Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er afgifter indregnet i salgsprisen på motorcykler?
#25
Der er skam ikke noget galt i at være småforelsket. Blink med øjet
Da jeg fik noget pension udbetalt for et par år siden var jeg helt pjattet med Hondas 250 cbr til 50 K.
Jeg ved ikke hvor mange timer jeg brugte på regnestykket om jeg skulle købe eller ej, enden på det hele blev EJ, kunne godt have købet den, men ville så ikke have råd til at bruge den Grøn grin

Men min søn var godt træt af mig i den periode Flov
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(04-04-2014, 10:42)onza Skrev: Der er skam ikke noget galt i at være småforelsket. Blink med øjet
Da jeg fik noget pension udbetalt for et par år siden var jeg helt pjattet med Hondas 250 cbr til 50 K.
Jeg ved ikke hvor mange timer jeg brugte på regnestykket om jeg skulle købe eller ej, enden på det hele blev EJ, kunne godt have købet den, men ville så ikke have råd til at bruge den Grøn grin

Men min søn var godt træt af mig i den periode Flov

Bestemt nej. Da jeg købte scooter, var jeg helt grøn, vidste ikke om jeg overhovedet gad bruge den. Lånte alligevel 15000kr i banken til en helt ny, så det var en satsning og nok også et udslag af en forelskelse.

Venligst Erik.
Svar
#27
Citat:[b]Men så tager jeg lige et nyt spørgsmål, når nu Stormbringer nævnte at standen kontra km tal ofte er anderledes end på scootere. Grin
Hvis man skal ud og kigge brugte A1 motorcykler, hvor mange km vil så være for meget for en cykel der ellers ser pæn nok ud? Grin
Hvis man skal ud og kigge brugte A2 motorcykler fra sluthalvfemserne og 00'erne, hvor mange km er så meget for en motorcykel, når man primært kigger på honda, suzuki og yamaha? Grin

Hvis vi snakker billige MC'er kan det da være lkgemøj hvad den har kørt, det jo ik som med bil at man skrotter den fordi motoren brækker sig, eller cyklen er blevet stærkt angrebet af rust, næ det laver man, ligesom ved en bette knullert.

Kig efter stand istedet for antal km.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#28
Man lever kun en gang.! Vil man noget skal det fandeme også gøres! Smil

Og dog.. En stor pølsemix på at du vil have en større model så snart du kan! Kan forestille mig at de 125cc taber værdi hurtigere end Soc taber mandater i meningsmålingerne.. Smil

Køb dog noget "gammelt" lort til at starte med, og så få en "ordentlig" mc når tid er Smil

Imo er det temmelig fesent med en cykel der ligner noget der kan klare 300kmt+ Men i realiteten har svært ved at opretholde 100 Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#29
(03-04-2014, 16:10)Baddi Skrev: Ikke der har råd til at købe en større motorcykel, som opfylder min drøm om en sportsmotorcykel, da priserne på dem jo stiger sammen med motorstørrelsen. Grin
Mnjaeh. Det første stykke af vejen - 125'er-modellen - kan jeg ikke råde dig. Men ved skiftet til mellemkort skal du da ikke glemme at mange af de lidt større cykler kan udstyres med et restrictor-kit. Når så du rykker op i den frie klasse, fjerner du blot restrictor-kittet - og vupti har du en 'stor cykel'.

Eksempelvis er min egen lille 500'er jo forsynet med 58 hk fra fabrikken. Det er 'for lidt' for en 'stor cykel' og derfor sælges den uforholdsmæssigt billigt. Men sæt et restrictor-kit på den og så har du en uber-solid mellemklassecykel til småpenge.
Der fåes andre modeller med højere fabriks-ydelse som kan begrænses. Men jo større effekt, jo mere interessant er modellen og priserne er derfor højere.

Tag nu din kørelærers råd og prøv nogen af skolecyklerne - eventuelt når du skal på manøvrebane. Det gi'r lidt mere fornemmelse for sagen.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Test af 125ccm.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#31
Du kunne jo kigge forbi http://motorcykel.jensenas.dk/ i påsken. De har igen-igen udsalg. Det er en rodebutik, men deri kan der ligge noget godt . Smil
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#32
(06-04-2014, 08:51)stormbringer Skrev: Du kunne jo kigge forbi http://motorcykel.jensenas.dk/

Jeg kiggede selv ind.

Øj, hvor har de meget. Den største forhandler jeg har set til dato. Alverdens sager; jeg hæftede mig ved et par VFR800'er og en mindre flåde af CBR1100 XX Super blackbird med alt for mange kræfter. Samt en enorm samling tøj, støvler, hjelme, handsker og alt muligt andet tilbehør.

De har siger og skriver een 125'er på lager. En KTM Duke 125 med 15 HK, som de fleste nok vil kalde en 'sportscykel'. Se mere på http://www.ktm.com/gb/naked-bike/125-duk...0GkddCE8qo
Cyklen er fra 2012, og sælges næsten 20 tusind under nyprisen på godt 58 tusind. Den har vistnok ABS.

http://motorcykel.jensenas.dk/nye-brugte...m-125-duke
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#33
Tilsyneladende er der ikke så mange 125`ere til salg. Og med loven i mente må det så åbenbart ikke være så svært at sælge en nyere 125`er. Alle beslutninger skal da overvejes, men det er selvfølgelig op til ens temperament. Da jeg var med Katana i Bikeshoppen i Viborg i torsdags, var jeg for i øvrigt overrasket over hvor billige brugte motorcykler er. Noget på 500ccm der ligner næsten nyt kunne fås for omtrent 30.000kr så det ud til. Blot min umiddelbare indskydelse.

Venligst Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(06-04-2014, 21:37)Scooterballe Skrev: Noget på 500ccm der ligner næsten nyt kunne fås for omtrent 30.000kr så det ud til.

Korrekt. hos Jensen i Horsens hvor jeg fandt Duke'n, havde de stort set intet under 600cc - sandsynligvis fordi den slags små maskiner er usælgelige. Det er der egentlig også en vis logik i, set ud fra markedet.

A1/A2-kortmenageriet er helt nyt. Ergo er der ikke mange indehavere af disse kort endnu. Og MC er i et vist omfang en "old man's hobby". Jeg mener - ungerne er fløjet fra reden, man har fået lidt friværdi i huset, lidt fritid er det også ved at blive til og den gamle drøm om frihed på to hjul får derfor god grobund.

Har man et A-kort (unlimited), penge, tid og interesse - så bliver det næppe en 250cc commuter-cykel man går på jagt efter. Selv hvis man ikke ønsker at kaste masser af penge i grams er der faktisk sjove sager at hente; jeg så en FJ1200 blive rullet ud og startet op for en potentiel køber. Russer vil sandsynligvis give mig ret når jeg gætter på at sådan en 130 hestes (vistnok) maskine er et interessant bekendtskab. Og prissedlen på den var et sted sidst i 20-tusind-kronersklassen...

Fakta understøtter udsagnet. Jensen havde +600 cykler, hvoraf een var relevant for A1-kortindehavere.

Så jeg vil holde fast i mit tidligere udsagn. Hold lidt igen med pengene på en 125'er, køb en fornuftig mellemmodel og få så for pokker hældt så mange kilometer på den, som du har mulighed for at gøre. Det giver trafikal erfaring. Og den får man brug for, når man efterfølgende veksler bettepotten til et missil.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#35
(07-04-2014, 11:14)stormbringer Skrev: Korrekt. hos Jensen i Horsens hvor jeg fandt Duke'n, havde de stort set intet under 600cc - sandsynligvis fordi den slags små maskiner er usælgelige. Det er der egentlig også en vis logik i, set ud fra markedet.

A1/A2-kortmenageriet er helt nyt. Ergo er der ikke mange indehavere af disse kort endnu. Og MC er i et vist omfang en "old man's hobby". Jeg mener - ungerne er fløjet fra reden, man har fået lidt friværdi i huset, lidt fritid er det også ved at blive til og den gamle drøm om frihed på to hjul får derfor god grobund.

Har man et A-kort (unlimited), penge, tid og interesse - så bliver det næppe en 250cc commuter-cykel man går på jagt efter. Selv hvis man ikke ønsker at kaste masser af penge i grams er der faktisk sjove sager at hente; jeg så en FJ1200 blive rullet ud og startet op for en potentiel køber. Russer vil sandsynligvis give mig ret når jeg gætter på at sådan en 130 hestes (vistnok) maskine er et interessant bekendtskab. Og prissedlen på den var et sted sidst i 20-tusind-kronersklassen...

Fakta understøtter udsagnet. Jensen havde +600 cykler, hvoraf een var relevant for A1-kortindehavere.

Så jeg vil holde fast i mit tidligere udsagn. Hold lidt igen med pengene på en 125'er, køb en fornuftig mellemmodel og få så for pokker hældt så mange kilometer på den, som du har mulighed for at gøre. Det giver trafikal erfaring. Og den får man brug for, når man efterfølgende veksler bettepotten til et missil.

Nøj hvor skal jeg dog hen til det der Jensens og savle og græde over de maskiner jeg ikke må køre på. Grin

Jeg er stadig ikke helt oppe og køre over nogen af de andre 125cc'er, men kan jeg få noget der passer drømmen om under halvandet år når jeg runder de 20, så er det vel nogle gode råd i har givet mig med at vente med pengepungen. Smil

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor motorcykler behøver være en hobby for gamle mænd. Jeg kunne forestille mig at lækre brugte små motorcykler ville være et marked mange ville gå efter, hvis de efter at have haft scooter fra 16 til 18 år så ville have motorcykel, men åbenbart er det ikke sådan andre unge fyre tænker.
Selv føler jeg mere at jeg er mere "i trafikken" på to hjul, hvor jeg efter at have kørt scooter i en del år har følt mig fri til at dreje gashåndtaget og føle accelerationen samt at kunne styre køretøjet med kroppen og derfor skulle leve mig ind i det. Derudover ser jeg også motorcykler som en mere sikker måde at transportere sig, i den forstand at man på to hjul er ekstremt vågen over, hvad der sker omkring en i trafikken når man ved hvor meget man kan komme til skade i et uheld. Smil
Selvfølgelig er biler lækre. Hurtige biler, tørvejr, at hente kammeraterne og snakke med dem eller høre høj musik og så meget andet, men som transport til én person (og en lille kæreste, skulle man få sig sådan en) er en motorcykel jo langt bedre og nød man at køre scooter (måske tunede), så er en motorcykel jo mere en opgradering end en bil er. Grøn grin
Men sådan er jeg åbenbart den eneste 18-årige der tænker... I mine øjne er det også lidt mere sexet at samle en pige op i noget der virkelig oser af fart og lige dér er en lækker motorcykel jo betydeligt billigere end en superbil der skal ramme samme højde i lækkerheds-skalaen. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#36
(07-04-2014, 19:04)Baddi Skrev: Nøj hvor skal jeg dog hen til det der Jensens og savle og græde over de maskiner jeg ikke må køre på. Grin

Jeg er stadig ikke helt oppe og køre over nogen af de andre 125cc'er, men kan jeg få noget der passer drømmen om under halvandet år når jeg runder de 20, så er det vel nogle gode råd i har givet mig med at vente med pengepungen. Smil

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor motorcykler behøver være en hobby for gamle mænd. Jeg kunne forestille mig at lækre brugte små motorcykler ville være et marked mange ville gå efter, hvis de efter at have haft scooter fra 16 til 18 år så ville have motorcykel, men åbenbart er det ikke sådan andre unge fyre tænker.
Selv føler jeg mere at jeg er mere "i trafikken" på to hjul, hvor jeg efter at have kørt scooter i en del år har følt mig fri til at dreje gashåndtaget og føle accelerationen samt at kunne styre køretøjet med kroppen og derfor skulle leve mig ind i det. Derudover ser jeg også motorcykler som en mere sikker måde at transportere sig, i den forstand at man på to hjul er ekstremt vågen over, hvad der sker omkring en i trafikken når man ved hvor meget man kan komme til skade i et uheld. Smil
Selvfølgelig er biler lækre. Hurtige biler, tørvejr, at hente kammeraterne og snakke med dem eller høre høj musik og så meget andet, men som transport til én person (og en lille kæreste, skulle man få sig sådan en) er en motorcykel jo langt bedre og nød man at køre scooter (måske tunede), så er en motorcykel jo mere en opgradering end en bil er. Grøn grin
Men sådan er jeg åbenbart den eneste 18-årige der tænker... I mine øjne er det også lidt mere sexet at samle en pige op i noget der virkelig oser af fart og lige dér er en lækker motorcykel jo betydeligt billigere end en superbil der skal ramme samme højde i lækkerheds-skalaen. Grøn grin

Jeg har aldrig haft den der, nu jeg 18, jeg skal bare have kortet i hus og køre en masse bil! næh, det har altid været MC jeg har kigget efter, desvære ville de gamle kun betale Bilkortet, ville ellers have haft et MC kort istedet.

De fleste 18 årige er vel trætte af den bidende kulde, og regnfulde dage med 2hjul, så de vil bare videre med bil (blot en tanke).

Mht marked, så er det jo de færreste 18 - 19 årige der har penge at lægge ud til den 125'er til sjov som koster 30,000+++, og det er jo kun den aldersgruppe 125'erne sælges til.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar


Forum spring: