemlig 4 nye forrør liggende på Sjælland. Skal jeg vente og samle det hele eller skal jeg sætte mellempotten på og så senere montere de nye forrør?

Uhhh beslutninger beslutninger Grin

Prisen på kædekit og bagbremse runder de 3000,- men det er ok, det er jo ikke værre end at have en gammel bil Grin

**EDIT**
I næste uge kommer der nyt kædekit på, bagbremseskiven bliver skiftet ud med en ny waveskive, spritneues forrør og nyere mellempotte kommer også på. Bagfælgen bliver renset af for snavs med Cillitbang. Så er den klar til nye udfordringer.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(29-04-2014, 19:10)Russer60 Skrev: "Ulykkerne" vælter ned over mig Grin
Kiggede lidt på min kæde og så at tanhjulet på baghjulet var slidt mere end godt er så der skal ny på. Lidt bøvlet da bagsvingeren skal af. Kan jeg ikke selv så ekstern udgift. Samtidig vil jeg have sat en Waveskive på baghjulet incl nye klodser.

Så langt så godt.
Kørte en lille tur i går på 100km for at få løsnet op i ryggen, det plejer at hjælpe. Gjorde det så ikke denne gang Græder
Der imod opdagede jeg at mellempotten som forbinder de 2 potter med forrørene var rustet fra hinanden i den ene side. Den ene potte kan svinge næsten frit - ikke godt.

Heldigvis har jeg et godt netværk og har skaffet en mellempotte til 300,- brugt.
Nu skal jeg så bare beslutte mig, har nemlig 4 nye forrør liggende på Sjælland. Skal jeg vente og samle det hele eller skal jeg sætte mellempotten på og så senere montere de nye forrør?

Uhhh beslutninger beslutninger Grin

Prisen på kædekit og bagbremse runder de 3000,-, mellempotten??? omkring 1000,- men det er ok, det er jo ikke værre end at have en gammel bil Grin

Er det nu også så slemt? Jeg mener; du kører på en 25 år gammel motorcykel, så "noget" må der vel altid forventes?

Venligst Erik.
Svar
#3
(29-04-2014, 20:26)Scooterballe Skrev: Er det nu også så slemt? Jeg mener; du kører på en 25 år gammel motorcykel, så "noget" må der vel altid forventes?

Venligst Erik.

Tror bare han trænger til at brokke sig lidt, den gode Russer Grøn grin

Men ja, det er da nok lidt at forvente med sådan en gammel dame på 25Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Hmmmm.

Ville du hellere betale månedlige afdrag på f.eks. en VW Up? Eller - for nu at holde os til en relevant performance-klasse; en BMW M3 (eller hvad sådan een nu hedder)?

Nej, vel.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#5
(29-04-2014, 19:10)Russer60 Skrev: "Ulykkerne" vælter ned over mig Grin
Kiggede lidt på min kæde og så at tanhjulet på baghjulet var slidt mere end godt er så der skal ny på. Lidt bøvlet da bagsvingeren skal af. Kan jeg ikke selv så ekstern udgift. Samtidig vil jeg have sat en Waveskive på baghjulet incl nye klodser.

Så langt så godt.
Kørte en lille tur i går på 100km for at få løsnet op i ryggen, det plejer at hjælpe. Gjorde det så ikke denne gang Græder
Der imod opdagede jeg at mellempotten som forbinder de 2 potter med forrørene var rustet fra hinanden i den ene side. Den ene potte kan svinge næsten frit - ikke godt.

Heldigvis har jeg et godt netværk og har skaffet en mellempotte til 300,- brugt.
Nu skal jeg så bare beslutte mig, har nemlig 4 nye forrør liggende på Sjælland. Skal jeg vente og samle det hele eller skal jeg sætte mellempotten på og så senere montere de nye forrør?

Uhhh beslutninger beslutninger Grin

Prisen på kædekit og bagbremse runder de 3000,-, mellempotten??? omkring 1000,- men det er ok, det er jo ikke værre end at have en gammel bil Grin

Ulykker??

Det har intet med ulykker og gøre, det du nævner dér, det har med dårlig vedligeholdelse og GIDE holde øje med sin mc INDEN man tar en køretur på den.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Sig mig en ting. Læser i overhovedet HVORDAN jeg skriver?
Ulykkerne er i citationstegn hvilket betyder at jeg IKKE opfatter det som en ulykke. Enhver ved sgu da at et kædekit slides.
Kan ikke selv skifte, deraf ordet ekstern.

Mht potten og manglende vedligehold, gider jeg ikke kommentere. Den sad fast da jeg kørte hjemmefra og ikke da jeg nåede hjem. Hvem ligger på knæ og kigger ind bagved bundkåben og i givet fald hvad kan man se? Ikke ret meget.

Ja ved sgu da godt det er en gammel dame og jeg BROKKER mig ikke over udgifterne. Forsøgte bare at fortælle lidt fra en hverdag og ting jeg havde observeret ved Smølfen. Kors da, skal nok lade med det fremadrettet hvis I tager sådan på vej! Ond
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#7
Sidste sure indlæg fra mig. Hvordan kan denne sætning misforståes?

CITAT:".....det er jo ikke værre end at have en gammel bil Grin"

Ja jeg spørger bare??
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#8
(30-04-2014, 15:42)Russer60 Skrev: Sidste sure indlæg fra mig. Hvordan kan denne sætning misforståes?

CITAT:".....det er jo ikke værre end at have en gammel bil Grin"

Ja jeg spørger bare??

Skal du kritisere min gamle bil. Ond

(Må hellere skrive at jeg driller). Grin

Svar
#9
(30-04-2014, 15:55)barden Skrev: Skal du kritisere min gamle bil. Ond

(Må hellere skrive at jeg driller). Grin


Ja da Grin Er altså ikke så nærtagende normalt men synes godtnok jeg tydeligt gør opmærksom på i indlægget at jeg ikke mener noget af det skrevne negativt?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(29-04-2014, 22:53)stormbringer Skrev: Hmmmm.

Ville du hellere betale månedlige afdrag på f.eks. en VW Up? Eller - for nu at holde os til en relevant performance-klasse; en BMW M3 (eller hvad sådan een nu hedder)?

Nej, vel.


Nej selvfølgelig ikke men måske månedlige afdrag til en FJR1300. Dæleme om jeg skal have endnu en blikæske til at stå her. Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#11
(30-04-2014, 14:15)250 Skrev: Ulykker??

Det har intet med ulykker og gøre, det du nævner dér, det har med dårlig vedligeholdelse og GIDE holde øje med sin mc INDEN man tar en køretur på den.

Her. Lær noget nyt. http://da.wikipedia.org/wiki/Ironi

Svar
#12
Måske men det er netop det der er "farligt" på et forum. Man kan jo ikke lige læse det ud af det skrevne Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar


Forum spring: