Nu skal jeg til det igen.
I selv sving 1.0 gik det mest på.
- Er en 2 hjuler overhovedet noget for mig.
- Nyt vs. brugt.
- Hvad skal jeg overhovedet vælge (mærke)
Som bekendt endte det med at min bedre halvdel + bonus far tog sagen i egen hånd og fandt en brugt T-rex til mig.
Den har jeg kørt på dagligt til og fra arbejde fra 1. marts 2013 frem til november hvor rexen begyndte at drille.
Den kom på værksted og blev fikset.
Første 45 scooter
Jeg aftalte med mig selv at det var første og sidste gang jeg vil ofre penge på en 10+ år gammel scooter.
Siden rep, er den begyndt at larme mere end før. Dette skyldes nok at jeg simpelthen skal op i højre omdregninger for at få samme fart som før
(kommer dog ikke over de 46 km/t) Benzin økonomisk er jeg faldet fra ca. 32-35 km/t pr. liter til ca 29-30. Den øgede larm er blevet et irritationsmoment.
Nogle har sagt at jeg da skal kontakte dem der har lavet scooteren og klager over "forringelsen" Men jeg gider ikke bruge kræfter på det.
Scooteren får lov til at køre til den ikke kan mere, eller til jeg falder over et tilbud jeg ikke kan sige nej til.
Hvis jeg skal lave en hurtig +/- liste over T-rexen bliver det som følger.
+ Det virker som godt kram.
+ God benzin økonomi (er imponeret over den kan køre så langt på literen, når alderen tages i betragtning)
+ God plads til mine knæ (ift. styret)
- Sædet er for blødt.
- Affjedring.
- Motor støj.
- (mindre ting) For at kunne tanke, skal top boxen af og jeg skal kæmpe med de 2 klappe.
Så mine ønsker til en ny scooter er.
45'er.
Kram / Driftsikkerhed.
God benzin økonomi (4 takter)
God plads til mine knæ.
Fast sæde.
God affjedring.
Lav motor støj (4 takter)
God acceleration (har 20+ lysreguleringer på vej til jobbet)
Nem adgang til benzin tanken.
Som udgangspunkt skal maskinen køre lovligt i hvert fald det første år.
Men det vil være super hvis den nye havde en let/enkel måde at kunne komme til at køre 50-55 km/t på.
Mine kandidater er.
Sym Jet 4 (4T)
Sporty riskoger.
Sym Symphony SR (4T)
Sporty riskoger med 16" hjul.
Piaggio new fly (4T 4V)
Lækker Italiens design (dog er prisen høj)
Yamaha Neos (4T)
Fornuft Toyotaen (dog kan jeg ikke rigtig enes med de robot eyes forlygter)
Honda Vision er røget i svinget, har læst at den har en tendens til at være kontant når den rammer den lovlige max hastighed, og det
er mit temperament ikke til.
Havde håber på at vejret i weekenden ville blive godt, men jeg tvivler.
Jeg havde nemlig planer om at se en Sym Jet 4 live hos en forhandler i nærheden (nu hvor der er tilbud på 2013 modellerne)
I selv sving 1.0 gik det mest på.
- Er en 2 hjuler overhovedet noget for mig.
- Nyt vs. brugt.
- Hvad skal jeg overhovedet vælge (mærke)
Som bekendt endte det med at min bedre halvdel + bonus far tog sagen i egen hånd og fandt en brugt T-rex til mig.
Den har jeg kørt på dagligt til og fra arbejde fra 1. marts 2013 frem til november hvor rexen begyndte at drille.
Den kom på værksted og blev fikset.
Første 45 scooter
Jeg aftalte med mig selv at det var første og sidste gang jeg vil ofre penge på en 10+ år gammel scooter.
Siden rep, er den begyndt at larme mere end før. Dette skyldes nok at jeg simpelthen skal op i højre omdregninger for at få samme fart som før
(kommer dog ikke over de 46 km/t) Benzin økonomisk er jeg faldet fra ca. 32-35 km/t pr. liter til ca 29-30. Den øgede larm er blevet et irritationsmoment.
Nogle har sagt at jeg da skal kontakte dem der har lavet scooteren og klager over "forringelsen" Men jeg gider ikke bruge kræfter på det.
Scooteren får lov til at køre til den ikke kan mere, eller til jeg falder over et tilbud jeg ikke kan sige nej til.
Hvis jeg skal lave en hurtig +/- liste over T-rexen bliver det som følger.
+ Det virker som godt kram.
+ God benzin økonomi (er imponeret over den kan køre så langt på literen, når alderen tages i betragtning)
+ God plads til mine knæ (ift. styret)
- Sædet er for blødt.
- Affjedring.
- Motor støj.
- (mindre ting) For at kunne tanke, skal top boxen af og jeg skal kæmpe med de 2 klappe.
Så mine ønsker til en ny scooter er.
45'er.
Kram / Driftsikkerhed.
God benzin økonomi (4 takter)
God plads til mine knæ.
Fast sæde.
God affjedring.
Lav motor støj (4 takter)
God acceleration (har 20+ lysreguleringer på vej til jobbet)
Nem adgang til benzin tanken.
Som udgangspunkt skal maskinen køre lovligt i hvert fald det første år.
Men det vil være super hvis den nye havde en let/enkel måde at kunne komme til at køre 50-55 km/t på.
Mine kandidater er.
Sym Jet 4 (4T)
Sporty riskoger.
Sym Symphony SR (4T)
Sporty riskoger med 16" hjul.
Piaggio new fly (4T 4V)
Lækker Italiens design (dog er prisen høj)
Yamaha Neos (4T)
Fornuft Toyotaen (dog kan jeg ikke rigtig enes med de robot eyes forlygter)
Honda Vision er røget i svinget, har læst at den har en tendens til at være kontant når den rammer den lovlige max hastighed, og det
er mit temperament ikke til.
Havde håber på at vejret i weekenden ville blive godt, men jeg tvivler.
Jeg havde nemlig planer om at se en Sym Jet 4 live hos en forhandler i nærheden (nu hvor der er tilbud på 2013 modellerne)