Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot Vivacity er begyndt at trække dårligt. Problemet er nu fundet :-)
#1
Min vivacity er begyndt at trække dårligt og symptomerne er følgende:
Starter let som den plejer.
Trækker fint den første km men er lidt sløvere i optræk en før.
Når den er varm går den fra ca 40 kmt ned til omkring 30 kmt op af bakker hvor den ellers kun tabte få kmt.

Jeg har tjekket og renset variatoren, som ser ok ud og rullerne fejler heller intet.
Det lyder som at den har alle de omdrejninger som den skal have, så min mistanke er
ridse i cylinderen eller en knækket stempelring.
Nogle der har erfarring med min vivacity`s symptomer ?
På forhånd tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvad med Varitorstyr. Er de der, og er de ok og kan glide let?.

[attachment=5574]

Svar
#3
Hvis det ændrer sig meget fra kold til varm, er det uden tvivl et kompressions spørgsmål. Hvis du har mulighed for at prøve med en tester vil jeg anbefale det, ellers ville jeg rykke cylinderen af og se efter slid/skader.
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#4
Ja den er med variatorstyr ligesom på billedet, de er hele og det hele glider let.
Og ja den ændrer sig faktisk meget fra den er kold til den er varm.
Svar
#5
Ang de der variatorstyr du har rød ring rundt om, så ved jeg ikke om der er mærker i dem da det ikke lige var det der faldt mig først ind da jeg havde det adskilt.
De 3 plast dimser er ihvertifald ok.
Det hele er inde bag en tynd plade som er skruet på med 3 små skruer,vist nok kaldes en begrænsning.
Der kan man se at den plade som holder rullerne og de 3 styr har trykket lidt skævt på begrænsnings pladen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Variatoren er denne her model.


   
Svar
#7
Hvor gammel er den Vivacity, og hvor langt har den kørt?.

Svar
#8
Den er fra 2010 og har kørt 8000 km.
Svar
#9
Har du målt breden på remmen, at den ik er slidt og trænger til en ny??. Jeg ved fra min Peugoet Speedfighter at hvis den kommer ned omkring 16mm eller derunder( 17,5mm fra ny ), så kan den godt begynde og fedte/miste grebet.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Gætter nu.
Kan være slidte stempelringe men kun med 8000km på klokken synes jeg lyder underligt?
Koster heldigvis ikke meget at skifte.
Slidt cylinder, igen efter så få km synes jeg lyder vildt men skal da aldrig benægte at det kan være.
Symptomerne ligner nemlig lidt en slidt cylinder.

Hvad med koblingen, hvordan har den det?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#11
Har nu haft det hele skilt ad igen, og der er ikke noget at se på variatoren overhovedet.
Remmen er målt og måler 17,5 mm.
Prøvede denne gang også at pille slyngkoblingen af og så der, at den var lidt slidt på enderne af de 3 bakker som slynges ud i skålen.
Slidet var ca 2 cm ind mod midten fra enderne. Kan det måske være den der er slidt ?
Kørte herefter en tur og intet er ændret
Starter fint
Trækker fint kold, dog ikke så kvik i optræk som ny
Trækker dårligt varm, mener her modvind og op ad bakke.

Allan
Svar
#12
Ok, hvis variator og kobling er ok, så prøv med et nyt tændrør.

Hvis det heller ikke virker så split hele karburatoren ad og blæs den igennem.

Men igen, et nyt tændrør kan gøre underværker.

Svar


Forum spring: