Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lyn i slo-mo
#1
Ret interessant Smil



/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(19-01-2014, 04:50)K. Hansen Skrev: Ret interessant Smil

http://www.youtube.com/watch?v=RLWIBrweSU8

http://www.youtube.com/watch?v=RDDfkKEa2ls

Det er flot og fascinerende, fantastisk hvad man filme med nutidens "lyn"-hurtige kameraerGrin
Jeg har det lidt ambivalent med tordenvejr; er måske påvirket af min mor der nærmest var rædselsslagen for tordenvejr. Hun havde i sin barndom oplevet en nabo og en ko der blev slået ihjel af lynet. Det sad i hende, og selv når det tordnede i min barndom blev vi børn hevet op af sengen, selvom det skulle være det sikreste sted under dynen.

Men så blev der lavet "tordenkaffe", og alle elektriske stik blev hevet ud af kontakterne. For cirka 6 år siden havde jeg en lidt ubehagelig oplevelse i Århus. Jeg arbejdede i Scandinavian Center, og som så mange gange før gik jeg ud på en udendørs brandtrappe for at ryge. Vejret var fint, det var let overskyet, jeg stod med pibe og tobaksdåse i hænderne og stoppede pibe da der lød et øredøvende brag lige omkring mig. Samtidig så jeg et lysglimt lige til venstre for mig.

Det kom bogstavelig talt som lyn fra en klar himmel. Personale og gæster på Radisson Hotel troede det var en bombe p.g.a. den eksplosionsagtige lyd. Jeg antager nu også at det gode vejr kan ha`spillet ind, idet man ikke forventer torden. Selvom jeg stod på en brandtrappe af rustfrit stål var lynet slået ned 3 meter til venstre for mig. Og endnu i dag har jeg ofte en hylende lyd i højre øre, sjovt nok, eller så sjovt er det nu heller ej. Men sikkert sjovere end at blive ramt af lynet!! Vel, det var min fortælling til dine flotte "lynskud"; tak for kigget!!

Venligst Erik.
Svar
#3
(21-01-2014, 22:47)Scooterballe Skrev: Det er flot og fascinerende, fantastisk hvad man filme med nutidens "lyn"-hurtige kameraerGrin
Jeg har det lidt ambivalent med tordenvejr; er måske påvirket af min mor der nærmest var rædselsslagen for tordenvejr. Hun havde i sin barndom oplevet en nabo og en ko der blev slået ihjel af lynet. Det sad i hende, og selv når det tordnede i min barndom blev vi børn hevet op af sengen, selvom det skulle være det sikreste sted under dynen.

Men så blev der lavet "tordenkaffe", og alle elektriske stik blev hevet ud af kontakterne. For cirka 6 år siden havde jeg en lidt ubehagelig oplevelse i Århus. Jeg arbejdede i Scandinavian Center, og som så mange gange før gik jeg ud på en udendørs brandtrappe for at ryge. Vejret var fint, det var let overskyet, jeg stod med pibe og tobaksdåse i hænderne og stoppede pibe da der lød et øredøvende brag lige omkring mig. Samtidig så jeg et lysglimt lige til venstre for mig.

Det kom bogstavelig talt som lyn fra en klar himmel. Personale og gæster på Radisson Hotel troede det var en bombe p.g.a. den eksplosionsagtige lyd. Jeg antager nu også at det gode vejr kan ha`spillet ind, idet man ikke forventer torden. Selvom jeg stod på en brandtrappe af rustfrit stål var lynet slået ned 3 meter til venstre for mig. Og endnu i dag har jeg ofte en hylende lyd i højre øre, sjovt nok, eller så sjovt er det nu heller ej. Men sikkert sjovere end at blive ramt af lynet!! Vel, det var min fortælling til dine flotte "lynskud"; tak for kigget!!

Venligst Erik.


Jeg har været så tæt på et lyn at mit hår blev svedet af. Så har dyb respekt for det. Men kan godt lide at se på lynene, når jeg er sammenmed nogen, men ikke alene Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
(21-01-2014, 22:54)K. Hansen Skrev: Jeg har været så tæt på et lyn at mit hår blev svedet af. Så har dyb respekt for det. Men kan godt lide at se på lynene, når jeg er sammenmed nogen, men ikke alene Smil

Så må vi fascineres sammen engang ved lejlighedGrin

Venligst Erik
Svar
#5
(21-01-2014, 22:57)Scooterballe Skrev: Så må vi fascineres sammen engang ved lejlighedGrin

Venligst Erik

Jeps Grin

Håber snart vejret bliver bedre så vi kan køre lidt igen. Ved godt at du og Per har kørt nogle ture, men jeg er så frygtelig kuldskær for tiden, kører kun det nødvendige pt.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg fik skudt et par lynnedslag sidste år i Arizona.

Forholdsvis low-tech. Lille fotostativ sat på bilens kølerhjelm. Kamera pegende i retning af de seneste nedslag. Kamera sat på timer til 10 sek eksponering. Enjoy. (måske, for det var ikke hver gang, der kom noget med)


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar


Forum spring: