Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hot 50 mangler fremdrift
#1
Hej, jeg har nu i tæt ved en uge bokset med min Hot 50 som mit under en lille køre tur begyndte at prutte og mangle træk krafter.

Jeg har indtil nu foretaget følgende:

Renset kaburator og luftfilter.
Skifte brændstof/Vakum slanger
Tjekket at der kommer benzin ned.
Skiftet Tændrør.
Tjekket gnist.
Skiftet Cylinder + Stempel samt pakninger.

Indtil videre lyder det som om der er stoppet med at prutte i udstødningen og den starter rimeligt på kickstart, men når man tager gas går den kun lidt op i omdrejninger dog ikke nok til at dreje bag hjulet rundt.

Nogen herinde der har en idé?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(22-04-2014, 23:14)Spliids Skrev: Hej, jeg har nu i tæt ved en uge bokset med min Hot 50 som mit under en lille køre tur begyndte at prutte og mangle træk krafter.

Jeg har indtil nu foretaget følgende:

Renset kaburator og luftfilter.
Skifte brændstof/Vakum slanger
Tjekket at der kommer benzin ned.
Skiftet Tændrør.
Tjekket gnist.
Skiftet Cylinder + Stempel samt pakninger.

Indtil videre lyder det som om der er stoppet med at prutte i udstødningen og den starter rimeligt på kickstart, men når man tager gas går den kun lidt op i omdrejninger dog ikke nok til at dreje bag hjulet rundt.

Nogen herinde der har en idé?

Du mangler at tjekke stelforbindelse, variator, rem, ruller og kobling Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(22-04-2014, 23:20)Jps Skrev: Du mangler at tjekke stelforbindelse, variator, rem, ruller og kobling Blink med øjet.

Jeg har lavet en ekstra stelforbindelse og resten fejler ikke noget, har også lige kigget på membranen men umiddelbart ingen fejl der.

Hvad er symtomer ved utæt / defekt membran.

Prøvede først at suge i vacum slange og det er som om den ikke lukker / jeg kan både suge og puste uden modstand.
Svar
#4
(23-04-2014, 12:38)Spliids Skrev: Jeg har lavet en ekstra stelforbindelse og resten fejler ikke noget, har også lige kigget på membranen men umiddelbart ingen fejl der.

Hvad er symtomer ved utæt / defekt membran.

Prøvede først at suge i vacum slange og det er som om den ikke lukker / jeg kan både suge og puste uden modstand.

Ved membranen kan du se benzin omkring studsen, hvis den er utæt. Hvis det er selve membranen du mistænker, så skift membranbladene.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Har nu skiftet membranen dog uden held, den er som om den starter lidt nemmere men ellers ingen bedring.

Problemet er derfor stadig at den starter og køre fint i tomgang, man tager ikke gas eller rettere lyde det som om den forsøger, men det bliver ikke til omdrejninger.

Begynder så småt at mistænke CDI boksen, den styre vel maks omdrejninger på en hot hvis det er en standard CDI?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Langt om længe fik jeg fat på fejlen og ganske som forventet var det CDI boksen som var defekt.

Købte en 99 kr. thansen model og satte på, et tryk på kick og maskinen tog fat som aldrig før Smil
Muligvis er årsagen til at den køre meget bedre alle de reservedele jeg har skiftet på den inden jeg fandt løsningen.

Mvh.
Spliids Grin
Svar
#7
(24-04-2014, 21:54)Spliids Skrev: Langt om længe fik jeg fat på fejlen og ganske som forventet var det CDI boksen som var defekt.

Købte en 99 kr. thansen model og satte på, et tryk på kick og maskinen tog fat som aldrig før Smil
Muligvis er årsagen til at den køre meget bedre alle de reservedele jeg har skiftet på den inden jeg fandt løsningen.

Mvh.
Spliids Grin


Godt at høre Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: