Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Jeg har set på et amerikansk forum at de i nogle stater nu tillader 100cc i stedet for 50cc men stadig kun 30 mph, hvilket er lige under 50 km/t.
Det er så også fra 15 år at man må søge om at få knallertkørekort og tilsyneladende uden nogen undervisning. Og så skal man åbenbart ikke have hjelm på, hvis man er over 19 år.
Ikke at det giver megen mening at de er så slappe omkring førerens sikkerhed, men det sætter det lidt i perspektiv at reglerne her er så stramme som de er.
Sjovt nok er det også et lovkrav at de ikke må have gear, altså at en moped skal være med CVT og ikke som kategorien knallert herhjemme.
Se her.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om de er blevet så tykke at de skal fordoble effekten for at komme op af bakkerne.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(14-01-2014, 23:29)Baddi Skrev: Jeg har set på et amerikansk forum at de i nogle stater nu tillader 100cc i stedet for 50cc men stadig kun 30 mph, hvilket er lige under 50 km/t.
Det er så også fra 15 år at man må søge om at få knallertkørekort og tilsyneladende uden nogen undervisning. Og så skal man åbenbart ikke have hjelm på, hvis man er over 19 år.
Ikke at det giver megen mening at de er så slappe omkring førerens sikkerhed, men det sætter det lidt i perspektiv at reglerne her er så stramme som de er.
Sjovt nok er det også et lovkrav at de ikke må have gear, altså at en moped skal være med CVT og ikke som kategorien knallert herhjemme.
Se her.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om de er blevet så tykke at de skal fordoble effekten for at komme op af bakkerne.
Læste godt nok kun den første del, men det lyder da weird!!! Men der er garanteret en forklaring på loven!!
Venligst Erik.
Svar: 843
Tråde: 107
Tilmeldt: Aug 2010
Hehe.
Tror squ nok på de ingen undervisning får i det.
Se hvordan det står beskrevet derinde, hvordan man bremser, drejer, hvordan man sidder på en knallert osv! Det helt tåbeligt
Knallert lagt på hylden for nu.
PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014
Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Der står da osse i en Manual fra en Sprint hvordan man gasser op/Ned
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(15-01-2014, 09:35)MSJ1982 Skrev: Der står da osse i en Manual fra en Sprint hvordan man gasser op/Ned
Ja den er idiot (Amerikaner) Sikker.
Samme manuel som til G-Buddy mener også der står hvordan man skal bruge bremserne.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(15-01-2014, 09:35)MSJ1982 Skrev: Der står da osse i en Manual fra en Sprint hvordan man gasser op/Ned
Der står også i agility manualen, hvordan de vil have at man starter den.
Selvfølgelig, så har en del af de over 18 her i landet heller ikke fået nogen undervisning, så det giver måske også mening her, men altså helt ærligt.
For endnu engang at ryste lidt på hovedet over andre lande, så har en fillipinsk bruger på kymcoforum også sagt at 50cc (tunede eller ej) ses som deres "kør-fuld-hjem"-køretøj på samme måde som vi ser på cykler. Hvorvidt det er lovligt eller om de bare gør det har jeg ikke kunnet finde, men det er da stadig lidt fjollet.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
Svar: 427
Tråde: 20
Tilmeldt: Feb 2009
"Checking Around You.
Mopeds have "blind spots" that you need to check by turning your head. When changing lanes, always look over your shoulder at the traffic behind you."
Den er jo go nok, men hvaffer en skulder? Det skriver de ikke noget om
Det er jo lige til en retssag hvis man kører galt
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(15-01-2014, 17:34)Arbejdsnarkomanen Skrev: Scootere er da også et kør-fuld-hjem køretøj herhjemme. Der holder ALTID knallerter uden foran diverse bodegaer her i Roskilde i hvert fald.
Det gør der også her.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Det amerikanske samfund er jo bygget op sådan at man kan sagsøge hinanden for alting, bare der går det mindste galt. Det eksempel jeg husker bedst, var en kvinde der fik skoldhed kaffe over sig, på en restaurant (hendes egen skyld) Hun sagsøgte restauranten for 10 millioner Dollars, fordi hun mente kaffen var for varm. Om hun fik de 10 millioner, ved jeg så ikke.
Hvor skøre deres kørekort/færdselsregler end er, så må de en hel del ting, som vi godt kunne bruge herhjemme. Men uhadada siger de forskellige regeringer vi har haft gennem tiden, det kan danskerne slet slet ikke kapere. Min bare rumpe, siger jeg så.
Jeg tænker her på de skøre køretøjer de må køre på/i og selv må bygge, og så få en godkendelse for at kunne køre med køretøjet. Ser man bl.a. Discovery, er der jo flere bilprogrammer derovrefra.
Ivecar plus 2023.
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
Også ved de gode gamle værtshuse i Århus og omegn; men sjældent 45`ere tror jeg. Der skal ikke mistes et kørekort åbenbart.
Venligst Erik.
Svar: 2.431
Tråde: 159
Tilmeldt: May 2010
Der skal nogle nye regler hvad angår knallert, bil, mc, lastbil osv. Jeg synes godt man må gøre som i usa, med at gejle og tune og alt det. Men i lille danmark er vi for dumme
Jeg er træt af man kun må tune 20% i dk, men i USA må man tune lige så meget man vil. Det skal også til Danmark.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM.
Knallert: ingen pt.
Husdyr: 3 katte.
Arbejde: lastbilchauffør.
For sjov/projekter: mini chopper.
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport.
|