Søg Garagen Hej Gæst! Register

MC "kan" være dyrt bekendskab
#37
(01-05-2014, 23:28)K. Hansen Skrev: Ja ok, kan sagtens forestille mig det er svært, ville det med garanti også være for mig Smil Ville bare sige det, ville sq være ærgerligt hvis kortet røg.

Det er bla. derfor jeg valgte og købe en 250´er - den kommer aldrig over 160 selvom det er tæt på.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
160 er stadig for meget.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#39
(02-05-2014, 08:13)250 Skrev: Det er bla. derfor jeg valgte og købe en 250´er - den kommer aldrig over 160 selvom det er tæt på.

163Km/t på speedometeret i går på motorvejenCool
Skal over og have den på rullefelt i dag, for at se hvad den kan.
Har du også haft nogen tændingsudsætter når den fik noget at leve af?
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#40
(03-05-2014, 09:27)mtk Skrev: 163Km/t på speedometeret i går på motorvejenCool
Skal over og have den på rullefelt i dag, for at se hvad den kan.
Har du også haft nogen tændingsudsætter når den fik noget at leve af?

Du er dæleme modig. Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#41
(03-05-2014, 09:27)mtk Skrev: 163Km/t på speedometeret i går på motorvejenCool
Skal over og have den på rullefelt i dag, for at se hvad den kan.
Har du også haft nogen tændingsudsætter når den fik noget at leve af?


Det spedometer kan du desværre ikke regne med, det viser for meget, jeg kører altid med gps, samt gpslogger.

Ja, det er der en del ´11´er der har, det er børnesygdomme fra den første model, det hjælp da min servicemand som har arbejdet med Honda i snart 30 år, så på første serevice, at ventilerne sku "justeres" det var i udstødningen, den fejl kommer fra fabrikken af - det har gået liiidt for stærkt med og få dem ud.

Men jeg køber samme model igen hvis det kommer dertil, bare ikke ´11 modellen Smil

Tilføjelse:
Ser lige jeg læste forkert, tændingsudsætter? Mener du over i det røde felt? For så er det "naturligt" Smil, det ku jeg så ikke finde på, på den søde Honda.

Jeg tænkte på det, med den ligepludselig går i stå ved alm kørsel.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
(03-05-2014, 09:27)mtk Skrev: 163Km/t på speedometeret i går på motorvejenCool
Skal over og have den på rullefelt i dag, for at se hvad den kan.
Har du også haft nogen tændingsudsætter når den fik noget at leve af?

Troede det var i Tyskland at vores maskiner fik lov til at strække ud og ikke her i DK?
Bortset fra det er 160 "ægte" km? vel heller ikke så tosset for en maskine på den størrelse.
Min klinger ud ved 230km/t ca. Aldrig ramt toppen og kommer heller ikke til det men ca. 210km/t er da forsøgt. I Tyskland.
Det farlige og det er vel uanset om det er 160 eller 210km/t er at man bliver fartblind. Kun ved at se til siden finder man ud af at det altså går rimeligt fremad Grin
Det "gode" er at hvis man står af ved de hastigheder, så er det kun de efterladte det er synd for, vi mærker intet. Hvorfor? Tjahhh vi har nok glemt at trække vejret når vi lander.

Snakker vi hastigheder på de Danske motorveje så ligger min hastighed som regel på 130-150km/t speedometervisning. Træk 10% fra i misvisning så passer det sådan ca.

Hvis man har bil, mc og lastbilkørekort, så koster det dyrt at generhverve, derfor kører jeg "pænt".
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#43
(03-05-2014, 21:41)Russer60 Skrev: Troede det var i Tyskland at vores maskiner fik lov til at strække ud og ikke her i DK?
Bortset fra det er 160 "ægte" km? vel heller ikke så tosset for en maskine på den størrelse.
Min klinger ud ved 230km/t ca. Aldrig ramt toppen og kommer heller ikke til det men ca. 210km/t er da forsøgt. I Tyskland.
Det farlige og det er vel uanset om det er 160 eller 210km/t er at man bliver fartblind. Kun ved at se til siden finder man ud af at det altså går rimeligt fremad Grin
Det "gode" er at hvis man står af ved de hastigheder, så er det kun de efterladte det er synd for, vi mærker intet. Hvorfor? Tjahhh vi har nok glemt at trække vejret når vi lander.

Snakker vi hastigheder på de Danske motorveje så ligger min hastighed som regel på 130-150km/t speedometervisning. Træk 10% fra i misvisning så passer det sådan ca.

Hvis man har bil, mc og lastbilkørekort, så koster det dyrt at generhverve, derfor kører jeg "pænt".

Fornuftigt Smil OG mtk bliver jo ekstra hårdt ramt af, kun at være 20 år. Derfor synes jeg det er dumt at lege med det på den måde.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#44
(03-05-2014, 13:41)250 Skrev: Det spedometer kan du desværre ikke regne med, det viser for meget, jeg kører altid med gps, samt gpslogger.

Ja, det er der en del ´11´er der har, det er børnesygdomme fra den første model, det hjælp da min servicemand som har arbejdet med Honda i snart 30 år, så på første serevice, at ventilerne sku "justeres" det var i udstødningen, den fejl kommer fra fabrikken af - det har gået liiidt for stærkt med og få dem ud.

Men jeg køber samme model igen hvis det kommer dertil, bare ikke ´11 modellen Smil

Tilføjelse:
Ser lige jeg læste forkert, tændingsudsætter? Mener du over i det røde felt? For så er det "naturligt" Smil, det ku jeg så ikke finde på, på den søde Honda.

Jeg tænkte på det, med den ligepludselig går i stå ved alm kørsel.


Der var jeg lidt for hurtig - den gik i stå midt i bilkøen igår. Jeg vil dog sige det har hjulpet med ventiljusteringen, for det skete "oftere" før i tiden. Det sker så meget sjældent for mig nu, så sjældent at jeg troede det var væk Smil

Jeg kan se at mange Fi+carb motorcykler har det samme problem.

Modsat Honda (der har røven fuld af penge) har Kawasaki forsøgt at gøre noget ved problemet, det drejer sig om deres nye 300ccm, dog uden at det har hjulpet.
Svar
#45
(01-05-2014, 21:25)stormbringer Skrev: Ja, jeg lurede også lige et øjeblik på tallet - det forekom meget højt. Men for det første indeholder summen to nye motorcykler og et kørekort, og for det andet har den gode mand jo rent faktisk formået at køre et ganske respektabelt antal kilometer.

Ved nærmere eftertanke er det nu egentlig ikke så slemt.

@mtk: Hvad blev der af 'Yamaha - den ska man ha'en? Og ifald du har solgt den igen; gider du så ikke lige prøve at forklare Baddi hvorfor du solgte den. Han har gang i at købe en vildt dyr 125'er fordi (fornemmer jeg) han tror det bliver et længerevarende bekendtskab.

En ny(Yamaha'en) og en næsten ny(5600km og to år gamle)(honda'en) Jeg synes ikke beløbet er så stor igen, når det er med ALT!!! og forsikringen er ikke ligefrem billig nå man kun er 18år.

En 125'er er sjov nok når man holder sig til by og bi vejene, i et år, med det med at ligge og køre 80km/t på den større vej kan man ikke, og så kunne jeg så heller ikke få nogen gode dæk til den, plus den skulle have nyt kædekit (ca3500kr i alt), så det var sådan set derfor jeg skiftede den.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
(03-05-2014, 13:41)250 Skrev: Det spedometer kan du desværre ikke regne med, det viser for meget, jeg kører altid med gps, samt gpslogger.

Ja, det er der en del ´11´er der har, det er børnesygdomme fra den første model, det hjælp da min servicemand som har arbejdet med Honda i snart 30 år, så på første serevice, at ventilerne sku "justeres" det var i udstødningen, den fejl kommer fra fabrikken af - det har gået liiidt for stærkt med og få dem ud.

Men jeg køber samme model igen hvis det kommer dertil, bare ikke ´11 modellen Smil

Tilføjelse:
Ser lige jeg læste forkert, tændingsudsætter? Mener du over i det røde felt? For så er det "naturligt" Smil, det ku jeg så ikke finde på, på den søde Honda.

Jeg tænkte på det, med den ligepludselig går i stå ved alm kørsel.

Jeg skal trække 10km/t fra når jeg når over 60-70km/t på speedometeret.

Nej det er ikke over i det røde felt. Jeg køre aldrig i det røde felt, max op til 9500, føler ikke at der er noget trak der over. Jeg har oplevet det ved 6000rpm, men det var næsten kun når jeg kørte frisk til, op til ca 8500-9000rpm og så holdt den i 4. eller 5 gear at det skete. Jeg har aldrig oplevet at den er gået ud for mig.

Tændingsudsætter: Det føles lidt ligesom man slår tændingen fra i et ½ sek., ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare det.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#47
(03-05-2014, 10:21)K. Hansen Skrev: Du er dæleme modig. Smil

Mit eneste selskab var en varevogn der kørte fra mig, ellers var der ikke en eneste bil.
Og så svarer de 163km/t på speedometeret kun til ca. 153km/t i virkeligheden. Det var selvfølgelig i TysklandRullende øjne
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#48
(04-05-2014, 09:45)mtk Skrev: Mit eneste selskab var en varevogn der kørte fra mig, ellers var der ikke en eneste bil.
Og så svarer de 163km/t på speedometeret kun til ca. 153km/t i virkeligheden. Det var selvfølgelig i TysklandRullende øjne

Ja okay, troede det var herhjemme, det må du undskylde Smil

Synes vores regler herhjemme er latterlige, de snakker endda om at sløjfe de steder hvor man må køre 130 på motorvejen, og gå tilbage til 110 på alle strækninger. Begrundelse? Der sker for mange uheld på de strækninger hvor der er 130 km zone. Tvivler nu på det ændrer sig med 110, men man kan jo håbe.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: