Søg Garagen Hej Gæst! Register

Religion eller ej, Dur de der Baotian scooter ?
#1
Jeg har kig på en Baotian City scooter, spørgsmålet er nu om det er noget være kina lort eller noget der dur.
Den ser egentlig meget fin og sporty ud.
Jeg har ingen erfarring overhovedet med 4 takt scooter, ud over rodet lidt med en Texas som min datter kører på.
Jeg har selv kun kørt FZ, Suzuki Katana, og så nu Peugeot Vivacity, men kan se at kvaliteten på de 3 har været dalende, gennem årene.

Er der nogle 4 takter som er bedre end andre ?
Hvad er deres typiske fejl ?
Får de start problemer ?
Hvilke problemer slås de ellers med ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(08-01-2014, 19:15)ibrenekairo Skrev: Jeg har kig på en Baotian City scooter, spørgsmålet er nu om det er noget være kina lort eller noget der dur.
Den ser egentlig meget fin og sporty ud.
Jeg har ingen erfarring overhovedet med 4 takt scooter, ud over rodet lidt med en Texas som min datter kører på.
Jeg har selv kun kørt FZ, Suzuki Katana, og så nu Peugeot Vivacity, men kan se at kvaliteten på de 3 har været dalende, gennem årene.

Er der nogle 4 takter som er bedre end andre ?
Hvad er deres typiske fejl ?
Får de start problemer ?
Hvilke problemer slås de ellers med ?


Hmmm, jeg får selvfølgelig en masse drag over nakken når jeg skriver dette. Jeg roder ikke selv med min scooter, og da jeg for 2 1/2år siden fik enorm lyst til en scooter kiggede jeg selvfølgelig på nettet. Og fandt frem til, at en Kina-scooter skulle det IKKE være. Gider man rode selv er det måske en anden sag. Men har "hørt", at f.eks. ventiljustering kan forekomme ret ofte, ligesom el-problemer er ret kendte. Altså: de er billige, og man får hvad man betaler for. Nogle vil sige: "kina-scootere er noget lort". Jeg ved det ikke, dit temperament og din fingersnilde har nok en del at sige.

Venligst Erik.
Svar
#3
Hvad kører du på ?
Svar
#4
(08-01-2014, 19:50)ibrenekairo Skrev: Hvad kører du på ?

En Yamaha Neos 4. Du kan jo læse min (lidelses)historie hvis du har lyst. Jeg valgte at betale 14.000kr for en scooter, og det har jeg ikke èt sekund fortrudt. Det kunne dog være en hvilken som helst scooter i den prisklasse; nu blev det så lige den.

Venligst Erik.
Svar
#5
En Baotian er ganske udemærket.
Kørte selv 4000km på min inden den blev totalt skadet.

Bare husk at overholde service.

Man skal selvfølgelig huske at en scooter til 4-5000kr fra ny, ikke har samme kvalitet som en der koster 10.000kr++.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Men ja, man kan ikke komme udenom at det er noget ''Kina lort'' men er den du har kigget på magen til den Texas i har, så det fuldstændig den samme scooter, de bliver lavet i et hav af mærker.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#7
Ved godt at pris og kvalitet ofte følges ad, men kan man køre en 3-4 år på en scooter til ca 8000kr
uden reparationer så vil jeg være tilfreds.
Den Peugeot vivacity jeg kører på nu er jeg først her efter ca 3,5 år begyndt at reparere på.
Svar
#8
(08-01-2014, 22:27)ibrenekairo Skrev: Ved godt at pris og kvalitet ofte følges ad, men kan man køre en 3-4 år på en scooter til ca 8000kr
uden reparationer så vil jeg være tilfreds.
Den Peugeot vivacity jeg kører på nu er jeg først her efter ca 3,5 år begyndt at reparere på.

Koster den 8,000 så lad værd med at køb den Baotian, køb hellere en PGO hot 50/bigmax (samme 30/45) det dog en 2takter, til 10,000 men så får du også kvalitet og du ved den ikke går i stå den første regnvejrsdag.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#9
Nej den er ikke magen til den billige Texas Flash datteren har,
den ser mere robust og større ud, og hedder CITY.
Jeg tror den du tænker på er den lille som også T-Hansen også solgte en overgang.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(08-01-2014, 22:31)ibrenekairo Skrev: Nej den er ikke magen til den billige Texas Flash datteren har,
den ser mere robust og større ud, og hedder CITY.
Jeg tror den du tænker på er den lille som også T-Hansen også solgte en overgang.

Det var den jeg tænkte på, den har Baotain nemlig også.
Men den Baotian du skriver, har samme kvalitet som jeres Texas, de har også samme motor begge 2, (også selv om det umidelbart ikke ligner.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#11
Jeg har ingen erfaring med lige baotian og kan derfor ikke sige om der er noget specielt udsat på dem, udover at plastikken tit er tyndere på kinesiske mærker, samtidig med at der nogle gange er sparet hist og pist, men i det store og hele er min opfattelse at de fleste maskiner holder "længe" hvis man passer dem ordenligt. Altså skifter olie, luftfilter og benzinfilter fra tid til anden samt justerer ventiler og karburator og nogle gange renser renser karburatoren. Smil

Jeg har dog hørt historier om Kymco'er og PGO'er (begge taiwanesiske) der har kørt 100.000 km med et par cylinderskift og nogle italienske og japanske har vist også kørt mange mange km, hvorimod jeg sjældent hører om kinesiske mærker der når over 20-30.000.

Det er dog stadigvæk størstedelen af alle maskiner der er døde inden de når 20-30.000 fordi der enten er færdselsuheld, at ejeren har smidt den ud fordi han/hun ville have en ny eller har fået bil eller fordi at den er behandlet dårligt og ejeren har endt med at skrotte den. Smil

Kort og godt: Stort set alle scootere kan have en okay levetid, hvis de behandles ordenligt, men tendensen er at de bliver skrottet inden da og det så er sjældent at vi hører lykke-historierne. Hvorfor de dyrere oftest holder længere end de billigere har muligvis også noget at gøre med at der bliver nusset mere om dem eller at ejerne sætter sig mere ind i, hvordan de virker og skal vedligeholdes. Grin

Faktum er at når så mange scootere bliver vedligeholdt af uautoriserede og/eller bliver ombygget, så er det svært at bedømme hvor længe en scooter vil holde og hvilke der holder længst. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#12
Baotian har bedre skjolde, men Motoren er det samme hele vejen igennem.

Men vil osse sige at hvis du skal give 8.000 Kr for den fra ny, så ville jeg osse ligge et par mere oveni hvis du kan få en PGO for 10 Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: