Søg Garagen Hej Gæst! Register

Rødglødende forrør og udstødning
#1
Hej!
Jeg ved ikke helt om det er et problem, og starten på noget der bliver dyrt, men mit forrør og udstødning på min VGA Versus bliver virkelig rødglødende, allerede efter 5-10 min. kørsel.
Den nuværende udstødning (som bliver rødglødende) er std. originale udstødning, men jeg har haft en Top performance powered på, som ikke blev rødglødende.
Men når jeg kører med den originale udstødning, bliver motoren og udstødning virkelig meget mere varmere, end da jeg kørte med Top performance powered udstødningen. Den har også mistet noget fart, før stod den på 40 km/t på speedometeret (med normal CDI og ring i variator) men nu er den faldet til 35 km/t i følge speedometeret. Før jeg skiftede til Top performance powered, altså da jeg kørte med den originale udstødning, der stod den også på 40 km/t på speedometeret, hvilket nok svarer til de 35 km/t.

Jeg kan ikke finde ud af, om der er noget der er til stoppet i forrøret, også fordi den bliver meget vamere og mister lidt fart.
Det skal også lige siges, at udstødningen er med katalysator, og der er jeg godt klar over at udstødningen bliver rødglødende af det, men det her er unormalt. Det kan jeg sådan umiddelbart se hvis jeg sammenligner hvordan den kørte da den var helt ny, og så nu.

Kan jeg evt. bare sætte Top performance powered udstødningen på igen? Nu tænker jeg med hensyn til politiet, da plomben i udstødningen er fjernet, men det giver jo ingen effekt, hvis CDI'en er begrænset og skiven/ringen er i variatoren. Jeg har også været stoppet af politiet et par gange med top performance powered på, og begge gange har de ikke kommenteret på udstødningen.

Det skal også siges, at det ikke føles som 30-35 km/t mere, det er nærmere de 25-28 km/t.
VGA Versus - 2013
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er på grund af kat'en, at den bliver rødglødende, da udstødningen bliver meget varm med sådan en i. Har du blændet SLS-systemet af?

Du skriver så selv at du godt ved den bliver varm, så jeg ikke lige. Men hvis du har blændet SLS-systemet af, kan det godt blive ekstra voldsomt.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
Med hensysn til at montere den TP udstødning: Du kan sagtens sætte den på igen, men om du vil løbe risikoen er jo op til dig selv, det kan vi jo ikke bestemme for dig Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
(08-01-2014, 17:13)K. Hansen Skrev: Det er på grund af kat'en, at den bliver rødglødende, da udstødningen bliver meget varm med sådan en i. Har du blændet SLS-systemet af?

Du skriver så selv at du godt ved den bliver varm, så jeg ikke lige. Men hvis du har blændet SLS-systemet af, kan det godt blive ekstra voldsomt.

Nu ved jeg ikke lige helt hvad SLS-systemet er.
Men der må da være noget galt, siden den har mistet noget fart og ikke engang kan overhale nogle af de friske cyklister.

Jeg mener ellers, at det kun er i selve potten hvor kat'en er at den skal blive rødglødende, nu er det pludselig også forrøret der lyser op af varme, samtidig med at den også køre lidt langsommere end normalt.
VGA Versus - 2013
Svar
#5
Afgangsrøret på en udstødning med kat, kan godt blive rødglødende. Men andre dele, specielt forrør burde ikke blive det. Det kunne tyde på at der ikke er ordentlig hul igennem systemet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(08-01-2014, 17:23)master k1 Skrev: Nu ved jeg ikke lige helt hvad SLS-systemet er.
Men der må da være noget galt, siden den har mistet noget fart og ikke engang kan overhale nogle af de friske cyklister.

Jeg mener ellers, at det kun er i selve potten hvor kat'en er at den skal blive rødglødende, nu er det pludselig også forrøret der lyser op af varme, samtidig med at den også køre lidt langsommere end normalt.

Sls er det samme som friskluftsystemet, det der tilføjer ekstra luft for en renere forbrænding.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
(08-01-2014, 17:51)K. Hansen Skrev: Sls er det samme som friskluftsystemet, det der tilføjer ekstra luft for en renere forbrænding.

Når ok Blink med øjet
Den har jeg også overvejet og skrive lidt om, fordi en af skruerne knækkede da jeg var igang med at montere den, så har lavet noget fusk af en art som egentlig ser ud til at holde, men måske er den ikke helt tæt, som måske er problemet?
VGA Versus - 2013
Svar
#8
(08-01-2014, 18:12)master k1 Skrev: Når ok Blink med øjet
Den har jeg også overvejet og skrive lidt om, fordi en af skruerne knækkede da jeg var igang med at montere den, så har lavet noget fusk af en art som egentlig ser ud til at holde, men måske er den ikke helt tæt, som måske er problemet?

Tror ikke det er det der er problemet, men derimod at kat'en er faldet sammen. Det kan godt tage noget af topfarten, og samtidig overophede potten noget. Er kat'en død er der ikke andet for end at skifte udstødning da det ikke kan laves.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
Jeg har lige et spørgsmål mere også Smil
Jeg har haft et lille styrt på den hvor den var nede og ligge, fra da det sidst var glat.
Derefter er den begyndt på, at når jeg drejer nøglen til tænding så går der 3-5 sek. før der er forbindelse til det hele f.eks. virker elstarten ikke eller noget af det andet, som benzinmåleren f.eks.
VGA Versus - 2013
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: