Svar: 84
Tråde: 23
Tilmeldt: Apr 2010
03-01-2014, 17:35
(Dette opslag var sidst ændret: 22-01-2014, 18:42 af ibrenekairo.)
Min vivacity er begyndt at trække dårligt og symptomerne er følgende:
Starter let som den plejer.
Trækker fint den første km men er lidt sløvere i optræk en før.
Når den er varm går den fra ca 40 kmt ned til omkring 30 kmt op af bakker hvor den ellers kun tabte få kmt.
Jeg har tjekket og renset variatoren, som ser ok ud og rullerne fejler heller intet.
Det lyder som at den har alle de omdrejninger som den skal have, så min mistanke er
ridse i cylinderen eller en knækket stempelring.
Nogle der har erfarring med min vivacity`s symptomer ?
På forhånd tak.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Hvad med Varitorstyr. Er de der, og er de ok og kan glide let?.
[attachment=5574]
Svar: 302
Tråde: 11
Tilmeldt: Oct 2012
Hvis det ændrer sig meget fra kold til varm, er det uden tvivl et kompressions spørgsmål. Hvis du har mulighed for at prøve med en tester vil jeg anbefale det, ellers ville jeg rykke cylinderen af og se efter slid/skader.
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar: 84
Tråde: 23
Tilmeldt: Apr 2010
Ja den er med variatorstyr ligesom på billedet, de er hele og det hele glider let.
Og ja den ændrer sig faktisk meget fra den er kold til den er varm.
Svar: 84
Tråde: 23
Tilmeldt: Apr 2010
03-01-2014, 19:54
(Dette opslag var sidst ændret: 03-01-2014, 20:20 af ibrenekairo.)
Ang de der variatorstyr du har rød ring rundt om, så ved jeg ikke om der er mærker i dem da det ikke lige var det der faldt mig først ind da jeg havde det adskilt.
De 3 plast dimser er ihvertifald ok.
Det hele er inde bag en tynd plade som er skruet på med 3 små skruer,vist nok kaldes en begrænsning.
Der kan man se at den plade som holder rullerne og de 3 styr har trykket lidt skævt på begrænsnings pladen.
Svar: 84
Tråde: 23
Tilmeldt: Apr 2010
Variatoren er denne her model.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Hvor gammel er den Vivacity, og hvor langt har den kørt?.
Svar: 84
Tråde: 23
Tilmeldt: Apr 2010
Den er fra 2010 og har kørt 8000 km.
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Har du målt breden på remmen, at den ik er slidt og trænger til en ny??. Jeg ved fra min Peugoet Speedfighter at hvis den kommer ned omkring 16mm eller derunder( 17,5mm fra ny ), så kan den godt begynde og fedte/miste grebet.
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Gætter nu.
Kan være slidte stempelringe men kun med 8000km på klokken synes jeg lyder underligt?
Koster heldigvis ikke meget at skifte.
Slidt cylinder, igen efter så få km synes jeg lyder vildt men skal da aldrig benægte at det kan være.
Symptomerne ligner nemlig lidt en slidt cylinder.
Hvad med koblingen, hvordan har den det?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 84
Tråde: 23
Tilmeldt: Apr 2010
04-01-2014, 10:37
(Dette opslag var sidst ændret: 04-01-2014, 11:18 af ibrenekairo.)
Har nu haft det hele skilt ad igen, og der er ikke noget at se på variatoren overhovedet.
Remmen er målt og måler 17,5 mm.
Prøvede denne gang også at pille slyngkoblingen af og så der, at den var lidt slidt på enderne af de 3 bakker som slynges ud i skålen.
Slidet var ca 2 cm ind mod midten fra enderne. Kan det måske være den der er slidt ?
Kørte herefter en tur og intet er ændret
Starter fint
Trækker fint kold, dog ikke så kvik i optræk som ny
Trækker dårligt varm, mener her modvind og op ad bakke.
Allan
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
04-01-2014, 11:08
(Dette opslag var sidst ændret: 04-01-2014, 11:10 af barden.)
Ok, hvis variator og kobling er ok, så prøv med et nyt tændrør.
Hvis det heller ikke virker så split hele karburatoren ad og blæs den igennem.
Men igen, et nyt tændrør kan gøre underværker.