Søg Garagen Hej Gæst! Register

V-Clic stoppede på vejen!
#1
Hej B-S.

Jeg var tidligere på dagen på vej ud for at handle lidt ind til i morgen, på min scooter. Efter at have kørt 5-10 minutter lød scooteren en smule underligt, og før jeg kunne nå at tænke over det trak den slet ikke længere.

Jeg kan først få den hentet hjem om nogle timer, når min bror kommer hjem igen, og kunne godt tænke mig at han hentede nogle reservedele med hjem, så jeg hurtigt kunne få den på vejen igen.

Motoren kører stadig ubeklageligt, og hjulet går frit rundt, så jeg mistænker at det kunne være kileremmen som er sprunget? Er der andre forslag?

Tak på forhånd!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Idé Hvis motoren ikke trækker hjulet rundt , ja så er det remen , hvis den trækker hjulet rundt ska du sikkert kigge andet sted. Prøvede selv for ikke så lang tid siden, en punktering på baghjulet jeg ikke havde set .Blink med øjet
Svar
#3
Motoren trækker ikke hjulet rundt. Men så er jeg vel godt på vej, håber det er til at skille ad!
Svar
#4
Idé Husk lige at tjekke at der ikke er kommet andre skader på rest af motoren , eks. Den aksel vario sidder på ikke har fået slør.
Svar
#5
Ja, og at remmen ikke har revet strålerne af krumtappen. Det er lig med ny tap oven i.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvordan kan jeg se om tappen er beskadiget? Man kan måske ikke undgå det når man først får åbnet op til varioen?
Svar
#7
Griner Du skal mærke efter om der er unødigt slør op ned frem eller bagud på akslen som vario sidder på .
Svar
#8
Ro på venner.
Hvorfor male fanden på væggen før bjørnen er skudt. Eller noget Grin
Til opretter.
Prøv nu lige at hive variatorskjoldet af den som det første.
Du kan ikk eundgå at se hvis det er remmen som er sprunget.
Så ligger den nemlig som "spåner" rundt omkring i variatorhuset.
HVIS remmen er intakt, så kan det være din kobling i baghjulet som ikke har det så godt.
Nemt at se hvis du starter, det kan den? scooteren på elstart.
Kig på remmen.
Drejer den rundt men baghjulet står stille?
Koblingsfejl.
Selvfølgelig skal du passe på for dette skal foregå UDEN variatordæksel.

Der er nok flere måder at tjekke på men det var lige hvad der poppede op i hovedet nu Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#9
Hvis remmen er sprungte som det lyder til den er, så er det som skrevet af med kickstarterskjoldet og rengøre for rester/stumper. Personligt ville jeg så også pille varioen af den, for og tjekke om der er kommet noget derind også..

Er krumtappen skæv eller du/i har mistanke om det, så start den op og sæt dig på bare i tomgang. Hvis du for føelsen i måsen som når du bruger en rystepudser, så er den krumtap desværre røget med i faldet..

Men personligt har jeg kun oplevet en skæv krumtap, hvis man har kørt i høj fart og den kvæler motoren ellers har jeg ik oplevet den har bukket under Blink med øjet..

Hvis du er i tvivl om tingende ser rigtigt ud, så læg nogle billeder ind så vi har noget og gå ud fra ... Billeder siger mange gange mere, end en halv roman og forklaringer Blink med øjet.

Før du starter den op, så¨tjek lige om den har løst starterdrev ala http://www.thansen.dk/product.asp?c=1011...1265155629 .

Hvis den HAR det så SKAL den fjernes, hvis du/i starter den op uden kickstarterskjold..

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Mange tak for den gode respons! Det var heldigvis "bare" remmen som var bukket under, hold da op et svineri. Krumtappen tog ikke skade heldigvis, og den ser meget pænt ud inde bag skjoldet.

Det har jo heldigvis givet anledning til at kigge på nogle andre ting, og nu får jeg også skiftet bagdæk hvilket har været tiltrængt. Yderligere har jeg haft variatoren af, og der fandt jeg noget der kunne minde om en bagplade! Billede nedenfor.
Er det ikke en begrænsning? - Jeg overvejer at undelade og montere den igen, men vil det gøre noget forskel, her tænker jeg på om rullerne fx. vil falde ud unde kørsel??

På forhånd tak.

[Image: bagplade_big_thumb.jpg]

Det er pladen der sidder fast med 3 bolte jeg tænker på..
Svar
#11
Det er en Pesgøje du har og på dem er der netop en sådan plade sat på som begrænsning. Skru den af og den kører lidt hurtigere - hvor meget ved jeg ikke.
Overvej når du er derinde om rullerne ikke trænger til udskiftning, evt også om styrene, de små trekantede tingesterderder holder bagpladen ikke også trænger.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#12
Ja jeg ville også anbefale og skifte ruller og nylon styr når det nu er skilt ad, da jeg skiftede kilerem skiftede jeg det hele rem-ruller og styr det er jo ikke en herregård mener at nylonstyr koster 9.95 pr stk og ruller mellem 50 og 100 kr afhængig af forhandler og kvalitet og det samme gælder remmen den koster så vidt jeg husker omkring 100-150 kr.

Så ofre de 250-300 kr så er det gjort og så skal man ikke hen og skille det ad 14 dage senere fordi det viser sig rullerne alligevel skule ha været skiftetGriner

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: