Søg Garagen Hej Gæst! Register

"Snydt" af Molslinien
#1
Personen i følgende artikel, mener sig snydt af Molslinien.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article2270614.ece

Hvis han mundtligt, har fået at vide at den er gratis at overfører, så er det lige så bindende som en skrevet aftale. Eller er jeg forkert på den. Men at sidestille den med en MC grundet længden, er for fjollet synes jeg.

Når det så er skrevet, så er næsten intet gratis idag.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(28-04-2014, 11:25)Jps Skrev: Personen i følgende artikel, mener sig snydt af Molslinien.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article2270614.ece

Hvis han mundtligt, har fået at vide at den er gratis at overfører, så er det lige så bindende som en skrevet aftale. Eller er jeg forkert på den. Men at sidestille den med en MC grundet længden, er for fjollet synes jeg.

Når det så er skrevet, så er næsten intet gratis idag.

De har da bare fundet ud af de kunne tjene lidt ekstra ved og ændre prisliste så der skal betales for den, men så vidt jeg ved så er en mundtlig aftale også bindene hvis det kommer til en retsag.

Er desværre bare enormt svært og bevise hvis man ikke har et vidne der har hørt da man lavede aftalen.

Så når man gør den slags så optag samtalen så har man bevis for det.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
Mundtlige aftaler er ikke juridisk bindende, medmindre du har et bevis, for eksempel i form af vidner eller optagelse af aftalen. Det siger jo lidt sig selv, da man ikke kan bevise dem ellers.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Nu er Ape'en også ret pæn i størrelsen. Og det er sammenstille den med en Mc, er måske fair nok af Mols-linjen. Men kan godt forstå det er surt, når man har været vant til noget andet. Mols-linjen kunne dog have udvist noget Goodwill og fået lidt god reklame ud af det.
Was Flying On A Piaggo FLY ... Now Everything Is In Neo - Yamaha Neos
Svar
#5
Surt, hvis han har valgt transportmiddel efter færgens takster førhen. Men de har til enhver tid ret til at justere priser og kategorier. Manden fandt et 'smuthul' og er nu blevet fortørnet over at det er lukket. Det er udelukkende hans egen fejl.

Jo flere Ape'r der tager færgen, jo mere fokus bliver der på det. Så man kan sige, at han selv har været medvirkende til ændringen. Og nej, de er bestemt ikke små - de fylder skam godt op i landskabet. Så jeg forstår godt ændringen fra Mols-Linien's side af.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(28-04-2014, 11:47)K. Hansen Skrev: Mundtlige aftaler er ikke juridisk bindende, medmindre du har et bevis, for eksempel i form af vidner eller optagelse af aftalen. Det siger jo lidt sig selv, da man ikke kan bevise dem ellers.

De er rent faktisk juridisk bindende, men problemet ligger netop i at det kan være meget svært at bevise.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
(28-04-2014, 12:08)Teddy Skrev: Surt, hvis han har valgt transportmiddel efter færgens takster førhen. Men de har til enhver tid ret til at justere priser og kategorier. Manden fandt et 'smuthul' og er nu blevet fortørnet over at det er lukket. Det er udelukkende hans egen fejl.

Jo flere Ape'r der tager færgen, jo mere fokus bliver der på det. Så man kan sige, at han selv har været medvirkende til ændringen. Og nej, de er bestemt ikke små - de fylder skam godt op i landskabet. Så jeg forstår godt ændringen fra Mols-Linien's side af.

Ja men de holder på et dæk hvor der alligvel ikke kan holde biler og det er jo nok begrænset hvor mange scootere/mcér de har med på hver overfart.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#8
(28-04-2014, 12:14)DarkSide Skrev: De er rent faktisk juridisk bindende, men problemet ligger netop i at det kan være meget svært at bevise.

Det er det jeg mener Smil Skulle nok have formuleret det anderledes Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
(28-04-2014, 12:16)Quiks Skrev: Ja men de holder på et dæk hvor der alligvel ikke kan holde biler og det er jo nok begrænset hvor mange scootere/mcér de har med på hver overfart.

Pladser skal man ikke bekymre sig meget om, hvad angår knallerter/scooter. Der er masser af dem. Kan holde 15-20 stk.

Vedr. Prisen for sådan en 3 hjulet, efter de nye priser og vilkår. Er såment fair nok. Men at den går ind under som MC?? Det er nok en fejlbeskrivelse. Da en Ape 25/45 er en 50ccm. Vil den aldrig kunne gå ind under som MC (Måske i følge Mols-Linien) Men ikke kategorisk.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(28-04-2014, 12:08)Teddy Skrev: Surt, hvis han har valgt transportmiddel efter færgens takster førhen. Men de har til enhver tid ret til at justere priser og kategorier. Manden fandt et 'smuthul' og er nu blevet fortørnet over at det er lukket. Det er udelukkende hans egen fejl.

Jo flere Ape'r der tager færgen, jo mere fokus bliver der på det. Så man kan sige, at han selv har været medvirkende til ændringen. Og nej, de er bestemt ikke små - de fylder skam godt op i landskabet. Så jeg forstår godt ændringen fra Mols-Linien's side af.

Nu har der nu ikke være decideret nogle priser på en 3 hjulet køretøj. At han havde fundet en "smuthul" i billetprisen (Gående Passager) Er ikke hans problem. At de så har fået ændret prisen og vilkår. Har de også til en hver tid til at ændre. Men når det så er sagt. Ja, man kan diskutere om en mundlig aftale er lige så godt, som en skriftlig. Ja juridisk set, så er det. Men hvordan vil man kunne dokumentere, at den mundlige aftale, kan give dit ret. Hvis altså du ikke har optaget opkaldet?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#11
Jeg syntes at det er fair nok at de har ændret det ,og at han har nået at få 6 ture inden at de lavede det om er så bare hans held men den fylder jo godt sådan en Ape så må han jo spare et andet sted eller Købe en Pgo med 3 hjul.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#12
(28-04-2014, 19:00)Johannes Johansen Skrev: Jeg syntes at det er fair nok at de har ændret det ,og at han har nået at få 6 ture inden at de lavede det om er så bare hans held men den fylder jo godt sådan en Ape så må han jo spare et andet sted eller Købe en Pgo med 3 hjul.

Ja det burde han. Men en billet til 249 kr pr tur (mc-billet, lavpris), er jo hellere ikke så meget større. En normalt billet koster 349 kr (Gående Passager) og en normalt pris, som MC 399 kr. Så kan hellere ikke se problemet. Men mener dog at Apen, bør have sit eget pris-kategori, og ikke gå under som MC. At den gøre det, på baggrund af den størrelse, bliver det jo ikke som en MC af den grund. Blink med øjet Men det er jo så deres valg. Enten så må acceptere deres ændring, og stadig sejle med dem, ellers også kan man tage en anden færgerute.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar


Forum spring: