Søg Garagen Hej Gæst! Register

Puch Maxi renoverings projekt
#1
Har haft en Maxi til at stå i garagen i flere år og nu er lysten kommet til at lave den. Det er en ny model med kickstart, med den originale motor og har aldrig kørt ulovlig. Den er dog ikke helt komplet og er malet pisse grimt og på stående fod kan jeg ikk finde ud af om den skal smukkeseres eller have hele turen Fortvivlet

Jeg mangler hvertfald bla en fodhviler og de er da umulige at finde.

Som jeg kommer frem i projektet vil jeg løbende ligge billeder ind Grin


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Held og lykke med din maxi Smil
Fandt nogle fodhvilere til den på nettet, http://puchbrugtdele.dk/index.php/puch-m...r-m-m.html
Ellers, kan se du oss er fra Thisted, kør op til Østbyens Cykler og snak med Visti om han har noget, ellers kan han sikkert skaffe det du mangler Smil Ved han blandt andet har en original grøn maxi skærm liggende på lager Smil
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#3
Her kan du finde Puchdele.

Og her: www.facykler.dk
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Vil være synd kun og smuksere den, du skulle gi den hele turen så ender du også med en flot maxi der sagtens kan tjene udgifterne ind igen + e god fortjenste de sælges jo for mere end 10 tusinde idag hvis de er flotte og 100 % iorden.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#5
(07-02-2014, 10:45)Quiks Skrev: {...} de sælges jo for mere end 10 tusinde idag hvis de er flotte og 100 % iorden.

Sælges og sælges for 10.000kr. Bob bob. Grin
De er sat til salg for 10.000kr. Sindsygt. Smil

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(07-02-2014, 13:43)barden Skrev: Sælges og sælges for 10.000kr. Bob bob. Grin
De er sat til salg for 10.000kr. Sindsygt. Smil

Det er vel en smags sag. Er alt der kan udskiftes nyt og resten renoveret rigtig, stellet sandblæst og ikke hjemmelakeret ligger byggeprisen hvertfald over det. En salgs pris på en sådan maskine er fair nok på 10.000 husk på at et lig som ofte hverken er kørende, komplet eller begge koster fra 2500kr og op. Prøv at se på veteran posten og se nogle af de puch MS/VZ derinde, de koster op mod 20.000kr det er sgu sindssygt. At der så er mange små drenge som prissætter dem helt hen i vejret er noget andet. Jeg har haft 15-20 Maxier gennem årene, kun 3 har været nogle jeg selv har beholdt, resten har været til videre salg og jeg har godtnok købt mange også kørende for 500kr og mindre, men det er sgu ovre de dage Græder

Stellet bliver adskildt her i weekenden og hvad der ikk kan bruges bliver smidt ud. Der er en del reperationer fra gamle skader og fusk/ødelagt gevind og beslag der skal rettes op på, inden den bliver sandblæst. Sandblæsning bliver i næste uge engang også skal jeg have bestilt kopier af de originale tankstafferinger og sideskjolds stafferinger ved skiltemaleren Grin Stafferingerne skal sidde under klarlakken synes jeg, ligesom de gjorde oprindeligt.

Desværre ved jeg ikke hvilken farve den oprindelig har været og kan ikke resten finde nogle steder, måske nogen som ved om man kan finde det et sted, evt via stelnummeret? Ville gerne have den oprindelige farve, hvad end så den er, men ellers bliver den mahogni Grin Sjovt at det er den mest efterspurgte farve idag og ingen rigtigt ville have den dengang Rullende øjne
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#7
10.000 kr for en vakkelvoren Maxi (også selvom den er renoveret 100%). Det edderdyrt du Grin.
Jeg skriver vakkelvoren, fordi jeg har haft en, og skal aldrig ha' en igen Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(07-02-2014, 15:56)Jps Skrev: 10.000 kr for en vakkelvoren Maxi (også selvom den er renoveret 100%). Det edderdyrt du Grin.
Jeg skriver vakkelvoren, fordi jeg har haft en, og skal aldrig ha' en igen Grin.

Måske, men det er sgu en bestseller fra Puch, så mange mennesker kan ikke tage fejl Grin Vespa Ciao er fuldstændig begravet idag og ligesådan med de håbløse forsøg fra Tomos mm. Maxien er en klassiker om man vil det eller ej Grin
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#9
(07-02-2014, 16:00)Modvind Skrev: Måske, men det er sgu en bestseller fra Puch, så mange mennesker kan ikke tage fejl Grin Vespa Ciao er fuldstændig begravet idag og ligesådan med de håbløse forsøg fra Tomos mm. Maxien er en klassiker om man vil det eller ej Grin

Ja, en klassiker det er den. Det kan man ikke komme udenom (desværre) Blink med øjet. Jeg foretrækker dog en Vespa Piaggio SI Monte Carlo, til hver en tid, fremfor for Maxi.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Her i weekenden blev så til i eftermiddags Grin Stellet er nu 100% adskildt og klar til sandblæsning samt alle skader er udbedret. Dejligt med en svejser hjemme i garagen Blink med øjet

Fandt desuden ud af at den oprindelig var grøn, kunne se en smule rester ved kronrøret. Stellet var tidligere lyselilla og under det var der kun grunder så den må ha været sandblæst eller slebet helt i bund.

Udover det kom stelnummerets bogstav også frem og det viser sig at den er fra 1977 og ikke 1987 som jeg fik at vide. Stellet mangler også beslagene i bagsvinger til at montere låsen fra bagagebæreren som de modeller har.
Men er kommet i tvivl om den så er født med den firkantede karburator, kom den ikke først i 80'erne dammen med anden forlygte og den store baglygte?
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#11
(07-02-2014, 19:29)Modvind Skrev: Her i weekenden blev så til i eftermiddags Grin Stellet er nu 100% adskildt og klar til sandblæsning samt alle skader er udbedret. Dejligt med en svejser hjemme i garagen Blink med øjet

Fandt desuden ud af at den oprindelig var grøn, kunne se en smule rester ved kronrøret. Stellet var tidligere lyselilla og under det var der kun grunder så den må ha været sandblæst eller slebet helt i bund.

Udover det kom stelnummerets bogstav også frem og det viser sig at den er fra 1977 og ikke 1987 som jeg fik at vide. Stellet mangler også beslagene i bagsvinger til at montere låsen fra bagagebæreren som de modeller har.
Men er kommet i tvivl om den så er født med den firkantede karburator, kom den ikke først i 80'erne dammen med anden forlygte og den store baglygte?

Maxi fra før 1979 har rund karburator, lille baglygte og styr med styr stamme (din har det nye model styr med styr holder). For lygten ved jeg desværre ikke noget om.
Ifølge en af mine venner, skulle den gamle model styr vist være sjældent, jeg har et, men det er rimelig angrebet af overflade rust, så skulle jeg bruge det, skulle jeg nok ha det forkromet om. Men tror jeg vælger at montere et nyt model styr, skal lige ha set hvad jeg har af topplader liggende.
Ved forresten at Visti har en ny original Maxi forskærm i grøn liggende i original indpakning, men den er nok ikke billig Blink med øjet

Der hvor jeg har fundet det med ny/gammel model: http://www.puchmaxiklubfaxe.dk/25298234
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#12
Så er den hevet ned, efter at have hængt under garage taget i 3år, klar til at blive adskildt.
   

20min senere og det som jeg ikk vil genbruge, er sorteret fra.
   

Beslag til kædestrammeren er bøjet og ved at forlade stellet, samt forstærkningen er gået løs og stellet generalt er lidt deform.
   

Endnu en løs forstærkning, her i modsat side.
   

Beslaget er her knækket helt af og jeg begynder at gøre klar til at rette alt op.
   

Belsaget er her rettet op og de gamle punktsvejsninger er boret ud.
   

Stellet er her rettet op, forstærkningen på indersiden er svejs fast igen gennem de huller som beslaget efterlod plus et extra 5mm hul.
   

Slebet ned og klar til beslag.
   
   

Beslag svejst på, samt det har fået lidt extra svejsning.
   

Skade på stel fra kæde som gentagende gange er hoppet af. En rigtig Maxi klassiker. Har desværre glemt at tage et billede efter opretning Rullende øjne
   

Gammel skade ved fodhviler beslaget.
   

Her er det smukkeseret lidt.
   

Her er endnu en forstærkning svejst fast igen, gennem 2x5mm huller.
   

Og slebet ned.
   
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar


Forum spring: