Søg Garagen Hej Gæst! Register

Frøken frost er nået frem øv øv øv
#1
Kom til og fylde min tank helt så der ikke var plads til karburator sprit, men håber der var nok i de 3 - 3,5 liter der var på i forvejen til at den vil starte idag når jeg skal ud og køre og brænde 1 -1,5 dl. så der kan blive plads til karburator spritten.Griner

Stod lige i mine egne tanker og vupti så var den sgu fuld.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Der er Sprit i benzinen Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
(21-01-2014, 09:21)MSJ1982 Skrev: Der er Sprit i benzinen Smil

Har lige tjekket på Jet´s hjemmeside og ja de har 5% bio etahnol i benzinen, men er det nok til og holde det frost frit ?

Så for og få et kvalificeret svar ringede jeg til Jet og spurgte dem og fik den besked at de sælger 2 forskellige typer af benzin en i sommer halvåret og en anden i vinter halvåret med 5% Bio ethanol i som skulle være nok til og holde det frostfrit, så i følge dem er det ikke nødvendigt og hælde ekstra karburator sprit på.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#4
Det blev i EU-regi besluttet for år tilbage besluttet, at der SKAL være 5% BioEthanol i benzinen indenfor EU. Selvfølgelig i CO2-krigens hellige navn.

1L alm. karburatorsprit plejer at række til 50L benzin, hvilket svarer til lige under 2% (1L / 51L * 100 = 1,961%)

Karburatoris burde derfor aldrig forekomme, længere. Ikke indvendigt i karburatoren, i hvert fald.


Desværre er ethanolen hård ved simmerring, benzinslanger og gummipakninger. Enten udvider de sig eller de bliver hårde og skøre. Endvidere skal motoren gå en anelse federe, jo højere koncentrationen af ethanol er = kortere på literen.

Spørgsmålet er så:

Hvordan ser det CO2-neutrale regnestykke ud, når mange skrotter deres køretøj eller er nødt til at købe nye stumper tidligere, fordi ethanol året rundt æder maskinerne op indefra? :P Læg dertil Euro-normerne, som tvinger producenterne til at lade maskinerne gå så magert, at de slides hurtigere.

KONSPIRATIONSTEORIERNE LÆNGE LEVE! Grøn grin
/Jesper Hansen

Hestestalden:

Kreidler Florett RS 1977 - gul og vred!
Kreidler MF7 - rød, rusten og langsom 2g automatic (under construction)!
Suzuki FZ50 1995 - død plejlstang, nægter at køre under 50km/t!
CZ250 Sport 1975 - De Bagvedkørendes Skræk!
Piaggio Liberty 2010 - Brugt men funktionel!
Svar
#5
(21-01-2014, 11:43)Kreidlerhansen Skrev: Det blev i EU-regi besluttet for år tilbage besluttet, at der SKAL være 5% BioEthanol i benzinen indenfor EU. Selvfølgelig i CO2-krigens hellige navn.

1L alm. karburatorsprit plejer at række til 50L benzin, hvilket svarer til lige under 2% (1L / 51L * 100 = 1,961%)

Karburatoris burde derfor aldrig forekomme, længere. Ikke indvendigt i karburatoren, i hvert fald.


Desværre er ethanolen hård ved simmerring, benzinslanger og gummipakninger. Enten udvider de sig eller de bliver hårde og skøre. Endvidere skal motoren gå en anelse federe, jo højere koncentrationen af ethanol er = kortere på literen.

Spørgsmålet er så:

Hvordan ser det CO2-neutrale regnestykke ud, når mange skrotter deres køretøj eller er nødt til at købe nye stumper tidligere, fordi ethanol året rundt æder maskinerne op indefra? :P Læg dertil Euro-normerne, som tvinger producenterne til at lade maskinerne gå så magert, at de slides hurtigere.

KONSPIRATIONSTEORIERNE LÆNGE LEVE! Grøn grin

Så lige en Konspirationsteori mere fra en af mine lære på tekniskskole:
CO2 er ikke skyld i drivhusefekten, da hvis CO2'en steg tilhvers og op i ozonlaget, ville græsset ikke kunne gro, det er det C02 som der bliver transporteret op i luften med fly der sidder deroppe, fordi det bliver fanget i is crystaller, og bliver hængende deroppe i flere år, det er ikke CO2 fra bilerne der er synderen (der kommer så så mange andre skadelige stoffer fra bilerne, med CO2 er ikke en af dem)
Så det er ikke biler og knallerter og motorcyker der er skyld i det CO2 deroppe, det er flyene, men vil man nogensinde gøre noget ved hvor meget flyene forurerne, og måske endag afskaffe dem? næh... Rullende øjne
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(21-01-2014, 14:01)Thyboen Skrev: Så lige en Konspirationsteori mere fra en af mine lære på tekniskskole:
CO2 er ikke skyld i drivhusefekten, da hvis CO2'en steg tilhvers og op i ozonlaget, ville græsset ikke kunne gro, det er det C02 som der bliver transporteret op i luften med fly der sidder deroppe, fordi det bliver fanget i is crystaller, og bliver hængende deroppe i flere år, det er ikke CO2 fra bilerne der er synderen (der kommer så så mange andre skadelige stoffer fra bilerne, med CO2 er ikke en af dem)
Så det er ikke biler og knallerter og motorcyker der er skyld i det CO2 deroppe, det er flyene, men vil man nogensinde gøre noget ved hvor meget flyene forurerne, og måske endag afskaffe dem? næh... Rullende øjne

Du glemmer fabrikkerne med deres høje skorstene det kommer også derop.

Men nu var det om brugen af karburator sprit eller ikke.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
Nogle siger karburator sprit er unødvendigt, men personligt bruger jeg altid karburatorsprit, bare for at være på den sikre side Smil
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#8
(21-01-2014, 15:01)Thyboen Skrev: Nogle siger karburator sprit er unødvendigt, men personligt bruger jeg altid karburatorsprit, bare for at være på den sikre side Smil

Efter hvad Jet Benzin siger er der 5% Bio ethanol i den benzin de sælge,så unødvendigt, men jeg har nu også selv brugt det siden jeg fik min scooter altså i de måneder hvor vi risikere frost og bruger nok også den sidste halve liter jeg har men så gider jeg da ikke spilde penge på det når det er unødvendigt.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#9
Bruger nu osse en sjat bare for at være sikker, især nu her hvor de lover en 10-12 frost grader om natten Rullende øjne
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(22-01-2014, 10:15)MSJ1982 Skrev: Bruger nu osse en sjat bare for at være sikker, især nu her hvor de lover en 10-12 frost grader om natten Rullende øjne

Ja jeg er også lidt usikker på om der er nok i benzinen fra tanken af så den får en halv dosis oveni plejer og bruge 2 dl til 6,5 liter som der skulle være i min tank så nøjes med og gi den 1 dl når de nu har hældt 5% i.

Bare for og være helt sikkerGrin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#11
Der kan ikke være 6.5 L i din tank Blink med øjet
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#12
(22-01-2014, 10:36)MSJ1982 Skrev: Der kan ikke være 6.5 L i din tank Blink med øjet

Nej sorry det er 6,4 liter efter manualen.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: