Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så skete der endelig noget.
#13
(14-01-2014, 22:36)Modvind Skrev: En slid del er som navnet en del som slides ved almindelig brug eller dele som er i rotation. F.eks dæk, bremseklodser, stempel, også alle dele som indgår i et service der iblandt et tændrør. Et tændrør mister sin effekt da det slides af motorens forbrænding og uden tvivl også af gentagelse af tændnings strøm. Kablet kan være blevet mørt i enderne og være for kort til at det kunne klippet rent og stadig nå, det kan også have et brud pga vind og vejrs påvirkning og vibrationer.

Mener du stemplet i motoren? Og hvilket kabel skriver du om; er det tændrørskablet? Jeg mener bestemt at forbrugeren kan forvente disse ting holder de 2 års reklamationsret som loven foreskriver. Men det er da sikkert nogle gange et vurderingsspørgsmål. Blot vil jeg sige, at jeg har betalt for service på min scooter, og derfor må der heller ingen bøvl være under garantiperioden.

Venligst Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(14-01-2014, 20:34)Polywog Skrev: Så de tager både pris for service og reservedele? Hvor fan er garantien så henne?
Gælder garantien så kun hvis den knækker på midten? Ond

Den garanti dækkede ikke da den var revnede fik jeg besked på da jeg selv sagde det. Den havde kørt lige knap 1000 km, og var helt standard, men den var revnet.
Havde godt vidst der var noget galt, for den kørte dårligere efter cirka 250/300 km og så til service var der stor forskel i hvordan den kørte.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#15
(15-01-2014, 19:41)emil-jensen Skrev: Den garanti dækkede ikke da den var revnede fik jeg besked på da jeg selv sagde det. Den havde kørt lige knap 1000 km, og var helt standard, men den var revnet.
Havde godt vidst der var noget galt, for den kørte dårligere efter cirka 250/300 km og så til service var der stor forskel i hvordan den kørte.

Revnede??? Hvad revnede? Altså; forhandleren skal ordne garantreparationerne. Men piller du selv ved scooteren; ja så er forhandleren nok ikke så samarbejdsvilligGræder

Venligst Erik.
Svar
#16
(15-01-2014, 21:56)Scooterballe Skrev: Revnede??? Hvad revnede? Altså; forhandleren skal ordne garantreparationerne. Men piller du selv ved scooteren; ja så er forhandleren nok ikke så samarbejdsvilligGræder

Venligst Erik.

Jeg kørte til den service da forhandleren ringede og sagde det var tid til min aftale, da det var 3 måneder efter købet og jeg havde bestilt tid 3 måneder senere til dens første syn.
Det var studsen som var revnede fik jeg af vide og jeg fik studsen med hjem, men den er så smidt ud nu.
Knallerten var helt lovlig de først 4 måneder før jeg pillede skiven.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#17
Nå, så fik jeg hentet den og betalt de 1300.kr og kørte lige en tur på 6-8 kilometer, og alt er fint, den køre som den skal.
Jeg tager den så på job i morges, og den køre fint hele vejen derud.
Så da jeg skal hjem vasker jeg den lige. Det blev jo påtalt at den så ud som om jeg havde kørt "Motor-cross" på den. Målløs

Den står så helt fin og som ny igen og jeg starter den så for at køre hjem.. Bum så går den ud.
Jeg prøver i en hel time at få den startet, men må give op. Jeg prøver at pille tændrøret ud for at se om der er gnist, men T.Hansens mekaniker har spændt det så hårdt at jeg bukker den skruetrækker som jeg sætter ind i det hul på den medfølgende tændrørs-top. Ond
Og ja, jeg prøvede flere gange den der "Right´i, tight´i - Left´i, Loose´i" Så det er ikke mig der panisk spænder og tror jeg løsner.

Så skal jeg bare have fundet en måde at få den transporteret fra nordhavnen til amager, men det bliver nok ikke det store problem.

Næste er så at få handlet en "pengene retur" igennem, jeg har siddet og kigget på derers hjemmeside, og jeg kan sgu ikke rigtig findet deres returretningslinier omkring deres scootere.
Så jeg må prøve ad.

Alt i alt, scooteren køre faktisk skide godt, og den er også ret pæn, men jeg kan bare ikke bruge den til noget når den går kold bare der er kommet dug på den. Jeg skal bruge den til og fra job. Så den skal sku være en del stabil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(20-01-2014, 18:08)Polywog Skrev: Nå, så fik jeg hentet den og betalt de 1300.kr og kørte lige en tur på 6-8 kilometer, og alt er fint, den køre som den skal.
Jeg tager den så på job i morges, og den køre fint hele vejen derud.
Så da jeg skal hjem vasker jeg den lige. Det blev jo påtalt at den så ud som om jeg havde kørt "Motor-cross" på den. Målløs

Den står så helt fin og som ny igen og jeg starter den så for at køre hjem.. Bum så går den ud.
Jeg prøver i en hel time at få den startet, men må give op. Jeg prøver at pille tændrøret ud for at se om der er gnist, men T.Hansens mekaniker har spændt det så hårdt at jeg bukker den skruetrækker som jeg sætter ind i det hul på den medfølgende tændrørs-top. Ond
Og ja, jeg prøvede flere gange den der "Right´i, tight´i - Left´i, Loose´i" Så det er ikke mig der panisk spænder og tror jeg løsner.

Så skal jeg bare have fundet en måde at få den transporteret fra nordhavnen til amager, men det bliver nok ikke det store problem.

Næste er så at få handlet en "pengene retur" igennem, jeg har siddet og kigget på derers hjemmeside, og jeg kan sgu ikke rigtig findet deres returretningslinier omkring deres scootere.
Så jeg må prøve ad.

Alt i alt, scooteren køre faktisk skide godt, og den er også ret pæn, men jeg kan bare ikke bruge den til noget når den går kold bare der er kommet dug på den. Jeg skal bruge den til og fra job. Så den skal sku være en del stabil.

Prøv at skriv til deres livechat på hjemmesiden, de plejer at være flinke.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#19
(20-01-2014, 21:49)Jes P Skrev: Prøv at skriv til deres livechat på hjemmesiden, de plejer at være flinke.

Jeg skrev med dem i går aftes. Og der fortalte han at de faktisk har en service hvor de enten henter scooteren eller deres mekaniker kommer ud og laver den "on-site".

Men kun hvis scooteren er under 1 måned gammel. Det er iøvrigt heller ikke noget de reklamere med, jeg sagde nemlig jeg ikke kunne se det på deres hjemmeside.

Men vi blev enige om at jeg selv sørger for at få den transporteret derned og så vil chefen for scooter afd. afgører om jeg kan få pengene retur.

Og jeg lavede et print scr. af vores samtale så jeg har bare lidt dokumentation for at have snakket med ham.
Svar
#20
Så blev den afleveret. Fortvivlet

Han gloede godt nok noget på mig, jamen du har jo kun kørt 20.km siden du hentede den?!?

Sjovt nok, imens jeg stod der med min kom der en gut og hentede hans som havde netop samme problem, imens mekker og jeg står og sludrer frem og tilbage i en 10-15 minutter, så kommer den netop samme fyr ind som lige havde hentet sin scooter. "Den går STADIG ud" siger han ret højt.
Piiinligt!

Nå men mekker mener nu at det er statoren den er gal med på min, selvom han tidligere havde sagt at det var en nyere model med en bedre stator. Men han roder rundt i det, han henter nemlig en stator ude bag ved som er magen til den der sidder på min, og så siger han at spolerne ikke er lakeret ordenligt. Jamen så tør jeg da slet ikke tænke på hvordan de første ser ud.

Han skifter nu stator, tændspole og motorskjolde - Det første jeg siger er så, og den æder garantien vel? For de 1300.kr for det service, havde jeg jo ikke lige regnet med, du sagde jo 600 til mig i telefonen. Ond
Det lovede han mig, at det skulle han nok sørge for.

Jeg var jo over i at jeg ville have pengene retur, men det er åbenbart et større projekt, så skal scooteren sendes til Middelfart, og den skal tjekkes for alt og det er ikke fordi jeg har "pillet" ved den, men hvis den skal derned og de køre garanteret efter en tabel af en slags, så får jeg kun 5-6000 tilbage. Jamen hvordan kan man så kalde det "Fuld returret i 365 dage"?

Så må de æde den på garantien og smide noget nyt på indtil næste service og så roder jeg med den selv fremover tror jeg, det er under al kritik at en scooter der ikke har kørt mere en 1670.km går ud når bare duggen ligger sig, eller den bliver vasket.

Kæft jeg er skuffet. MålløsSur
Svar


Forum spring: