Søg Garagen Hej Gæst! Register

4 takt tms scooter 30 kmt
#1
Har været væltet natten over, kan ikke starte den igen.
Er der nogen, der har prøvet det før, og kan gi mig et råd.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Først og fremmest, så er der nok løbet benzin ud i luftfilteret. Tag filterelementet ud og lad det ventilere så benzinen fordamper, hvis du har et papirsfilter, så skal du muligvis have et nyt filterelement. Smil

Det næste der kan være er at batteriet har taget skade. Normale batterier kan nemlig ikke tåle at blive tippet, så prøv at mål om spændingen er som den skal være. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#3
Der er strøm på batteriet . Kan der komme olie ind i topstykke?
Har tjekket kaburator - luftfilter og benzintilførsel.
Den var væltet ned på højre side.
Svar
#4
Har du tjekket at det ikke bare er tændrørshætten der er hoppet af? Eller evt. om tændrøret sidder løst i.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#5
Tændrør og hætte er tjekket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hmm. Må lige tænke lidt så Smil

Væltet den ned på sideskjoldet? For mener at CDI osv sidder i højresideskjold (Det gjorde den på min baotian), så det kan evt. være en ledning der er faldet ud.

Laver den en gnist?
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#7
(20-01-2014, 21:13)jan larsen Skrev: Der er strøm på batteriet . Kan der komme olie ind i topstykke?
Har tjekket kaburator - luftfilter og benzintilførsel.
Den var væltet ned på højre side.

Der kan kun komme olie ind til knastaksel og til ventilerne, men det burde ikke være det store problem da det er normalt at der er olie dér og det vil flyde tilbage ned i krumtapshuset når maskinen rejses op. Olien burde heller ikke give nogen problemer når den er lagt ned på højre side, da oliepumpen sidder i højre side og du i hvert fald er sikker på at det ikke er en problemsag så. Smil

Da der kun skal tre ting i orden for at motoren kan starte: tænding, benzinblanding/-tilførsel og kompression/tæthed, så tror jeg også at du skal kigge på det elektriske, hvis du har tjekket at der ikke er noget unormalt i benzinens vej eller i luftens vej. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#8
Der er gnist på tændrør. Kikker på ledningsnettet onsdag, har ikke tid imorgen.
Svar
#9
(20-01-2014, 22:35)jan larsen Skrev: Der er gnist på tændrør. Kikker på ledningsnettet onsdag, har ikke tid imorgen.

Det lyder mærkeligt at den så ikke vil starte. Det rent mekaniske inden i motoren vil nok ikke ændre sig af at den vælter og det elektriske man kan forestille sig at kan ske når den vælter er at der hopper et stik ud, men så vil der slet ingen gnist være.
Det der plejer at ændre sig med benzinen når en scooter vælter er at snavs der ellers bare flød rundt stopper ting til, så benzinblandingen bliver meget mager eller at benzinen flyder ud i filteret så der suges en masse benzindampe ind som bliver tilført endnu mere benzin i karburatoren, hvilket giver så fed en blanding at tændrøret ikke kan antænde det. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
JA det lyder sgu underligt.

Da jeg kørte galt lå min scooter også ned og benzinen piblede ud over det hele, men havde da ingen problemer med og starte den og køre hjem efter den havde stået og dampet af mens vi ordnede forsikrings sagerne mellem os.

Men okay den lå kun ned i 5-10 minutter og ikke en hel nat hvor benzinén kan gennemvæde alt og trænge ind overalt der ikke er 100% tæt.

Men jeg bruger altid side støttebenet da jeg føler den står mere sikkert på det i kraftig storm/Blæst bare man husker og stille den rigtigt i forhold til vinden, tror den nemmere blæser omkuld på center støttebenet.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#11
(20-01-2014, 21:47)Jes P Skrev: Væltet den ned på sideskjoldet? For mener at CDI osv sidder i højresideskjold (Det gjorde den på min baotian), så det kan evt. være en ledning der er faldet ud.

CDI sidder få cm væk fra batteriet, på min Tms. Nu findes der så et par stykker af dem men kan ikke læse mig til hvad det er for en af dem trådstarter har, men s3 den har CDI ved batteriet.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#12
Have du startbesvær før, eller starte den bare med det samme?
Jeg har oplevet før at min ikke kunne starte selvom den fik benzin og gnist men kan ikke komme i tanke om hvad det var.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar


Forum spring: