Søg Garagen Hej Gæst! Register

Specielle udstødninger
#25
(21-01-2014, 00:13)Baddi Skrev: Ja, det må man sige den er. Grøn grin

Sådan en som denne ville nok også tiltrække nogen opmærksomhed, hvis man da havde en maskine, hvor den passede på. Blink med øjet

http://ep.yimg.com/ay/yhst-9282121180467...aust-2.jpg

Selvom det er bedre med ét rør per cylinder, så ville jeg alligevel godt se den person der turde køre gennem en større dansk by med sådan en udstødning på. Grøn grin

Stik mig pengene til en bøde og jeg tager gerne turen. Grøn grin
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(21-01-2014, 20:36)mads180 Skrev: Stik mig pengene til en bøde og jeg tager gerne turen. Grøn grin

Haha, ja det tror jeg gerne du villle. Grøn grinGrøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#27
(21-01-2014, 21:04)Baddi Skrev: Haha, ja det tror jeg gerne du villle. Grøn grinGrøn grin

Ja da, ville se hvor langt jeg kan komme uden problemer. Har så hørt fra en mc-betjent at hvis scooteren ikke kører for stærk, så må de kun tage ulovlige dele ved nærmmere eftersyn (ikke på stedet) af maskinen og ikke uddele bøder efter den nye lov der kom sidste år. Men om han var 100% inde i loven ved jeg ikke for den var meget ny den gang.
Men gad virkelig godt prøve det.Grøn grinGrøn grinGrøn grin
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#28
(21-01-2014, 22:07)mads180 Skrev: Ja da, ville se hvor langt jeg kan komme uden problemer. Har så hørt fra en mc-betjent at hvis scooteren ikke kører for stærk, så må de kun tage ulovlige dele ved nærmmere eftersyn (ikke på stedet) af maskinen og ikke uddele bøder efter den nye lov der kom sidste år. Men om han var 100% inde i loven ved jeg ikke for den var meget ny den gang.
Men gad virkelig godt prøve det.Grøn grinGrøn grinGrøn grin

Sevfølgelig må de tage delene, men det er nemmere at sende den ind til nærmere kontrol. Dermed sikrer de sig også, at de ikke overser noget. Samtidig får føreren en regning for transporten, udover bøden for at køre ulovligt.

Desuden har MC'erne (og nok de fleste biler) ikke det nødvendige værktøj, ej heller plads til de konfiskerede dele.

Og så er han hurtigere videre til næste opgave. Smil
Svar
#29
(21-01-2014, 23:11)Teddy Skrev: Sevfølgelig må de tage delene, men det er nemmere at sende den ind til nærmere kontrol. Dermed sikrer de sig også, at de ikke overser noget. Samtidig får føreren en regning for transporten, udover bøden for at køre ulovligt.

Desuden har MC'erne (og nok de fleste biler) ikke det nødvendige værktøj, ej heller plads til de konfiskerede dele.

Og så er han hurtigere videre til næste opgave. Smil

Da jeg fik min udstødning på min gamle Big konfiskeret, havde motorcykelbetjenten omkring 4-5 ulovlige udstødninger spændt bag på motorcyklen med blæksprutter Grøn grin Værktøj havde han med i sidetasken.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(21-01-2014, 23:13)K. Hansen Skrev: Da jeg fik min udstødning på min gamle Big konfiskeret, havde motorcykelbetjenten omkring 4-5 ulovlige udstødninger spændt bag på motorcyklen med blæksprutter Grøn grin Værktøj havde han med i sidetasken.

Du blev sikkert 'ramt' af en razzia. Dér sørger de naturligvis for at kunne håndtere det de går efter på dagen. Men normalt, har de ikke den slags med.
Svar
#31
Mange af dem der køre med ulovlige udstødninger vælger jo også de mest iøjne faldene udstødninger på markedet, altså udstødninger med dobbelt potter og guld el sølv farvede så politiet ikke kan undgå og få øje på dem.

Så efter min mening så ber de selv om og blive stoppet, ligsom mange af de ulovlige scootere ligner noget der høre til på skrotpladsen tapet sammen eller mangler skjolde hist og her.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#32
(21-01-2014, 23:29)Quiks Skrev: Mange af dem der køre med ulovlige udstødninger vælger jo også de mest iøjne faldene udstødninger på markedet, altså udstødninger med dobbelt potter og guld el sølv farvede så politiet ikke kan undgå og få øje på dem.

Så efter min mening så ber de selv om og blive stoppet, ligsom mange af de ulovlige scootere ligner noget der høre til på skrotpladsen tapet sammen eller mangler skjolde hist og her.

Jeg har jo en flot, metalskinnende, larmende udstødning der leverer et godt brøl, når gassen åbnes og på trods af at jeg nu har kørt halvandet år til og fra Odense Tekniske Gymnasium og kørt rundt i byen er jeg aldrig blevet stoppet på grund af udstødningen og den ene gang, hvor jeg blev taget var i et razzia, hvor de var ligeglade med udstødningen, da det jo var vario begrænsningen der manglede.
At den udstødning så også er lovlig til lige netop min model ved de jo ikke. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#33
Jeg har før kørt med 72ccm og så bare et forrør monteret, der var klemt lidt sammen i enden, det gav en fed lyd Grin

Men kørte kun med det kort.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(22-01-2014, 10:40)Baddi Skrev: Jeg har jo en flot, metalskinnende, larmende udstødning der leverer et godt brøl, når gassen åbnes og på trods af at jeg nu har kørt halvandet år til og fra Odense Tekniske Gymnasium og kørt rundt i byen er jeg aldrig blevet stoppet på grund af udstødningen og den ene gang, hvor jeg blev taget var i et razzia, hvor de var ligeglade med udstødningen, da det jo var vario begrænsningen der manglede.
At den udstødning så også er lovlig til lige netop min model ved de jo ikke. Grøn grin

Ja har godt set en scooter hvor der saf en af de der knækpotter på org.
Så ved ikke rigtigt hvor mange forskellige modeller der har dem på standart, men det er da også sådan mange tun potter ser ud.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#35
(21-01-2014, 23:11)Teddy Skrev: Sevfølgelig må de tage delene, men det er nemmere at sende den ind til nærmere kontrol. Dermed sikrer de sig også, at de ikke overser noget. Samtidig får føreren en regning for transporten, udover bøden for at køre ulovligt.

Desuden har MC'erne (og nok de fleste biler) ikke det nødvendige værktøj, ej heller plads til de konfiskerede dele.

Og så er han hurtigere videre til næste opgave. Smil

Ja de må godt tage de ulovlige dele på stedet, hvis scooteren kører for stærk. Men ifølge ham måtte de ikke hvis den kun kører med de lovlige 30/45km/t uden en nærmere kontrol.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#36
(22-01-2014, 13:50)mads180 Skrev: Ja de må godt tage de ulovlige dele på stedet, hvis scooteren kører for stærk. Men ifølge ham måtte de ikke hvis den kun kører med de lovlige 30/45km/t uden en nærmere kontrol.

Og den 'nærmere kontrol', kan betjenten vælge at udføre på stedet. Men som nævnt, sker det af flere grunde stort set aldrig.
Svar


Forum spring: