Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gearing hyler?
#1
Godaften!

Er ved at være godt og grundig træt af min scooter.
Når jeg runder de 50 km/t. Kommer der en hyle lyd nede fra gearingen.
Jeg er ved at få spat af den lyd når jeg kører lidt længere ture.

Nogle der ved hvad jeg kan gøre for at afhjælpe dette problem?
Det kommer også når jeg kører ned ad bakker, og har medvind.

Vi taler om en Peugeot scooter fra 2009.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja det er typisk Peugeot. Smil

Og det går væk når gassen slippes?.

Det er gearingen der er slidt. På min (Buxy), kunne koblingen rykkes op/ned/højre/venstre, og jeg skiftede lejer og den gearing som koblingen sad på. Det eneste der var ok, var gearingen som baghjulet sad på.

Har du husket at checke oliestanden på gearingen af og til?

Svar
#3
Min har gjort det samme, men den gør det ikke længere.

Ved ikke hvad det er, men det kom ligeledes nede fra vario/kobling, hvorfor det nu er forsvundet ved jeg ikke, men det hjalp da at få luft i bagdækket.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Det forsvinder når gassen slippes. - Men skal jeg så have skiftet gearing eller hvordan får jeg det til at gå væk? Smil
Svar
#5
Jeg må være dig svar skyldig der, jeg gjorde ikke noget, det forsvandt helt af sig selv hos mig. Men som barden skriver, har du tjekket olie? Ved ikke om din Peugeot har en aftapningsskrue, min har ikke, så jeg skal ikke skifte olien, men tjek det.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kan det ikke ha' noget med at gøre om tandhjulene i "gearkassen" er skråtskåret? Jeg kan huske at Tempo's, "skreg" som en sindsyg Smil

På Big er de ligeskåret Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Jps:
Det var på Neo´sen at den skreg som piske, men fandt fejen senere da lejet stod af Ked af det ...


Nu ved jeg ik om den har en aftapningskrue, men har du prøvet og skifte olien??.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#8
(29-03-2014, 15:43)Tempo Skrev: Jps:
Det var på Neo´sen at den skreg som piske, men fandt fejen senere da lejet stod af Ked af det ...


Nu ved jeg ik om den har en aftapningskrue, men har du prøvet og skifte olien??.

Mvh.
Tempo

Okay. Men skrige, kan de jo nok alligevel Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Den har ikke en aftapningsskrue. - Men jeg ville lige tjekke om der var nok på i dag, og der rendte der en smule ud, da jeg fjernede skruen (Sidder på siden).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(29-03-2014, 20:11)MadsMa7 Skrev: Den har ikke en aftapningsskrue. - Men jeg ville lige tjekke om der var nok på i dag, og der rendte der en smule ud, da jeg fjernede skruen (Sidder på siden).

Hvis den ikke har en aftapningsskrue, skal der ikke skiftes olie på den Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#11
Kan det være lejet der gør det? Smil
Svar
#12
(29-03-2014, 20:23)MadsMa7 Skrev: Kan det være lejet der gør det? Smil

Det kan det nok godt, men tror andre bedre kan svare dig på det Smil

Er ikke selv så meget inde i den slags Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: