Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er afgifter indregnet i salgsprisen på motorcykler?
#13
(02-04-2014, 12:00)Katana Skrev: Prisen der er oplyst er incl afgift og moms. Yamaha'en er virkelig lækker i hvid/sort. MEN prisen er helt afsindig!!.

Ayay Caramba!
Alt for dyrt. Vi er vant til at forestille os at vi vil beholde køretøjet i længere tid, og at det derfor skal være 'langtidsholdbart'. Men om lige nøjagtig 2 år - når du kan opgradere dit kort - vil du jo nok gøre dette. Og så skal du alligevel ud og finde en ny cykel.

Hvad med at tænke i gensalgsværdi i stedet? Så kan det godt være at det du kommer ud at køre på ikke lige er den allersmarteste drømme-whizbang-maskine, men til gengæld ved du det er et tidsbegrænset projekt og at du kan komme af med cyklen igen til en fornuftig penge.

For tror du at du vil kunne sælge 50 kilokroners-cyklen om 2 år til f.eks. 40k? Næppe.

Hvis du kan finde en 125cc i-maskine et sted omkring 25k, så vil du nok få lettere ved at finde købere til den, når der er gået to år, samtidig med at tabet er begrænset.

Alternativt kunne du jo flytte dit injektion-projekt over på en Kymco K-pipe?
15 kilokroner + dit eget injector-kit = sjov og ballade.

Eftertanke: Er der ikke noget med max kraft/vægt-forhold tilladt for 125'erne? Hvad sker der hvis man nu viser sig iklædt ovennævnte toptunede kombination? Bli'r Bent Betjent så knotten?
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Mit råd er. Køb så billigt som muligt og IKKE en spritny.
Du vil 100% komme til at skulle investere i noget større når du får opgraderet kortet og så er pengene givet tosset ud hvis du vil købe nyt.
Du får ALDRIG pengene retur uanset hvor godt du vedligeholder din 125c maskine.

Køb en maskine med x antal år på bagen du kan bruge til at få erfaring på. BILLIG vel og mærke. Når du så opgraderer det lånte stykke pap, så kan du begynde at tænke i nyere maskiner.

Det er hovedløst at købe ny 125cc for du VIL sælge den igen og med tab.

Min historie selv om den ikke includerer ænding i pap er at jeg på lidt over et år skiftede fra en 450cc til en 650cc til en 1100cc.
Alene af den grund at de 2 første var for små.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#15
Tanken med at købe en af de to er at jeg virkelig godt kan lide udseendet og godt kan lide tanken om de 120 km/t, så jeg til nøds kan snige mig ud på motorvejen, skulle det blive nødvendigt. Grøn grin

Jeg kan godt se fidusen i at købe en billig for at have råd til en anden med større motor senere, men jeg tænker her at jeg når jeg er henholdsvis 20 og 22, hvor kortet opgraderes, stadig er under uddannelse og højest sandsynligt ikke der har råd til at købe en større motorcykel, som opfylder min drøm om en sportsmotorcykel, da priserne på dem jo stiger sammen med motorstørrelsen. Grin

Jeg tænker derfor at en motorcykel som en af dem ville være i stand til at yde glæde i mere end den korte tid der går før jeg har kort til noget større. Grøn grin
Forhåbentlig indtil jeg er færdiguddannet og så også har råd til en af de større Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#16
(03-04-2014, 16:10)Baddi Skrev: jeg når jeg er henholdsvis 20 og 22, hvor kortet opgraderes, stadig er under uddannelse og højest sandsynligt ikke der har råd til at købe en større motorcykel, som opfylder min drøm om en sportsmotorcykel, da priserne på dem jo stiger sammen med motorstørrelsen. Grin
Nu er jeg ikke helt stærk i de nye regler mht hvilken størrelse osv osv du må køre på.
Sportsmc hvad er det? Såden en idiot Brian MC som du kun kan køre max 50km på inden du må stoppe fordi du får ondt i røven eller spaghettiarmene eller er det en maskine som KAN køre hurtigt men som oven i også kan køres langt på?

Min er f. eks en sports touring,130hk, topspeed 235km/t, 0 - 100 på ca 3 sek Er det langsomt i din optik? Eller må den ikke køres på når du opgraderer?
Sådan en kan købes i fin fin stand for 25-30.000,- NYSYNET.
Der findes masser af stumper til billige penge.

Du skriver om nypriser, det er der jeg falder af, hvorfor søren skal det være nyt?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#17
Du kan da få en Kawasaki ninja 250cc når du er 20 til 60tusinde af ny.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
I må sgu have masser af penge?
60.000,- til ny MC, det har jeg sgu ikke engang råd til.
Spørger igen, hvad fanden er der galt i at købe brugt?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#19
(03-04-2014, 19:37)Russer60 Skrev: I må sgu have masser af penge?
60.000,- til ny MC, det har jeg sgu ikke engang råd til.
Spørger igen, hvad fanden er der galt i at købe brugt?

Nogen kan godt lide at have nyt Smil

Jeg personligt synes ikke der er noget galt med at købe brugt.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#20
Jeg tror at Baddi er småforelsket. Forelskelse er, siger nogle, en sindsygdom. Så må småforelskelse jo være en lidt mildere form for sindsygdom skulle man mene. By the way; er der mange små brugte mc`er (billigt) til salg? Det kunne jo indikere et eller andet.

Venligst Erik.
Svar
#21
(03-04-2014, 19:45)K. Hansen Skrev: Nogen kan godt lide at have nyt Smil

Jeg personligt synes ikke der er noget galt med at købe brugt.


Kræver ikke den store studenterhue for at vide, køber du nyt taber du nok ca 50% af værdien så snart du kører ud over fortovskanten plus, køber du nyt skal du leve med at der er altså en vis vedligeholdelse som du som ejer SKAL betale for og eftersyn er IKKE billige. Derfor jeg ikke fatter at man ikke vil købe brugt.

Snakker jo ikke om noget der er 50 år gammelt!!!
Måske mig som er en gammel knarvorn særling.

Har det bare sådan:
Hvorfor give 60.000,- når jeg kan nøjes med f.eks 25.000,- for en MC som mere end rigeligt kan hamle op med de nyeste maskiner. bevares, jeg får ikke den nyeste teknologi med indsprøjt osv men får en teknologi som har fungeret i måske 20 år +

Ja jeg undres!
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(03-04-2014, 19:51)Scooterballe Skrev: Jeg tror at Baddi er småforelsket. Forelskelse er, siger nogle, en sindsygdom. Så må småforelskelse jo være en lidt mildere form for sindsygdom skulle man mene. By the way; er der mange små brugte mc`er (billigt) til salg? Det kunne jo indikere et eller andet.

Venligst Erik.

Vel spoken Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#23
Jeg tror nu godt jeg kan følge Baddi i det med nyt. Men hvad du, Baddi, måske ikke er klar over er at motorcykler ældes på en helt anden måde end scootere, biler og den slags. Ta' et kig på 123mc.dk og se hvor mange midt-firser og sen-halvfjerdser cykler der er til salg - og hvor høje priserne for sådan noget grej er. Det fortæller lidt om aldringsprocessen. Og at man ikke i samme grad som med scootere skal være nervøs for om en halvfemser-cykel med 50.000 på klokken nu er helt slidt op.
Selv har jeg investeret i en cykel fra årtusindskiftet, og den har faktisk givet mig væsentlig mindre bøvl end Stealth'en på trods af sin alder.

Men ja; selv en næsten ny cykel vil være et mareridt at arbejde med, hvis forrige ejer var en klaphat og f.eks. havde smadret elnettet med kronemuffer og strømtyve. Så man skal selvfølgelig ha' øjnene med sig.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#24
Tjaa, jooo, jeg har nu haft en lille snak med kørelæreren om dette, hvor han blandt andet talte om brugtmarkedet og at markedet er meget lille for dyre motorcykler i 125cc klassen mens at folk der har haft de maks 47 hk der passer til A2 indeholder flere fede brugte motorcykler til gode penge, som er blevet solgt fra når krisen har kradset. Smil

Jeg har nu været inde og kigge på hvad der er blandt cykler til A2 og det er derfor muligt at jeg vil kunne overleve en motorcykel som ikke helt er drømmecyklen indtil jeg kan få en større, hvor drøm og pris så hænger bedre sammen. Grøn grin

Men en af de ting som kørelæreren også sagde var, at det var meget dumt at beslutte sig før jeg har kørt en del på skolecyklerne, hvilket jeg måske godt kan give ham ret i. Den er bare så hamrende lækker den Yamaha der. Grøn grin

Det ser vist også ud til at jeg må til at slå smuttet forbi MC træf på engen om torsdagen noget oftere og kigge lidt på, hvad der er i A1 og A2 størrelser frem for de kæmpe store lækre cykler jeg normalt har stået og savlet over Blink med øjet


Men så tager jeg lige et nyt spørgsmål, når nu Stormbringer nævnte at standen kontra km tal ofte er anderledes end på scootere. Grin
Hvis man skal ud og kigge brugte A1 motorcykler, hvor mange km vil så være for meget for en cykel der ellers ser pæn nok ud? Grin
Hvis man skal ud og kigge brugte A2 motorcykler fra sluthalvfemserne og 00'erne, hvor mange km er så meget for en motorcykel, når man primært kigger på honda, suzuki og yamaha? Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: