Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny potte til potten
#1
Uhmmm. Jeg har lige bestilt sådan én her Smil

Midi-udgave; vejer ca. 1.8 kg og er helt og aldeles rustumulig.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ser fin ud. Du må have penge nok? Koster rundt regnet 2000,- så vidt jeg kan regne ud plus fragt.
Du skal vel på rullefelt også, for at få det meste ud af den?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#3
Så du har fundet en motorcykel kan jeg forstå? Smil
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#4
(11-03-2014, 17:49)Russer60 Skrev: Ser fin ud. Du må have penge nok? Koster rundt regnet 2000,- så vidt jeg kan regne ud plus fragt.
Du skal vel på rullefelt også, for at få det meste ud af den?
Jeg får klub-rabat, så det bliver under 2k ialt. Hvilket er billigt; Akrapovic, Delkevic, LeoVince mv. var allesammen dyrere. Rullefelt burde være unødvendigt, medmindre jeg fjerner dB-killeren. Sådan er det jo med karburator-maskiner uden kat og alskens elektrisk pjank.

Har du prøvet - bare for sjov - at spørge efter en ny potte til smølfen? Måske du så pludselig bliver ekstra glad for dén du allerede har...
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#5
Næhhh det har jeg ikke og behøver heller ikke. Jeg skal på et tidspunkt have standard potter på. Dem der er på nu er noget nonamenokikkesågode potter Grin
Det ypperste til FJ er XJR potter, De lyder godt og ser ski`e godt ud på den MEN, de er blanke/ forkromede og det synes jeg ikke passer til den som den ser ud.

Kan købe komplet sæt Mivv potter til den til ca 440 EURO + fragt, det er lidt halvdyrt synes jeg. Der findes billigere alternativer men..
Nok OT om potter til mig. Glæder mig til at se og høre den nye potte.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(11-03-2014, 21:18)Russer60 Skrev: Kan købe komplet sæt Mivv potter til den til ca 440 EURO + fragt.

Hvilket så ender med at blive til noget i retning af 4000 kr.

Se selv Blink med øjet Potter koster nu engang de dér cirka 2k stykket. Tilgengæld slipper du vel for et eventuelt rullefelt - sån't en fin iMaskine som smølfen opdager nok selv forskellen og justerer sig automatisk på plads til den rette lambda?

Lyden glæder jeg mig skam også til at høre - selvom det kun bliver ved festlige lejligheder den bliver sluppet ud. Jeg tror nemlig at mine naboer vil blive mopsede - grænsende til pigesure - hvis jeg gør det til en daglig forteelse at larme lige så ruderne klirrer, hver eneste af arbejdsugens dage klokken lidt i 6 om morgenen når jeg tager afsted.

Desuden er den dyset ind til at køre med prop.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#7
Mine naboer vil komme til at hade mig nu.

Har monteret og prøvekørt nyanskaffelsen - og det gik i bogstaveligste forstand ikke stille for sig.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#8
(19-03-2014, 20:06)stormbringer Skrev: Mine naboer vil komme til at hade mig nu.

Har monteret og prøvekørt nyanskaffelsen - og det gik i bogstaveligste forstand ikke stille for sig.

Det er altid sådan en dejlig følelse når naboerne kommer ud for at se, hvad der sker. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#9
(19-03-2014, 20:06)stormbringer Skrev: Mine naboer vil komme til at hade mig nu.

Har monteret og prøvekørt nyanskaffelsen - og det gik i bogstaveligste forstand ikke stille for sig.

Video? Grin

Vi skal da høre brølet Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(20-03-2014, 00:48)K. Hansen Skrev: Video? Grin

Næppe. For det første tror jeg ikke på min optager. For det andet tror jeg ikke på din gengiver. For det tredje må detteher da være det bedste argument for at mødes og sige hej til hinanden.

Katana havde gang i noget tur-værk til Udbyhøj, men jeg har meldt fra på forhånd - og efterfølgende fundet ud af at der køres kl. 13, så det var vist en god idé; dér er jeg halvvejs gennem min arbejdsdag.

Så det må blive en anden dag.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#11
(12-03-2014, 13:48)stormbringer Skrev: Hvilket så ender med at blive til noget i retning af 4000 kr.

Se selv Blink med øjet Potter koster nu engang de dér cirka 2k stykket. Tilgengæld slipper du vel for et eventuelt rullefelt - sån't en fin iMaskine som smølfen opdager nok selv forskellen og justerer sig automatisk på plads til den rette lambda?

Nix, Smølfen er fra en tid hvor der ikke er lambdasonde og andre af de nymodens dingenoter monteret.
Så skulle det være rigtig fint hedder det rullefelt og indstilling.

Arhhh så meget larm leverer din nye potte vel heller ikke? Der er jo lovkrav mht DB og går ud fra at du har en DB killer monteret?
Tror du synes at lyden er høj fordi det er en ny potte med et, forståeligt, nyt lydbillede.

Skulle din fine symaskine larme mere end Smølfen? Sikker på at samlingen melllem forrør og potte er tæt?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#12
(21-03-2014, 08:33)Russer60 Skrev: Nix, Smølfen er fra en tid hvor der ikke er lambdasonde og andre af de nymodens dingenoter monteret. Så skulle det være rigtig fint hedder det rullefelt og indstilling.

Ah. En open-loop-opsætning? Ideen med lambdaen er jo at måle feedback, så man kan holde den stokiometriske værdi-himstregims på målet. Svært uden en efter-proces-måling.

(21-03-2014, 08:33)Russer60 Skrev: Arhhh så meget larm leverer din nye potte vel heller ikke? Der er jo lovkrav mht DB og går ud fra at du har en DB killer monteret?
Tror du synes at lyden er høj fordi det er en ny potte med et, forståeligt, nyt lydbillede.

Mnjaeh. Du har jo nok ret. Men mht. godkendelser skal man lige notere sig at nævnte lyddæmper ikke er E-mærket, men 'UK road legal'. Og de har muligvis andre grænseværdier. Jeg er igang med at undersøge.

Og så tror jeg lige, jeg vil prøve at pille proppen af et øjeblik, når jeg nu har været nede og vise tingesten til min synsmand. Mest for at få en fornemmelse af hvor meget den dæmper. Og lidt for sjov.
(21-03-2014, 08:33)Russer60 Skrev: Skulle din fine symaskine larme mere end Smølfen? Sikker på at samlingen melllem forrør og potte er tæt?

Forholdsvis. Al lyd kommer fra det rigtige sted - ingen fisen eller prutten eller nogetsomhelst fra de to samlinger.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar


Forum spring: