Hej!
Jeg ved ikke helt om det er et problem, og starten på noget der bliver dyrt, men mit forrør og udstødning på min VGA Versus bliver virkelig rødglødende, allerede efter 5-10 min. kørsel.
Den nuværende udstødning (som bliver rødglødende) er std. originale udstødning, men jeg har haft en Top performance powered på, som ikke blev rødglødende.
Men når jeg kører med den originale udstødning, bliver motoren og udstødning virkelig meget mere varmere, end da jeg kørte med Top performance powered udstødningen. Den har også mistet noget fart, før stod den på 40 km/t på speedometeret (med normal CDI og ring i variator) men nu er den faldet til 35 km/t i følge speedometeret. Før jeg skiftede til Top performance powered, altså da jeg kørte med den originale udstødning, der stod den også på 40 km/t på speedometeret, hvilket nok svarer til de 35 km/t.
Jeg kan ikke finde ud af, om der er noget der er til stoppet i forrøret, også fordi den bliver meget vamere og mister lidt fart.
Det skal også lige siges, at udstødningen er med katalysator, og der er jeg godt klar over at udstødningen bliver rødglødende af det, men det her er unormalt. Det kan jeg sådan umiddelbart se hvis jeg sammenligner hvordan den kørte da den var helt ny, og så nu.
Kan jeg evt. bare sætte Top performance powered udstødningen på igen? Nu tænker jeg med hensyn til politiet, da plomben i udstødningen er fjernet, men det giver jo ingen effekt, hvis CDI'en er begrænset og skiven/ringen er i variatoren. Jeg har også været stoppet af politiet et par gange med top performance powered på, og begge gange har de ikke kommenteret på udstødningen.
Det skal også siges, at det ikke føles som 30-35 km/t mere, det er nærmere de 25-28 km/t.
Jeg ved ikke helt om det er et problem, og starten på noget der bliver dyrt, men mit forrør og udstødning på min VGA Versus bliver virkelig rødglødende, allerede efter 5-10 min. kørsel.
Den nuværende udstødning (som bliver rødglødende) er std. originale udstødning, men jeg har haft en Top performance powered på, som ikke blev rødglødende.
Men når jeg kører med den originale udstødning, bliver motoren og udstødning virkelig meget mere varmere, end da jeg kørte med Top performance powered udstødningen. Den har også mistet noget fart, før stod den på 40 km/t på speedometeret (med normal CDI og ring i variator) men nu er den faldet til 35 km/t i følge speedometeret. Før jeg skiftede til Top performance powered, altså da jeg kørte med den originale udstødning, der stod den også på 40 km/t på speedometeret, hvilket nok svarer til de 35 km/t.
Jeg kan ikke finde ud af, om der er noget der er til stoppet i forrøret, også fordi den bliver meget vamere og mister lidt fart.
Det skal også lige siges, at udstødningen er med katalysator, og der er jeg godt klar over at udstødningen bliver rødglødende af det, men det her er unormalt. Det kan jeg sådan umiddelbart se hvis jeg sammenligner hvordan den kørte da den var helt ny, og så nu.
Kan jeg evt. bare sætte Top performance powered udstødningen på igen? Nu tænker jeg med hensyn til politiet, da plomben i udstødningen er fjernet, men det giver jo ingen effekt, hvis CDI'en er begrænset og skiven/ringen er i variatoren. Jeg har også været stoppet af politiet et par gange med top performance powered på, og begge gange har de ikke kommenteret på udstødningen.
Det skal også siges, at det ikke føles som 30-35 km/t mere, det er nærmere de 25-28 km/t.
VGA Versus - 2013