Søg Garagen Hej Gæst! Register

Selv sving 2.0 (Afløser til PGO T-Rex, skal findes) (blev en Neos)
#13
(18-01-2014, 12:35)K. Hansen Skrev: Ellers er der nok nogen herinde der kan/vil hjælpe, hvis de er i nærheden af dig Blink med øjet

Helt sikkert.

Men hvis en autoriseret forhandler/værksted montere det er det vel også en slags godkendelse af at det ikke skader maskinen og ikke har indflydelse på garantien/reklamationsretten.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(18-01-2014, 12:45)KB35 Skrev: Helt sikkert.

Men hvis en autoriseret forhandler/værksted montere det er det vel også en slags godkendelse af at det ikke skader maskinen og ikke har indflydelse på garantien/reklamationsretten.

Forhandlere må ikke montere ulovlige dele. De risikere en bøde (hvor stor den er, ved jeg ikke), så tror ikke du kan få en til, at montere den. Desuden har det efter min mening, indflydelse på garanti/reklamationsretten at det er en ulovlig del, der monteres.
Ivecar plus 2023.
Svar
#15
Det står i garentien på scooteren at den bortfalder hvis der er lavet ændringer af den typegodkendte scooter.

Og ja hvis en mekanikker montere en ulovlig del på værkstedet så får han/hun og/eller firmaet en bøde og den er vist ikke helt billig.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#16
Så er det på plads.
Havde egentlig også regnet med at det hang sådan sammen.
Jeg vil bestemt ikke afvise at jeg sætter et malossi sæt på den kommende scooter (uanset mærke/model)
Men vil nok vente 1 år (6500-7000 km for mit vedkommende) Så evt. børnesygdomme vil have mulighed for at vise sig, og blive dækket af reklamationsretten.
Svar
#17
Der sker jo ikke noget ved at spørge forhandleren. Du kan højst få et nej.

Venligst Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
De fleste forhandlere/mekanikere, jeg har været kunde hos, monterede gladeligt ulovlige dele - og gav råd omkring disse.

Enkelte skriver dem på regningen som salg, men ikke monteringen - det står blot som omregnet timeløn. Det første, er også ulovligt, men det er der indtil videre blevet set gennem fingre med (eller også er der bare ingen, der har meldt dem).

Skal man sælge dele, der ikke er lovlige til brug på offentlig vej, kræver det så hut jeg visker, at man decideret forhandler udstyr til brug på bane, og der må KUN sælges til de teams, der er indgået aftale med.
Svar
#19
(18-01-2014, 12:45)KB35 Skrev: Helt sikkert.

Men hvis en autoriseret forhandler/værksted montere det er det vel også en slags godkendelse af at det ikke skader maskinen og ikke har indflydelse på garantien/reklamationsretten.

Det kommer vist an på hvor heldig du er. Nogen vil slet ikke gøre det fordi de kan få et kæmpe hak i tuden hvis det bliver opdaget.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#20
(18-01-2014, 17:20)K. Hansen Skrev: Det kommer vist an på hvor heldig du er. Nogen vil slet ikke gøre det fordi de kan få et kæmpe hak i tuden hvis det bliver opdaget.

Er ikke så mange år siden at loven blev ændret så tror du får meget svært ved og finde en forhandler der tør og ville sætte sit navn og levebrød på spil for og tjene de 500 kr.

Bøderne til forhandleren ligger så vidt jeg har hørt langt over 10 tusinde kr, vist regnet ud efter forretningens årlige omsætning, så det kan vist blive en dyr fornøjelse.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#21
Nogen der har nogle input til nedenstående?

Men hvis jeg forstår det rigtigt, så er et malossi kit den bedste og mest skånsomme form for tuning?!?

Grunden til jeg spørger er at jeg har hørt skræk historier på scooteren der har været tunet på alternative måder og senere blevet standardiseret igen (gjort lovlig) med motor skade og andet til følge.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(18-01-2014, 19:46)KB35 Skrev: Nogen der har nogle input til nedenstående?

Men hvis jeg forstår det rigtigt, så er et malossi kit den bedste og mest skånsomme form for tuning?!?

Grunden til jeg spørger er at jeg har hørt skræk historier på scooteren der har været tunet på alternative måder og senere blevet standardiseret igen (gjort lovlig) med motor skade og andet til følge.

Der bliver ingen skrækhistorier ud af at montere en Malossi variator. (Og køre afdrolset).

Noget andet er at montere en større cylinder, der kan være hård ved krumtappen. Der vil jeg være mere bekymret for at den kan tage skade.

Svar
#23
(18-01-2014, 12:56)Jps Skrev: Forhandlere må ikke montere ulovlige dele. De risikere en bøde (hvor stor den er, ved jeg ikke), så tror ikke du kan få en til, at montere den. Desuden har det efter min mening, indflydelse på garanti/reklamationsretten at det er en ulovlig del, der monteres.

Det behøver ikke nødvendigvis at betyde at garanti bortfalder, hvis der konstateres ulovlige dele på scooteren.
På min Honda havde det ingen betydning, at der sad Malossi variator på under garantisagen. Importør vilh. nellemann noterede blot at den sad der, og udskiftede defekte dele på garanti.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#24
(18-01-2014, 22:47)Katana Skrev: Det behøver ikke nødvendigvis at betyde at garanti bortfalder, hvis der konstateres ulovlige dele på scooteren.
På min Honda havde det ingen betydning, at der sad Malossi variator på under garantisagen. Importør vilh. nellemann noterede blot at den sad der, og udskiftede defekte dele på garanti.

Pænt af ham Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: