Svar: 100
Tråde: 6
Tilmeldt: Apr 2006
Energy Skrev:Ok, så må skruerne jo have fat i en luftkanal i stedet for en benzinkanal - som jeg pr. automatik troede.. :P
Ja, hvis den ikke reagerer på det sidste af gassen, så må hoveddysesen være for lille - hvilket jo også er ret normalt i disse Euronorm tider.'
Har du ikke en manuel choker på dyret ? Den kunne du lige teste med, ved at trække den lidt ved fuld gas, og se om motoren ikke reagerer bedre.
Det med chokeren er prøvet, men når man som jeg går og skruer lidt i dyret og den får en lidt fed blanding i forvejen, giver det ikke den samme effekt, da chokeren giver mest i lave omdrejninger og derfor ikke kan høres på samme måde som dem der står lidt magert.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Truckerjan Skrev:Det med chokeren er prøvet, men når man som jeg går og skruer lidt i dyret og den får en lidt fed blanding i forvejen, giver det ikke den samme effekt, da chokeren giver mest i lave omdrejninger og derfor ikke kan høres på samme måde som dem der står lidt magert.
Det fik jeg ikke rigtig fat i men, hvis det er en spjældchoker, så virker tricket ved alle rpm. - den lukker bare af for luften, men problemet er jo v fuldgas, så det nytter ikke rigtig at justere på luft/bandningsskrue da den kun styrer tomgangsdysen.
Svar: 100
Tråde: 6
Tilmeldt: Apr 2006
Energy Skrev:Det fik jeg ikke rigtig fat i men, hvis det er en spjældchoker, så virker tricket ved alle rpm. - den lukker bare af for luften, men problemet er jo v fuldgas, så det nytter ikke rigtig at justere på luft/bandningsskrue da den kun styrer tomgangsdysen.
Nej du!
Blandingsskruen virker over hele spektret, ellers ville der jo ingen virkning være på hvor meget den ville kunne trække op i mod vind mm. Og der er sandelig stor forskel hvor meget du skruer.
Med hensyn til luften, har jeg en mistanke om at den ikke kan få luft nok, da tilgangen til luftfilterkasse er noget lille efter min mening. men det bliver der rådet bod på...
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Truckerjan Skrev:Nej du!
Blandingsskruen virker over hele spektret, ellers ville der jo ingen virkning være på hvor meget den ville kunne trække op i mod vind mm. Og der er sandelig stor forskel hvor meget du skruer.
Med hensyn til luften, har jeg en mistanke om at den ikke kan få luft nok, da tilgangen til luftfilterkasse er noget lille efter min mening. men det bliver der rådet bod på...
Nådada !..
hock:
Jammen så må det være en usædvanlig karburatorkonstruktion der er på sådan en fætter.
Normalt er tomgangsdysen der jo kun fordi der i tomgang ikke er stor nok luftgennemstrømning i karburatoren til at trække noget op af hoveddysen, derfor den lille tomgangsdyse - som styres af en blandingsskrue/luftskrue. Ved fuld gas (el. over 3000rpm.) er det hoveddysen der "arbejder", og tomgangsdysen er derfor ineffektiv i det område.
Luft kan du jo sådan set altid give den, div. åbne trådfiltre er også udbredt på 4T hvis de skal sige lidt og mangler åndedræt, men det er måske ikke lige sagen ?